Групово оцеляване

Първата криза с български сайт за колективно пазаруване извади един от проблемите, които фирмите от бранша трябва да решават заедно

Взимаш си отпуска. Стягаш си куфарите. Оставяш котката на съседите... В този момент обаче с ужас разбираш, че почивката, за която отдавна си предплатил, всъщност не съществува. Това е едно от най-неприятните неща, които могат да се случат на човек през летния (и не само) сезон. Кошмарният сценарий се превърна в реалност не за един, а за 226 измамени потребители на сайта за групово пазаруване Grabo.bg. Всички си бяха закупили ваучери за несъществуващи екскурзии, осигурени от пловдивската фирма "Еврохолидейз". Случаят придоби широка популярност през изминалата седмица, когато собствениците на фирмата бяха арестувани. Той обаче не е кошмарен само за измамените клиенти. От него сериозно пострадаха всички сайтове за групово пазаруване и сега те са изправени пред важния въпрос за  рисковете пред бизнес модела им и какво трябва да направят, за да спечелят обратно доверието на клиентите.

Реакцията на Grabo.bg след измамата не закъсня - компанията обеща да компенсира всички пострадали потребители, което ще й струва 145 хил. лв. Това е похвално и беше единственият правилен ход в създалата се ситуация. Те не бяха по никакъв начин задължени да обезщетяват клиентите си и причината да го направят вероятно е, че загубите, които биха понесли от изгубеното доверие, биха били много по-големи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове