Йордан Недев: Часовникът е спрял да тиктака в железниците

Новият изпълнителен директор на БДЖ пред "Капитал"

Йордан Недев завършва икономика в СУ "Св. Климент Охридски" и магистратура по финанси в London Business School. От 2004 до 2005 г. е бил изпълнителен директор на CEE Securities, през 2005 г. става част от екипа на MMD Partners, като досега ръководи финансовото консултиране. Бил е и финансов консултант по IPO-то на Investor.bg на Българската фондова борса, а след това и негов изпълнителен директор. Той е външен за жп системата, но през последните две години работи като консултант по преструктурирането на БДЖ през MMD Partners. Компанията е консултирала оптимизирането на товарните и пътническите превози.
Йордан Недев завършва икономика в СУ "Св. Климент Охридски" и магистратура по финанси в London Business School. От 2004 до 2005 г. е бил изпълнителен директор на CEE Securities, през 2005 г. става част от екипа на MMD Partners, като досега ръководи финансовото консултиране. Бил е и финансов консултант по IPO-то на Investor.bg на Българската фондова борса, а след това и негов изпълнителен директор. Той е външен за жп системата, но през последните две години работи като консултант по преструктурирането на БДЖ през MMD Partners. Компанията е консултирала оптимизирането на товарните и пътническите превози.
Йордан Недев завършва икономика в СУ "Св. Климент Охридски" и магистратура по финанси в London Business School. От 2004 до 2005 г. е бил изпълнителен директор на CEE Securities, през 2005 г. става част от екипа на MMD Partners, като досега ръководи финансовото консултиране. Бил е и финансов консултант по IPO-то на Investor.bg на Българската фондова борса, а след това и негов изпълнителен директор. Той е външен за жп системата, но през последните две години работи като консултант по преструктурирането на БДЖ през MMD Partners. Компанията е консултирала оптимизирането на товарните и пътническите превози.    ©  Цветелина Белутова
Йордан Недев завършва икономика в СУ "Св. Климент Охридски" и магистратура по финанси в London Business School. От 2004 до 2005 г. е бил изпълнителен директор на CEE Securities, през 2005 г. става част от екипа на MMD Partners, като досега ръководи финансовото консултиране. Бил е и финансов консултант по IPO-то на Investor.bg на Българската фондова борса, а след това и негов изпълнителен директор. Той е външен за жп системата, но през последните две години работи като консултант по преструктурирането на БДЖ през MMD Partners. Компанията е консултирала оптимизирането на товарните и пътническите превози.    ©  Цветелина Белутова

При назначаването си заявихте, че си поставяте за цел до 2012 г. БДЖ да излезе на печалба. Не е ли твърде амбициозно за компания с толкова много задължения и как ще стане това?

Да, твърде амбициозно е. Но аз поне така предпочитам да работя - с твърде амбициозни цели. Вие веднага обърнахте нещата към дълговете. Те са голяма тежест. Аз по-скоро бих казал, че може би на първо място желаем оперативно да излезем на печалба, т.е. приходите минус оперативните разходи да е положително числo, като тук бих включил и амортизацията. А финансовите разходи вече ще са следващ елемент, който наистина е нещо, което прави нещата твърде амбициозни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
56 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    roni avatar :-(
    roni.1965
    • - 44
    • + 7

    "...Гледайки от моята гледна точка, която не е гледната точка на твърде социален човек..." Означава ли че е А-социален?

    Боже, Боже, Боже, поредния от многото през последните 20 години, който ЩЕ ...!!! Няма оттърване!

    Нередност?
  • 2
    hadjov avatar :-?
    дон Клеменца
    • - 2
    • + 36

    БДЖ от поне 40 години превозва товари без заплащане. Как да бъде на печалба? Между другото в развитите държави скоростните влакове взимат разстоянието от София до Варна за 2 часа и печелят защото превозът е по-евтин и по-бърз от самолетния. В тези влакове е бъдещето за относително малките по терирория европейски държави. Освен това построяването на такава линия е по-евтино от строежа на магистрала. В БДЖ трябват много сериозни реформи. Не знам дали са по силите ни.

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 5
    • + 55

    Най сетне нещо в блатото "БДЖ" мърда.

    приятно съм изненадан. подредбата на приоритетите и целите е интересна и правилна.

    Дянков и Московски - червена точка.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 18

    Отговорът за експресните мерки в пътническите превози е доста скромен. В момента е редовна гледка, един 60-тонен локомотив да бута два пътнически вагона. От тях единият празен, другият с 5 пътника вътре. Или пък шест вагона, от които пълен е само първият. За същото нещо от Калотина на запад се ползва една самоходна дрезина и точка. Как ще ти излезне сметката, когато превозното средство тежи стотици пъти повече от превозваната стока? В този си вид влакът вози 98% себе си и 2% платен товар.

    Нередност?
  • 5
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 37
    • + 8

    И според тоя държавата била лош стопанин и трябвало да се приватизира! А лошият, държавен стопанин на БДЖ е именно той! Нормално, в някоя частна компания, когато стопанина на нещо е лош, той НЕЗАБАВНО бива отстраняван от поста си и бива заменян с по-добър стопанин. По отношение на държавните компании в България нещата, парадоксално, стоят по много по различен начин. У нас, когато стопанина на някое държавно предприятие е лош - не бива сменян стопанина с по-добър, ами държавното предприятие бива продавано (най-често - на същия лош до тогава стопанин или поне последният е консултант на "добрия" частен стопанин, който придобива приватизираната държавна собственост)! По-голям алъж-вериж и измама от това - здраве му кажи! Добре, че има будали, които толкова време да търпят тези кражби!

    ------------------------------------------------------
    Който се интересува, може да погледне, извършването на какви гнусотии поддържат българските управляващи (тези на власт и тези в опозиция, заедно):

    http://theworld.blog.bg/politika/2008/05/29/mnogo-stranna-rabota.197196

    И нещо не толкова "екзотично", не но не по-малко опасно или защо Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от "Шеврон" на шистов газ в Добруджа и в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=CO1oLWzWoeI&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=KnjAXiJ7DzA&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=9FgpUjRNEeo&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=Iqb0t9nY1Ak&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=7RxqnzUqbbc&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=MUL-Lk0FzyQ&feature=related

    Нередност?
  • 6
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 29
    • + 5

    И тази "либерална" недоучка на прехода ще опарви БДЖ? Надай те се....

    Нередност?
  • 7
    dimi_z avatar :-|
    dimi_z
    • - 1
    • + 45

    Мен пък момчето ми направи много приятно и свястно впечатление.

    В момента БДЖ е толкова зле /в момента от 20 години/, че всеки, който се опитва да размърда нещо там е герой. Вече дали човека има ясни перспективи за стратегическо развитие на БДЖ в следващите 10 години е друг въпрос. За сега няма кой да ги има.

    Нередност?
  • 8
    virgin avatar :-P
    Virgin
    • - 30
    • + 12

    Поредно уникално интервю на Данчо Телето. Този е по-забавен и от Румито Желева, и от Ана-Мария Борисова, и от Калинка.
    В момента в БДЖ цари пълен хаос. Служителите са абсолютно демотивирани. На дневен ред стои въпросът не как да се пусне интернет във вагоните, а дали ще има резервни части за след 2 дни. А тук четем поредните общи приказки и жалки опити за оригиналничене.

    Нередност?
  • 9
    stanislav_yankov avatar :-|
    Станислав Янков
    • - 19
    • + 5

    До коментар [#4] от "cinik":

    Това е много точно! Употребява се не само неадекватна, но и много стара техника, която в сравнение с последните технологии в областта гълта сигурно към два пъти повече енергия (нафта или ток) за същата работа. За кражбите на нафта - да не говорим... Обаче тука има още не един и два много интересни момента! Например, работя в частна фирма, която ползва услугите на БДЖ. Едва ли някой би могъл да си представи, че за най-елементарна работа като почистването на изхвърлените покрай релсите на гарите боклуци, компанията ... ползва външна фирма (сто на сто собственост на свои хора на отговарящите в БДЖ за избора на подобни външни компании), макар това да излиза сигурно 2-3-5 пъти по-скъпо, отколкото ако същите служители бяха на БДЖ и им се плащаше само заплата, вместо БДЖ да плаща и печалба на някой за една нищо работа (почистването на боклука покрай релсите на гарите). Еми, при такива практики, как компанията няма да е пред фалит?! А новият директор казва: "За съжаление ние се занимаваме не само с типичната за такова предприятие дейност, а именно транспорт, а и с редица съпътстващи, които само усложняват гледката. Не е ясно какво става с основната ни дейност. Разбира се, ние вече сме предприели съответните действия, за да ги изведем от дружеството и да преминем към външни услуги." Явно, почистването около релсите на гарите е "нетипична" за такова предприятие, съпътстваща дейност, различна от транспорт, която само "усложнява гледката" на новия директор, затова той трябва нея и други като нея да ги дава на "външни услуги", за да излиза всичко по-скъпо на БДЖ и да се пълнят разни външни гушки, докато релсовия ни превозвач е на загуба! Мъдро! Много мъдро! Ще успее (да довърши БДЖ, разбира се)!

    Друг момент! Новият директор, относно навлизането на конкуренти на БДЖ като Deutsche Bahn и Rail Cargo Austria: "Те са големи компании в световен мащаб, но българският пазар е малък. Важното е, че всичките те заявяват готовност да си партнират с нас, вместо да влезем в директен конкурентен сблъсък. Те няма причина на нашия малък пазар да поддържат голям състав, с който да се опитват да вземат наши товари. Това не е техният бизнес. Като световни компании за тях е много по-важно да имат партньор, на който да могат да разчитат в България, за да превозват товарите през или до България. И това е абсолютно нормално." Много е услужлив, човека! Да вземе да им подари и по някой влак, да речем! Примерно - да им продаде по някоя композиция на цена, малко по-висока от това, което би взел, ако ги дадеше за скрап! Тъкмо щеше да отбележи първата си печеливша сделка като директор на БДЖ - щеше де вземе за дъртата техника повече пари, отколкото ако я върне за вторични, където и` е мястото!

    Още нещо важно! Щял нашия да приватизира! "Обмисляме сериозно и приватизацията, доколкото това е един доста смислен изход за едно държавно предприятие, което искаме да просъществува и да продължи да работи, и то все по-добре." Ако компанията не беше държавна, с лоши стопани като Борисов, Дянков Московски и новия директор на БДЖ, а частна (тоест - с "добър" стопанин) - щеше ли господинът публично да оповестява, че щял да разпродава на безценица (приватизирането в България) активи на компанията на нейните конкуренти? Още на следващия ден след подобно изявление щеше да се раздели с поста си! Ама когато собственика (народа) не може да смени лошите стопани (Борисов, Дянков, Московски)...

    За това, че бил лош стопанин ("За съжаление държавата в българския й вариант не е най-добрият стопанин.") и какво по принцип се прави с лошите стопани - вече съм написал в коментара ми с номер 5 тук.

    Сбогом, БДЖ! Мир на праха ти!

    ------------------------------------------------------
    Който се интересува, може да погледне, извършването на какви гнусотии поддържат българските управляващи (тези на власт и тези в опозиция, заедно):

    http://theworld.blog.bg/politika/2008/05/29/mnogo-stranna-rabota.197196

    И нещо не толкова "екзотично", не но не по-малко опасно или защо Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от "Шеврон" на шистов газ в Добруджа и в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=CO1oLWzWoeI&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=KnjAXiJ7DzA&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=9FgpUjRNEeo&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=Iqb0t9nY1Ak&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=7RxqnzUqbbc&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=MUL-Lk0FzyQ&feature=related

    Нередност?
  • 10
    kalin_m avatar :-?
    kalin_m
    • - 5
    • + 26

    До коментар [#8] от "virgin":
    [quote#8:"virgin"]В момента в БДЖ цари пълен хаос. Служителите са абсолютно демотивирани.[/quote]
    Ами да си намерят друга работа, като са демотивирани. БДЖ първо и най-напред трябва да спре да развива социални дейности - привилегии при пътуванията на настоящи и бивши служители - возят се почти безплатно. Също на пенсионери, студенти, ученици и т.н. Мястото на подобна социална политика е в социалното министерство - отиват хората там, издават им съответния документ и социалното министерство пряко доплаща разликата на БДЖ /ваучерна с-ма/.
    Административният апарат трябва яко да се ореже. В Германия например не може да си купиш билет от човек на гише. Билети се купуват само от автомати. В Италия също има автомати на всяка гара.
    И да - интернет, климатик и отопление са задължителни, за да се ползва железницата предимно от нормални хора, а не предимно от горе споменатите социално слаби или от многодетни ромски семейства, които ползват отстъпки за групи! Вагон ресторанти също трябва да има, нормално е да има къде да изпиеш едно кафе или една бира, докато пътуваш.

    Нередност?
Нов коментар