Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
В стария кухненски шкаф на почти всяка баба имаше пликче с твърди, кафяви кръгчета с формата на монета от 2 стотинки. Изглеждаха неприветливо. Но когато се сложеха в нагорещеното олио, те зацвърчаваха, порасваха, изсветляваха и се превръщаха в едно от любимите неща за ядене – пелетите. По-късно в магазините се появи модерният, "западният" вариант на обичаните пелети – картофените мечета Pombär. Светът за децата стана още по-хубав.
Pombär е една от най-силните марки в портфолиото на германската компания Intersnack. Заедно с тях фирмата предлага чипсове, ядки, солети и всякакви други солени дребни храни за хрупане.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
44 коментара
От момента в който Калиакра закри всичко в България и започна да прави "български" маргарин в Румъния спрях да ги купувам.
България е достатъчно ощетена откъм логистика, култура, език, размер на пазара, инфраструктура, периферно положение. Само Букурещ (4 млн. жители с най-високата покупателна способност в Румъния) е по-голям пазар от цяла България. Нямаме право, сами да си докарваме нови недостатъци заради популизъм, непрофесионализъм или просто откровена тъпотия. Пример за животинска тъпотия с осакатяващи последици за стопанството са всичките случаи на ранно пенсиониране, 1-ния милион пръкнали се за 2-3 година "инвалиди", умишленото поддържане на кухия откъм съдържание 12. клас, ДДС-кредитът за кайени и туарези (което се рекламира дори по билбордовете), държането на децата до 7.годишна възраст в детска градина. А понеже тази фабрика е била в София, споменавам нещо конкретно за София. Щедрата политика на общината "и бедните да могат да си позволят автомобил", изразен в данък МПС за стари коли от по 16-20 лева, толериране на паркирането където изпадне, толерирането на 2, 3 до 5 коли на домакинство, води до пълното затапване на града и невъзможност да се върши никаква работа в него. Един камион с робот за подземни работи струва 400 хиляди евро и 1/3 от времето си го убива в задръстванията, без да носи доход. Заради 30 пикли, 80 студента и 40 чистачки пред него на светофара, които "не искат да се срамят пред съседите, че пътуват с трамвая". Имах майстори вкъщи. Тръгват от базата, отиват до 1-2 склада, товарят и идват на работа...в 12 часа. Забравили нещо - тръгва с колата до склада и докато се прибере - оп, 3 часа го няма. В работата идват да стоварват мебели - йок празно място пред сградата, заради колите на чистачките и другите служители. Спират на платното и пускат аварийките, улицата остава затворена 40 минути....Ето това е положението, а после казваме "скапАхме се от работа, а няма пари" - скапАли сте се, само дето нищо не сте изработили.....
Предлагам да направим едно - марките Пом бер, Чио чипс да спрат да се купуват. Така както стана на времето с маргарина Калиакра. Изместиха го в Румъния и днес тук никой не го купува!
[quote#2:"cinik"]България е достатъчно ощетена откъм логистика, култура, език, размер на пазара, инфраструктура, периферно положение. Само Букурещ (4 млн. жители с най-високата покупателна способност в Румъния) е по-голям пазар от цяла България. Нямаме право, сами да си докарваме нови недостатъци заради популизъм, непрофесионализъм или просто откровена тъпотия.[/quote]
Нещо не ти разбрах реда на мисли. Само за твое сведение, Букурещ е 4 милиона, колкото София е 2, а Варна 1!
Иначе темата е за една фабрика за джънк фуд която се мести в Мамалигария.
Това с "големината на пазара" е пълна глупост.
Няма пречки пред транспорта нито от нито за Румъния. Не е никакъв проблем да се изнася от тук там. В случая проблемът е, че там вече има по-голяма и по-ефективна фабрика. Както и с Uniliever няма смсъл от една фабрика в България и една в Румъния. Тази в България е в по-лоша позиция и при консолидацията губи.
Толкова. Глобализация. Един камион от Румъния е жълти стотинки. Няма нужда от драма, а да се мисли как можем да дадем такива условия, че у нас да са по-големите, а не по-малкоте фабрики
Олиото "Калиакра" е на "Бунге",а маргаринът е на "Юниливър".
Всъщност спада на консумацията на боклуците които произвежда тази компания е добър знак за вкуса на българина, дано тази тенденция продължи. Дано това не се дължи на кризата, или на навлизането на подобни но по-евтини "храни". Иначе съм съгласен, че винаги е жалко когато се затварят заводи у нас.
Аз също не купувам олиото откакто преместиха производството, това е един вид протест. Истината е че държавата трябва да прави така, че инвеститорите да ни предпочитат пред комшиите. Точно за това всички големи компании имат заводи в Румъния и Турция, а не в България.
Решили хората да си преместят бизнеса на по-приветливо място, белким излезат на печалба...какво толкова не Ви е ясно не мога да разбера? По-вашата логика трябва да продължат да работят на загуба в тази среда??
Изказалите се преди мен щели да спрат да им купуват продуктите щото се местели...други вече бойкотирали активно маргарина и олиото...абе хора Вие сериозно ли?!?! че и плюсове са се събрали за подобни изказвания...
Току-що се връщам от Румъния и определено съм впечатлен от напредъка им в последните години. Инвестиции в производства, строежи и ремонти на пътища, културни и работливи хора.
А относно Интерснак- срува ми се, че мерките са абсолютно адекватни и малко закъснели. И ако започнем по-малко да консумираме продуктите им, (не само техните, но и конкурентите им)- нищо няма да загубим
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход