Втори връх на сладоледа
Unilever купи българския производител "Дарко" и се изправя срещу лидера на пазара "Нестле айс крийм"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
За българина "Ескимо" не е марка, той е просто сладолед на клечка. Да си собственик на такова запазено име, което е станало нарицателно, е безценно. И затова не случайно "Ескимо" е най-продаваният бранд на българската компания за сладолед "Дарко".
Всъщност "Ескимо" е марка на световния доставчик на бързооборотни стоки Unilever, който навремето не я е регистрирал и в България. Това позволява на държавната "Сердика-София" да я използва (също без регистрация). През 90-те предприемчив човек я регистрира на свое име, а после я продава на "Дарко" (фирмата междувременно е направила джойнт венчър с държавната "Сердика-София").
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
24 коментара
Както спрях да си купувам всичко с марката " Калиакра " след като изнесоха производството , така ще спра да купувам и " Дарко ".Няма начин да не прехвърлят производството си в " Евга "
Ако си мразите черния дроб и обичате да си повишавате холестерола и триглицеридите, яжте сладолед.
Купете си какъвто и да е сладолед на Нестле и погледнете съдържанието - всичката канцерогенна химия от Е1хх до Е4хх наедно. БОЙКОТ НА НЕСТЛЕ - СВЕТОВНИТЕ ОТРОВИТЕЛИ!
До коментар [#3] от "капитализЪма":При нашенските производители по-различно ли е?
От толкова много сложни бизнес машинации не им е останало време да направят свестен сладолед!
Много обичам сладолед, за съжаление това, което се продава, особено разфасовките за вкъщи, не става за ядене! Това е и простата причина да падат продажбите. Аз сладолед ям и през зимата.
Едно време и най-простия сладолед, който продаваха на улицата беше върхът! За мое най-голямо щастие миналата година на път за Хисаря видях една леля да продава от същия и имах мимолетното щастие да си припомня какво значи прост и хубав сладолед!
А за така наречените италиански насипни сладоледи (Gelati) какво ще кажете(в МОЛ Сердика, например)? Аз сладолед не обичам, а само ми е интересно заради децата и жена ми, които умират за тези "италиански" сладоледи!
До коментар [#6] от "vassilun":
Виж в МОЛ-а на Цариградско - знам, че са само натурални, сорбета е с вода, а джелато е с мляко. За другите нямам инфо.
Относно предприемчивият българин регистрирал марката "Ескимо", съм 99% сигурен, че е някой директор от "Сердика", който се е договорил да не бъде съден от предприятието.
До коментар [#5] от "Starsky":
Съгласен съм напълно с теб. Делта правеха хубави сладоледи, но Нестле ги съсипаха напълно. Единственото, което си заслужава са бътиковите като тези в мола на Цариградско. Не знам точно къде е проблема за да не правят качествени продукти.
До коментар [#6] от "vassilun":
И аз чух че в този мол има хубав италиански сладолед и мислех специално да ходя да го пробвам. Дори да е чудесен, предполагам че ще е на някаква фантастична цена! Миналата година си купих от една количка на площата пред Шератон много хубав сметанов сладолед, италиански. Обаче за една малка топчица дадох над 2 лева или нещо от сорта! И му казвам аз на младото мутре, че е прекалено скъп този сладолед и той мъдро му обясни, че те хубавите неща са си много скъпи....
До коментар [#3] от "капитализЪма":
Веганите и суровоядците вече са им обявили бойкот, ако питаш мен!
Особено сега когато вече се продават много евтини домашни машинки за сладолед, пълно е с готови смески и има всички съставки, въпрос на време е да им замре търговийката. Или най-малкото да бъдат принудени да правят по-качествени продукти.
Същото се отнася и за шоколада и козметиката!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.