"ЖП инфраструктура холдингово дружество" поиска несъстоятелност за дъщерни компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

"ЖП инфраструктура холдингово дружество" поиска несъстоятелност за дъщерни компании

"ЖП инфраструктура холдингово дружество" поиска несъстоятелност за дъщерни компании

Действията целят ефективна защита на икономическите интереси на всички кредитори и акционери, твърдят от инфраструктурното дружество

5211 прочитания

© Julia Lazarova


"Железопътна инфраструктура холдингово дружество" АД на Васил Божков е поискало откриване на производства по несъстоятелност на три дъщерни компании – "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне" АД, "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" ЕООД и "Национален изследователски институт по транспорта" ЕООД.

Това стана ясно от съобщение на публичното дружество пред Българската фондова борса. Причини за взетото решение са парични задължения към холдинговото дружество, както и други неизпълнени ликвидни и изискуеми парични задължения - договори за кредит с Обединена българска банка на обща стойност 33 млн. EUR, задължения към Националната агенция за приходите и за местни данъци и такси, задължения към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, както и към множество доставчици.

Предприетите от "Железопътна инфраструктура холдингово дружество" АД действия целят да осигурят ефективна защита на правата и икономическите интереси на всички кредитори, към които трите дружества дължат изпълнение на парични задължения, както и на акционерите на самата компания, твърдят от инфраструктурната компания в съобщението си.

Активи на "Национален изследователски институт по транспорта", "Ремонтно-възстановително предприятие "Кьоне" и на "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" вече бяха обявени за публична продан в края на октомври заради дълг към ОББ. Общите им задължения към банката са 33 млн. EUR. От тях 20 млн. EUR са "на сметката" на  завода за стоманобетонови конструкции  и "Кьоне".

Други 3 млн. EUR са дълг на изследователския институт, а за останалите пари компаниите са съдлъжници с "Локомотивен и вагонен завод" – Русе. Активите на самия "Локомотивен и вагонен завод" пък вече бяха обявени за публична продажба отново заради същия дълг към ОББ. Заводът в Русе се продава при начална цена от 35.7 млн. лв., а крайният срок за подаване на оферти за него е 3 ноември.

Заради същия дълг от 33 млн. EUR, който сега става повод за обявяване на разпродажба на активи и опити да се вкарат дружествата в процедура по несъстоятелност, сметките на дружествата от  групата на "ЖП инфраструктура холдингово дружество" вече бяха блокирани пак от ОББ.

"Железопътна инфраструктура холдингово дружество" АД на Васил Божков е поискало откриване на производства по несъстоятелност на три дъщерни компании – "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне" АД, "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия" ЕООД и "Национален изследователски институт по транспорта" ЕООД.

Това стана ясно от съобщение на публичното дружество пред Българската фондова борса. Причини за взетото решение са парични задължения към холдинговото дружество, както и други неизпълнени ликвидни и изискуеми парични задължения - договори за кредит с Обединена българска банка на обща стойност 33 млн. EUR, задължения към Националната агенция за приходите и за местни данъци и такси, задължения към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, както и към множество доставчици.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Професия "Game Dev"

Професия "Game Dev"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK