"Ескимо" е с нов собственик
"Юниливър" купи българския производител "Дарко", очаква се преструктуриране на пазара на сладолед
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Ескимо" е най-продаваната марка на българската компания за сладолед "Дарко". Нещо повече – брандът е толкова популярен още от соцвреме, че за мнозина е станал нарицателно за "заскрежено удоволствие" на клечка.
Всъщност това е марка на световния доставчик на бързооборотни стоки "Юниливър", който навремето не се сетил да я регистрира и в България. Това позволило на държавната "Сердика – София" да я използва – също без регистрация. През 90-те предприемчив човек я регистрира на свое име, а после я продава на "Дарко", която през 1997 г. прави джойнт венчър с държавната "Сердика-София".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
"Прилетит вдруг волшебник
В голубом вертолете
И бесплатно покажет кино,
С днем рожденья поздравит
И, наверно, оставит
Мне в подарок пятьсот "эскимо"."
добра новина, най-накрая ще има конкуренция на пазара
Мда определено добра новина ! Международна компания вижда потенциал на нашия пазар , хубаво е ! Относно Карил и Таня мога да кажа ,че от тази година отново има раздвижване около завода им ,нещо се строи , не не зная какво , а фирмата освен сладолед от около две години произвежда и сирене , а от скоро и кашкавал .
До коментар [#3] от "ямболия":
Тези Карил навремето бяха лидера на "бялата вкусотия" тип сирене с растителни мазнини. И сладоледа им е същата отврат. Бях чул че не изкупуват мляко въобще а бухат само сухо. Никога не бих си купил каквото и да е произведено там.
Между другото като си купувате сладолед четете етикетите - във веригите, че и в нормалните магазини е пълно със сладолед с растителни мазнини. Т.е ниската цена обикновено има защо да е такава.
Никой не спомена Джимис, за Рафи които от тази година започнаха да предлагат пакетиран сладолед и стартираха с реклами по ТВ7 също не се спомена......
До коментар [#4] от "dreamboxer":
Етикета на Джимис прочете ли го ? То си е същия химически бъркоч.
"отчита печалба от 44.3 милиарда евро през 2010 г." по-скоро това са приходите а не печалбата.
До коментар [#4] от "dreamboxer":
за сиренето съм съгласен , но сладоледа им е добър особено Брюлето ... а доколкото знам те не изкупуват мляко от България , а внасят ...
Съгласна съм, че участието на Юниливър на българския пазар е позитивна новина и мисля, че ще се открият много възможности както за пазара на труда, така и от гледна точка на конкуренцията. Надявам се да открият по-голям потенциал в страната и да преместят част от производството си в България. Една такава инвестиция би съживила пазара, а и би привлякла погледите на други чуждестранни инвеститори - нещо, от което България има нужда.
За да не си правите труда да четете етикети, споделям отговорно, че на нашия пазар има няколко сладоледа без хидрогенирана растителна мазнина:
1. Нирвана на Нестле
2. Марс, Сникърс, Туикс, Дав .
Ако някой е забелязал друг, моля да каже. Преди няколко години Феникс имаха ванилов в кутии, с лепенка отгоре: "Без растителна мазнини". Сега не го виждам.
Добра новина обожавам ескимо на клечка мммм........страхотна вкусотия....!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.