Смяна на чипа

Моделът при дистрибуция на компютри и електроника бавно се променя

"Технополис" и "Техномаркет" вече ще получават продуктите на НР директно от компютърния производител
"Технополис" и "Техномаркет" вече ще получават продуктите на НР директно от компютърния производител
"Технополис" и "Техномаркет" вече ще получават продуктите на НР директно от компютърния производител    ©  Цветелина Белутова
"Технополис" и "Техномаркет" вече ще получават продуктите на НР директно от компютърния производител    ©  Цветелина Белутова

Високите технологии понякога боравят с класически модели. Пример за това е дистрибуцията им - тя се случва като във всички останали сектори. Имаш производител, който търси най-удачния начин стоката да достигне до купувача. Обикновено веригата минава през поне два посредника - дистрибутор и магазин. Сега един от лидерите на пазара на компютри ще опита нещо ново: ще продава директно на двата най-големи продавача. Друг производител на електроника пък неотдавна реши да се откаже от модела с ексклузивен вносител и дистрибутор и сключи договори с пет партньора.

Причините за търсенето на по-добър начин на продажба могат да са най-различни - смяна на модела на глобално ниво, незадоволителни резултати на досегашния, опит за отриване на най-вярната формула, рязане на разходи заради спадналото потребление и още куп други. Ясна тенденция е трудно да се очертае, но е факт, че и други производители на електроника обмислят скорошна промяна. Това пък ще пренареди бизнеса на досегашните дистрибутори. А клиентите евентуално могат да очакват малко по-ниски цени, повече конкуренция и по-добро обслужване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone
    • + 57

    А защо не започнат да продават и директно на потребителите. Пак тук се правят че онлайн пазаруването не съществува. То бива закостенялост, ама чак толкова.
    За какъв х*й ми е да плащам надценките на Техномизерниците?

    Нередност?
  • 2
    thetheacher avatar :-|
    The.Teacher
    • - 3
    • + 28

    Мисля, че е нормално да се запитаме как точно се формират крайните цени в Технополис, Техномаркет и т.н., а не само да гледаме горивата и храните. Всички знаят каква е разликата в цените на тук и Великобритания например. При тях има същата спекулация и злоупотреба с монополното положение, както и при Лукойл. Да кажат примерно как точно формират цената на едно ЛСД - за колко го купуват, какви разходи начисляват и каква печалба отчитат.

    Нередност?
  • 3
    kbratovanov avatar :-|
    kbratovanov
    • - 2
    • + 39

    До коментар [#2] от "The.Teacher":

    Няма кой да ти каже точно как се формират цените (пък и не е редно, все пак това е свободен пазар и БИ трябвало да действат принципите на пазарното равновесие). За едно нещо обаче съм съгласен с теб - яко се печели на гърба на народа и разликата в цените на електрониката в големите вериги е... около левче на 1000 лева... :) (то бива, бива равновесие, ама чак пък толкова!)
    За това - поръчвайте си смело от чужди сайтове и това е (те и там хората печелят, но с мярка). И не се притеснявайте, дори с доставката пак си заслужава!

    Нередност?
  • 4
    ariman_info avatar :-(
    Ariman
    • - 4
    • + 30

    Определено е по-изгодно да се качиш на полет на уизеър до Лондон и още на летището да си купиш необходимата джаджа и да се върнеш обратно със следлващия полет, ефекта е над 15-20%.

    Нередност?
  • 5
    ariman_info avatar :-|
    Ariman
    • + 13

    До коментар [#3] от "kbratovanov":

    Сложих минус погрешка, съжалявам:
    От мен +++++++++++++++++++

    Нередност?
  • 6
    chet avatar :-|
    Cvetan Harizanov
    • - 2
    • + 10

    Това с няколкото канала за продажба е нормална практика за американските компании. Правят го винаги. Въпроса е в сервиза който предоставят "ритейл" веригите - никакъв го няма. Имам един ресивер Ямаха в Техномаркет от една година не могат да го управят. В повечето случаи в сервизите им има ел.техници , не виждам как ще се управят с компютри.

    Нередност?
  • 7
    imblack avatar :-|
    imblack
    • + 1

    За всяка фирма, която е заслужила доверието на клиентите с качеството на продуктите си няма голямо значение по какви канали те се продават, ритейл или чрез дистрибутори, защото самото и име продава. За такива фирми е достатъчно продуктите им да присъстват навсякъде на едни цени, за да могат клиетите им да ги намерят винаги.
    От друга страна за фирми като HP, които се опитват да ловят маймуни с трици определено е по-добре да се продават в ритейл веригите, където техниката се продава на външен вид, така с извинение и изпажнение в лъскава опаковка може да се продаде, пък да му мисли потребителя.
    Халал да им е на Технополис и Техномаркет, че ще продават една от най-чупливите марки за компютри и периферия :-D !

    Нередност?
  • 8
    daria_vip avatar :-P
    daria_vip
    • - 4

    В бг пазарът е страшно малък и това дава възможност за монополи и ненормалност на цените на всичко но ако законодателят има начин и се заеме законово да регламентира БезмитЕН внос и директни поръчки от потребители на компютри, периферия ,компоненти директно от Международни вериги като Best BUY ,New Eggs ,Tiger Direct и се създаде междубанков консенсус с който банките от своя страна да подкрепят разплащанията на тези потребители директно това ще даде пазар за милиони долари печалба не само на банки ами и на доставчици и др като тотално ще ликвеидира от пазара нуждата от фирми като техномаркет и пр .Естествено че остава и въпросът с доставките като българия попада в най оскъпените и загубени региони на всета и все пак ако искъпяващите мита отпаднат това ще е по важното но едва ли в този живот иедва ли в българия някога ще видим система на доставки и онлайн плащания която ще е глобална и ще позволи нормални хора да поръчват това което по света хората правят от 100 години .Остава и въпросът с сервизът който допълнително оскъпява всичко но винаги има и втори вариант а именно хващате самолета и си купувате дрехи парфюми обувки техника лаптопи и кво ли не директно от 5 аженю в ню йорк без да чакате техномаркет да ви докара 4 годишен модел на 4 пъти по висока цена от новият модел продаващ се в момента

    Нередност?
  • 9
    evstati avatar :-|
    evstati
    • - 2
    • + 2

    Цитат: Големите РИТЕЙЛ бериги...!....пълна снобщина
    А до Ариман ще кажа че говори наизуст....това важеше преди 5-6 години...ама като сложиш и гаранцията идваше едно към едно....
    сега вече си струва за големи и нестандартни стоки

    Нередност?
  • 10
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 4

    До коментар [#8] от "Seola":

    Абе вие в кой свят живеете - от 4 години сме в ЕС. ЕС е точно това - безмитна зона. Къде са ви взели мита, данъци или такси за търговия от ЕС ?. За извън ЕС има мита, има и ДДС и така трабва да бъде - разходите на държавтаа трябва да се финансират някак си все пак.
    И какъв ви е проблема с разплащането - всички големи онлайн търговци приемат кредитни карти издадени в българия, премат пейпал и мъниграм.
    И какъв е тоя смешен рев срещи веригите - да не би някой насила да ви кара да пазарувате от там ?!? ходете където искате и купувайте от където си желаете. Щом ви е по изгодно хващайте и самолета !!!

    Нередност?
Нов коментар