От всеки търговец хотелиер не става

Най-старата пловдивска верига за храни "Сани" разпродава обектите си

Най-големият и успешно работещ магазин на "Сани" - в район "Тракия"
Най-големият и успешно работещ магазин на "Сани" - в район "Тракия"
Най-големият и успешно работещ магазин на "Сани" - в район "Тракия"    ©  Капитал
Най-големият и успешно работещ магазин на "Сани" - в район "Тракия"    ©  Капитал

Сравнително нов хотел посреща колите, които влизат в Асеновград от пътя за Пловдив. На него гордо свети надписът "Сани". Същият този надпис обединява магазините на едноименната пловдивска верига за храни (по-известна сред местните като "Санито"), която през последните няколко години непрекъснато растеше и си спечели името на средноголям регионален търговец.

Веригата съществува от края на 90-те години, а хотелът беше завършен през 2009 г. като естествено продължение на растежа на бизнеса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kalin_m avatar :-P
    kalin_m
    • + 23

    И колко по-печеливши станаха "Пикадили" /използвам го само за пример/, като се продадоха няколко пъти и магазините им стават все по-големи, по-скъпи и по-празни. Вижда се много добре в някои софийски молове. Статията прави изключително тъпи внушения - само окрупняването има смисъл? А стига бе!? И това е заради кризата ли? Ами като свърши кризата, какво следва? Все едно да си избираме книгата за четене според дебелината, а? Интересно как се вписва например "Фантастико", която не е глобална корпорация, нито пък е много фешън, но се бори доста успешно в София и всички присъстващи велики вериги се съобразяват с това. Въпрос на управление.

    Нередност?
  • 2
    jj avatar :-|
    J.J.
    • + 17

    [quote#1:"kalin_m"]Интересно как се вписва например "Фантастико", която не е глобална корпорация, нито пък е много фешън, но се бори доста успешно в София и всички присъстващи велики вериги се съобразяват с това. Въпрос на управление.[/quote]
    "Фантастико" имат успех в София, поради изключително добрите си локации на доста голяма част от магазините. Да, повечето нямат паркоместа, нямат добра инфраструктура около тях, но доста са наследници на бившите малки универсални магазини от соц времето още. Местата им от десетилетия са познати като такива на магазин за хранителни стоки, а и доста близо до голям брой население, например този на улица "Бузлуджа" близо до НДК. Позиционирането в ниския до средния ценови клас, както и ниските условия на труд допълнително им спомагат. А как са успели да се сдобият с тези златни места питайте собствениците на веригата...

    Нередност?
  • 3
    dvemp avatar :-|
    dvemp
    • - 2
    • + 20

    Намирам иронията на авторките за начина, по който се наричат магазините за обидна, грозна и излишна.

    Може би магазинът нямаше да има толкова големи проблеми, ако беше се осланял повече на клиентите си, които винаги са били лоялни към него и беше комуникирал с тях. Въпреки околните кауфланд, лидл и пени, "Санито" винаги се е радвало на много позитивно отношение като най-добрия хран. магазин в Тракия. В един момент рафтовете започнаха да се опразват скорострелно като първо изчезнаха всички по-нетрайни продукти, а след това високия клас. Никъде нищо не пишеше в магазина защо това се случва. Никой нищо не казваше защо това се случва. На въпросите към продавачките - магазина затваря ли? - празни рибешки погледи. Хората само предполагаха, че вероятно магазина има финансови затруднения. Абсолютно никаква комуникация към клиентите. Многократно е говорено между мен и мои познати "ходих пак и беше още по-празно" На четвъртото "ходих пак, беше празно и не знам какво става" - всеки решава да не ходи повече никога. Което, ще предположа, е ускорило кончината на компанията ...

    Нередност?
  • 4
    kalin_m avatar :-?
    kalin_m
    • - 2
    • + 13

    До коментар [#2] от "J.J.":
    Съгласен съм с теб. Използвах примера за онагледяване, за да е ясно, че има правилно и неправилно управление, което е подкрепено като факти от [#3] "dvemp" . Освен това се дразня на тенденциозни статии, свеждащи икономическата логика до някакви заклинания като цитирам:
    "Примерът на "Сани" е класически сюжет на история, родена от кризата. Сред причините за сегашния резултат са бързото разрастване, което се оказва непремерено".
    "Той скочи в тази надпревара с повечето големи международни вериги, които също се насочиха към незаетите градове и квартали. Разликата между българския предприемач и чуждите вериги обаче е, че за разлика от тях той разполага с много по-ограничен инвестиционен капитал и рискът, който поема, е много по-голям."
    Значи състезанието е не според кой колко може да работи ефективно, а според кой колко има и като има - хоп прави огромни инвестиции и цъфти и връзва. Радостина и Зорница са написали есе на ниво 8-клас на тема "Какво се случва с магазина?", което не е лошо, но аз очаквам от "Капитал" много повече.

    Нередност?
  • 5
    maria_ivanova avatar :-|
    Мария Иванова
    • - 3
    • + 9

    [quote#3:"dvemp"]Намирам иронията на авторките за начина, по който се наричат магазините за обидна, грозна и излишна. [/quote]

    Само не разбрах защо решихте, че авторите подхождат иронично към начина, по който се наричат магазините?
    Факт е, че пловдивчани ги наричат така (също както и "Лексито", между другото) - какво иронично има в това да се посочи кое е по-разпространеното местно наименование?

    Нередност?
  • 6
    kalin_m avatar :-?
    kalin_m
    • - 5
    • + 8

    До коментар [#5] от "Мария Иванова":
    "едноименната пловдивска верига за храни (по-известна сред местните като "Санито"), която през последните няколко години непрекъснато растеше и си спечели името на средноголям регионален търговец."
    "Веригата съществува от края на 90-те години, а хотелът беше завършен през 2009 г. като естествено продължение на растежа на бизнеса"
    "Доскоро "Сани" имаше три магазина в Пловдив, четвърти, който така и не отвори, два извън града и няколко проекта за нови обекти."

    Ето тези твърдения ги намирам за изключително тъпи:
    Как едновременно фирмата непрекъснато растяла, пък за 20г. има само няколко магазина.
    Какво означава категорията "средноголям регионален търговец"? Защо хотелът е "естествено продължение на растежа на бизнеса", като става въпрос за верига МАГАЗИНИ, а не за верига ХОТЕЛИ? И какво общо има тази дисперсия на инвестициите на един предприемач с големината на мултинационалните вериги?
    Оставам настрана внушението, че пловдивския предприемач се конкурирал с въпросните вериги, но нямал шансове, защото те били големи и разполагали с възможности за инвестиции. А колко добри са тези големи инвестиции, след като през 2-3 години си търсят нов инвеститор, който да отърве предишния от тях! /Пикадили например/.

    Нередност?
  • 7
    dvemp avatar :-|
    dvemp
    • - 2
    • + 5

    @Мария

    Не съм го решила. Така го почувствах. Ако чувството ми е грешно се извинявам.
    Иронията намирам в начина на ползване на думата "местните" на първо място. Тя обичайно предполага "ние сме ние, те са те". Ние сме бледоликите, местните са туземците. Не е ползвана думата пловдивчани. Иронията се утвърждава от фразата "не особено изненадващо". Истината всъщност е, че е изненадващо и е фрагмент от цялостното отношение към веригата.

    Аз лично не съм чула относно верига "Лекси" да се говори като за "Лексито". Останалите вериги в града - Кауфланд, Метро, Била, Пикадили, Трокадеро, Пени - също нямат такива умалителни/умилителни названия. Обичайно се казва "Нека отидем до Метро", не до "Метрото".
    Сани и Санито като названия в случая отразяват точно обвързаността, която визирам в предния си коментар. Както местното квартално кафене става Синьото или Червеното заради сините си маси или червените дивани. Веригата е/беше скъпа на пловдивчани и най-вече тракийци.

    Нередност?
  • 8
    nickolaystoyanov avatar :-|
    Николай Стоянов
    • - 2
    • + 8

    [quote#7:"dvemp"]Ние сме бледоликите, местните са туземците.[/quote]

    Съжаляваме, ако сме оставили такова внушение, но въобще не е била такава целта. Не считаме, че думата местните е натоварена с такъв смисъл и често пишем за местните банки, местното производство и т.н. А и най-малкото "Капитал" не е някакъв чистокръвен арийски столичен продукт - във вестника работят хора от цялата страна, включително и от Пловдив.

    Фразата "не особено изненадващо" я вмъкнах докато редактирах текста, защото ми стана забавно. И между другото си спомних и как на мен в град, не толкова далеч от Пловдив, като малък ми казваха Никито :)

    Поздрави,

    Н.

    Нередност?
  • 9
    panik avatar :-(
    panik
    • - 1
    • + 5

    Абе хубаво си беше Санито-язък. Не му трябваше на Уваков това в Асеновград, ама то като се обърне колата пътища... Жалко и за него / комплекса в Асеновград, де/, защото не знам за магазините, но ресторанта към хотела е невероятен. Щом се вдигам он Пловдив да отида на ресторант в Асеноград, смятайте... Това не се е случвало от добрите стари времена, преди "Джамура" да стане крайпътно "РСВ".
    Ами така е - "Санито" умира, да живее "Лексито" и умната. Да - и ако може вече и в Кичука, че ми омръзна да пропътувам половината град до Пещерско шосе всяка седмица.

    Нередност?
  • 10
    a_k_ avatar :-|
    React
    • - 1
    • + 1

    [#9] В Кичука си имате Кауфланд,не ви трябват разни аматьори

    Нередност?
Нов коментар