Магистрала на диета

Кризата извади изненадващи победители и изпилени цени и в търговете за "Марица"

Ценовите оферти за Лот 2 на "Марица"
Ценовите оферти за Лот 2 на "Марица"
Ценовите оферти за Лот 2 на "Марица"    ©  Юлия Лазарова
Ценовите оферти за Лот 2 на "Марица"    ©  Юлия Лазарова

В пътното строителство тепърва ще става интересно. Това важи не само за България, но и за цяла Източна Европа, която още наваксва с инфраструктурата с помощта на еврофондовете.

Проучване на консултантската компания PMR например сочи, че през всяка от следващите две години в пътни проекти в Централна и Източна Европа ще бъдат вложени по над 15 млрд. евро (виж графиката). А тези средства са достатъчни, за да привлекат вниманието на всички строителни компании - от малки местни играчи до мултимилиардни корпорации.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 91

    Дъмпинговите оферти в строителството с последващо раздуване на крайната цена чрез различни видове претенции са добре развит международен бизнес. Във всички международни строителни компании юридическият отдел вече е еднакво важен с инженерния. Няма друг начин да се противопоставиш на това явление, освен като първо се запознаеш с него, второ - признаеш, че съществува и трето - се въоръжиш за този проблем не по-лошо от изнудвача насреща. Това предполага навременно подготвяне на кадри по международно право, договорно право, арбитражно право, Фидик и други международни практики. Таланти в България дал Господ и това ще е най-големият ни коз. Защото международните кантори по тези арбитражни дела лапат по няколко стотин хиляди или милиона евро на дело. Ако имаме добри юристи на няколко хиляди лева заплата, които да надзирават документирането на издънките, водят адекватна корепсонденция, следят срокове и т.н., след първите загубени дела контингентът от международни мошеници ще почне да ни заобикаля отдалеч. И обратното, ако не го направим, ще станем магнит за всякакви шмекери, а строежите ще приличат до един на Дунав мост 2: парите похарчени на 100%, мостът го няма, а международният надзор иска удвояване на хонорара си, по повод че перфектно е следял усвояването на средствата.

    Нередност?
  • 2
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • - 4
    • + 31

    До коментар [#1] от "cinik":

    Браво, добър коментар.

    Нередност?
  • 4
    ajsajder avatar :-|
    ajsajder
    • - 5
    • + 11

    порочната практика пътните търгове да се печелят с нереално ниски оферти и в хода на изпълнение цената да расте с анекси към договорите.
    -----------------
    ей къде е заровено кучето! П.П. за мацката-ами ти като искаш -коментарите и не ги чети.. що не поразтребиш из къщи-мъжът ти доволен да остане?

    Нередност?
  • 5
    today avatar :-|
    today
    • - 1
    • + 8

    Да, "тънка" оферта с последващо раздуване на цените си беше практика при предишните управляващи, но както видяхме, Плевналиев успя да защити обществения интерес при търговете за "Тракия", да се надяваме, че и условията за сегашния търг не допускат мошеничества.

    Нередност?
Нов коментар