

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Белла България", добър ден! Дама с мил глас вдига телефона с тази реплика. Всъщност не искаме да се обадим на "Белла", а на новия собственик на млечната компания "Фама".
Само че телефонните разговори не се преплитат от години и няма нищо случайно в това съвпадение. От десетина дни в търговския регистър има смяна на собствеността на варненския производител на млека и млечни продукти "Фама Сердика". Испанският фонд за дялови инвестиции GED, който придоби дружеството в средата на 2007 г., е излязъл от дружеството. Купувач е "Фермер 2006", зад която реално стои един от големите български холдинги за храни - "Белла България" през една от фирмите си - "Ипекс груп". Макар от холдинга официално да отричат участие в сделката, няколко източници от пазара и от компании, които работят с двете дружества, потвърдиха пред "Капитал", че именно "Белла" е новият собственик.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
Подозирах, че марката „Орехите“ е на подобна компания, защото ако погледнете етикета ще видите, че месните им продукти са блъскани с консерванти и други Е-та. Разбирам желанието да са по-трайни продуктите, но това е прекалено.
Що се отнася до млякото, крайно време е да се въведът европейските хигиенни стандарти, стига с тези отсрочки. Жалко, че на румънците са им дали такива, защото това създава предпоставки за нелоялна конкуренция.
Правило номер 1 при храните: колкото по-голяма е компанията прозводител, толкова по-химическа и по-вредна е храната, която произвежда. Така тя има по висока трайност, може да пътува по надалече и е подходяща за големите вериги. Икономия от мащаб. Да ви е сладко.
До коментар [#2] от "ace":
ммм сладко, сладко
Хубавото е, че в Бг вече има едър бизнес в хранителната индустрия. Лошото е, че печалбите отиват при тези двамата, докато за другите по-веригата - мизерни заплати.
По този начин може би стават най-мощните в хранителната индустрия: от производство на изключително разнообразна номанклатура до дистрибуцията и!
За определени продукти Фама изпозлваха чужди подизпълнители, очевидно и млеченият сектор са го закъсали щом в Чехия, Полша и Германия правят млечни продукти за БГ.
А тази комисия КЗК къде спи - Белла България завладяха цялата хранителна индустрия, това вече си е пример за монопол като по учебник.
Не купувам нищо от Белла, налагат много агресивна реклама, а продуктите, от които прозвеждат нещата си, са с много ниско качество. Масово влагат маргарини и други евтинийки.
Общо взето ги слягам в графата "нездравословни боклуци".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.