Топла бира

Световните пивовари обмислят как да отговорят на намаляващите продажби

Потребителите променят вкусовете си и от традиционните марки бира преминават към все "по-бутиково" пиво
Потребителите променят вкусовете си и от традиционните марки бира преминават към все "по-бутиково" пиво
Потребителите променят вкусовете си и от традиционните марки бира преминават към все "по-бутиково" пиво    ©  reuters
Потребителите променят вкусовете си и от традиционните марки бира преминават към все "по-бутиково" пиво    ©  reuters

Лятото е златният сезон за пивоварите. Заради жегите "мало и голямо" унищожава сериозни количества бира. Но настоящият сезон не е особено топъл за гигантите в сектора, които отчитат спад на продажбите си. И изглежда, че ефектът не е временен, а тепърва предизвикателствата пред индустрията ще се увеличават през следващите години. При подобно състояние на пазара решенията са същите, каквито и при кризата през 2008 г.: консолидация и все по-мащабно навлизане на нововъзникващите пазари.

Основните въпросителни идват от развитите пазари като Европа и САЩ, където все повече хора намаляват консумацията на бира и предпочитат да пият у дома, а не в заведения и барове. Отделно се променят и потребителските предпочитания - бирата е все по-малко предпочитана за сметка на виното или друг алкохол.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    momchil avatar :-|
    Момчил
    • - 4
    • + 14

    Евтините бира са газирана вода, пикня и лъжица алкохол в шише или кенче. Това кара хората, които имат възможност да си купуват по-скъпа бира, която все още има приемливо качество.

    Нередност?
  • 2
    quebecer avatar :-?
    Quebecer
    • + 8

    "При последната финансова криза през 2008 г. книжата се сринаха от 18 до 22 пъти очакваните печалби на акция до 9-15 пъти."

    Нещо не му хващам смисъла на това изречение.

    Нередност?
  • Ariman
    • + 20

    Резултатът от това окрупняване вече се вижда - една бира в различни бутилки, не пия бутилката, а бирата.
    Крайната цел е монопол с производство на еднаква блудкава помия за всички.

    Нередност?
  • 4
    jeg_er avatar :-?
    Тя
    • + 6

    Да се проверят продажбите на спрайт и мента ;-)

    Нередност?
  • 5
    bahko avatar :-|
    капитализЪма
    • - 7
    • + 3

    Бираджиите да го духат. Аз преминах на това: http://online.germankuche.com/img/p/1/2/12-thickbox.jpg

    Нередност?
  • 6
    patriot avatar :-|
    Патриот
    • + 5

    До коментар [#2] от "quebecer":

    Т.е. коефициента Р/Е (цена на акция / печалба на акция) е намалял от 18-22 до 9-15, или по-общо казано цената на една акция е намаляла близо 2 пъти.

    Според мен, обаче, Р/Е от 9-15 е нормално за компании, които не са бързо развиващи се.

    Поздрави!

    Нередност?
  • 7
    krokodilka avatar :-P
    Катя
    • + 3

    Оставете ме на бира и рок да свирим!

    Нередност?
  • 8
    quebecer avatar :-|
    Quebecer
    • + 3

    До коментар [#6] от "Патриот":

    Благодаря, сега е по-ясно :)

    Поздрави!

    Нередност?
Нов коментар