Едно пристанище не стига

Стремежите на дребно на местните играчи могат да провалят привличането на стратегически инвеститор на пристанището

Варненското пристанище има да наваксва години
Варненското пристанище има да наваксва години
Варненското пристанище има да наваксва години    ©  Надежда Чипева
Варненското пристанище има да наваксва години    ©  Надежда Чипева

Дали е добре да си апетитна хапка е спорно. От една страна, лесно биха се намерили желаещи да инвестират в теб. От друга обаче, много разнопосочни интереси и желания могат да блокират и най-добрите идеи за промяна. А когато се и опитат да захапят по едно парче, накрая може да не остане нищо.

С най-голямото пристанище в страната - варненското, се разиграва именно вторият сценарий. Всяко правителство излиза с плановете за разработването му. Години по-късно ситуацията остава непроменена. Аспаруховият мост все така блокира влизането на големи контейнеровози към "Варна - запад" (в близост до девненските заводи). "Варна - изток" пък все така се намира в сърцето на града, с който си пречат взаимно. От дългогодишните спорове къде да се разположат необходимите нови терминали и кой да инвестира в тях губи държавата. Пристанище Варна изостана много на фона на прекия си конкурент Констанца. Без инвестиции пък в дългосрочен план то е обречено да обслужва само и единствено малката българска икономика.   


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове