С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 окт 2011, 22:39, 4909 прочитания

"ЖП инфраструктура холдингово дружество" поиска несъстоятелност за дъщерни компании

Действията целят ефективна защита на икономическите интереси на всички кредитори и акционери, твърдят от инфраструктурното дружество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Железопътна инфраструктура холдингово дружество" АД на Васил Божков е поискало откриване на производства по несъстоятелност на три дъщерни компании – "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне" АД, "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" ЕООД и "Национален изследователски институт по транспорта" ЕООД.

Това стана ясно от съобщение на публичното дружество пред Българската фондова борса. Причини за взетото решение са парични задължения към холдинговото дружество, както и други неизпълнени ликвидни и изискуеми парични задължения - договори за кредит с Обединена българска банка на обща стойност 33 млн. EUR, задължения към Националната агенция за приходите и за местни данъци и такси, задължения към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, както и към множество доставчици.


Предприетите от "Железопътна инфраструктура холдингово дружество" АД действия целят да осигурят ефективна защита на правата и икономическите интереси на всички кредитори, към които трите дружества дължат изпълнение на парични задължения, както и на акционерите на самата компания, твърдят от инфраструктурната компания в съобщението си.

Активи на "Национален изследователски институт по транспорта", "Ремонтно-възстановително предприятие "Кьоне" и на "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" вече бяха обявени за публична продан в края на октомври заради дълг към ОББ. Общите им задължения към банката са 33 млн. EUR. От тях 20 млн. EUR са "на сметката" на  завода за стоманобетонови конструкции  и "Кьоне".

Други 3 млн. EUR са дълг на изследователския институт, а за останалите пари компаниите са съдлъжници с "Локомотивен и вагонен завод" – Русе. Активите на самия "Локомотивен и вагонен завод" пък вече бяха обявени за публична продажба отново заради същия дълг към ОББ. Заводът в Русе се продава при начална цена от 35.7 млн. лв., а крайният срок за подаване на оферти за него е 3 ноември.



Заради същия дълг от 33 млн. EUR, който сега става повод за обявяване на разпродажба на активи и опити да се вкарат дружествата в процедура по несъстоятелност, сметките на дружествата от  групата на "ЖП инфраструктура холдингово дружество" вече бяха блокирани пак от ОББ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 401 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 380 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Арома" поскъпна с 24% заради 54 акции

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10