Око да види, ръка да кликне
...или как корейците могат да пазаруват в Tesco, докато чакат метрото
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако Кин Чу Мин не отиде при магазина, магазинът ще дойде при него. Така перифразирано може да звучи поговорката за планината и Мохамед, само че в южнокорейски вариант.
Корейският пазар от дълги години е ключов за водещата британска верига магазини Tesco. Тя започва експанзията си в страната през 1999 г. и винаги се е старала да бъде номер едно. За да постигне целта си, е адаптирала своята концепция, разработвала в нови бизнес практики, променяла се е и е била иновативна. Дори работи на местния пазар с друго име – Home Plus. То е в синхрон с новия формат магазини, които британската група разработва преди две-три години специално за нуждите на азиатската държава. Обектите приличат повече на мол, отколкото на обикновени хипермаркети. Под един покрив Tesco събра богато разнообразие от неща за пазаруване, забавление и занимания, разпределени по възрасти и интереси.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Човекът с виртуалния магазин не е ли (бивш) управител (или май собственик) на една фалирала верига супермаркети?
Значи:
"Традиционните ритйлъри не са конкурентни заради високите разходи, които имат, и заради структурата на маржина. Ние сме много по-гъвкави, може да работим на по-ниски маржове и да предлагаме по-конкурентна цена", твърди Попов.
и в същото време:
"Хранителният супермаркет се разработва съвместно с една от търговските вериги, които работят в България. Договарянето с доставчиците и логистиката ще минава през веригата..."
Мушморок!
Просто няма понятие с какво се захваща
До коментар [#1] от "Марин":
Именно!
Да фалираш верига супери, когато пазара расте (!), при това базирана в София (!), трябва да си наистина голяааам "специалист"!
А тук просто му е бедна фантазията с какво се захваща, но нейсе - поне вече има опит :)
Tesco се стопанисва от British Capital Partners (около 70 лрд. паунда но работят и със заемен капитал), които са ... да речем еквитери. Имат и спътници, медицина и какво ли не. Играчи. Но те мениджънт не правят - купуват го. Това предполага плюсове на някои пазари, където местния мениджънт е ОК (да речем Корея) и недостатъци, там където се иска "да сръчкаш нещата". Купиха и една голяма верига в Полша (Полска Жабка). Лидл и Карфур са друга бира - имат си стратегия и си я следват. И където са те, другите се хранят с трохите. Особено Лидл прави тиха революция, доколкото знам вече са вдигнали мушата на скандинавския пазар. Аз лично съм им голям фен, подходът им е уникален. Толкова се кефя че никой не реже колбасите - или взимаш палката или ... не я взимаш. Няма лелки, няма чичковци. Кефят. В цените също са доста добре, особено за качеството. Избор - малък, но смислен. Абе, като за мен. НЕ РАБОТЯ ЗА ТЯХ И ТОВА НЕ Е РЕКЛАМА. НИЩО НЕ ПРЕПОРЪЧВАМ - ЛИЧНО МНЕНИЕ.
До коментар [#4] от "misho73":
Лидъл са меко казано смешници - продават измислена стока (потърси мляко по БДС, месен продукт "Стара планина" и ще разбереш какво говоря). Цените им са подвеждащо сложени НАД стоката (а не ПОД, при което тъща ми се хвана веднага на въдицата). Кока-Кола 2Л струва 2.07 - да ги таковам в дискаунтъра - че то в кварталния е по-евтина. Абе ... поредния чужд с мръсни пари който ще досъсипе родното производство.
Как ще ги стигнем Корейците?! Ако се заформи онлайн школа по бойни изкуства, аз се записвам, моментално.....
Абе не знам кой и кого ще стигаме ама идеята е перфектна. Дето се вика днес в Корея утре... кой знае...
Идеята е страхотна, предоставя избор на забързания потребител и не задължава с нищо хората, които искат да пазаруват в класически магазин. Абсолютно съм съгласна с твърдението за промяната на начина на пазаруване (според мен на психологическа основа). В момента дори кварталните магазини са на често на самообслужване. В помещение от 10 кв. метра не е по удобно ти да се мъчиш да се разминеш с останалите хора и да правиш избор от изложените по рафтовете 10 артикула. Супермаркетите за това са "супер", защото са големи. Решението да се спаси малкия бизнес не е да е модерен.
Квартални бакалии могат да се намерят във всички страни, разликата е, че са по-специялизирани и се разчита на доверието между лоялните клиенти и собствениците(предоставя се пресен и качествен продукт на определена цена, който не иска...има дискаунти)
Както всичко, с което се захваща Попов, така и това е въздух под налягане! Ще изгърмят 2-3 доставчици, ще фалират 1-2 фирми..нищо ново тук. И как всеки път историята се повтаря?! Чакай, да отгатна към днешна дата дали има 2-3000 потребители на тези сайтове.. то и сайтове май няма..!?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.