С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 1 ное 2011, 21:23, 3005 прочитания

Временният мениджмънт като възможност

Кризата може да изиграе роля за популяризирането на услугата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нели Христова е управляващ партньор в дружеството "ИнМениджмънт", работещо в областта на управленското консултиране. Член е на управителния съвет на Българската асоциация за управление и развитие на човешките ресурси (БАУРЧР). Специализира в организационна диагностика и дизайн, изграждане и развитие на организационен капацитет, управление на трансформации и стратегическо управление.

Съкращаването на работни места и количественото повишаване на предлагането на хора на пазара на труда в последните години на практика не премахнаха трудностите пред работодателите да намират подходящите мениджъри за ключови роли. Според последното проучване на "Бостън кънсълтинг груп" (BCG) и Европейската асоциация за управление на хора (ЕAPM) много компании изпитват сериозни затруднения да попълнят свободните си позиции на високо управленско ниво.

Нашите наблюдения показват, че ситуацията на българския пазар не е по-различна. Липсата на подготвени мениджъри и нуждата от постигане на бързи резултати карат компаниите да търсят ръководители на пазара на труда или да ги "крадат" от конкуренти.


За някои специфични лидерски позиции наемането на подходящ мениджър отнема много време и има случаи, в които позициите остават незаети дори повече от година. В същото време от срещите ни с мениджъри на топ ниво в последните месеци забелязваме засилване на интереса им към работа по проекти, и то в различни сектори, а не в рамките на една компания.

Като причини, които ги мотивират да направят подобен избор, те сочат свободата, разнообразието от предизвикателства, излизането от рутината, по-добрия баланс между работа и личен живот, натрупване на различен опит и знания.

Едно от възможните решения за пресичане на тези две тенденции е използването на услугата временен мениджмънт.

Какво представлява




Временният мениджмънт на практика е ангажирането на доказали се професионалисти на високо управленско ниво или с висока експертиза в дадена индустрия за изпълнение на конкретна роля или постигане на резултати за определен период от време.

Временните мениджъри обикновено могат да започнат работа бързо на важни и ключови за компанията възложител позиции. Продължителността на ангажимента може да варира от три месеца до три години според специфичните нужди на клиента.

В какви случаи е подходящо

Световната практика показва, че временен мениджмънт се ползва най-често при:
- стартиране на нов бизнес или навлизане в нов сегмент. Обичайният ангажимент в такива случаи включва организиране на офиса, наемане на екипа, изграждане на системите и процесите на работа, избор и въвеждане на бъдещия изпълнителен директор.

- изграждане на нова функция или отдел в организацията. Типичната заявка към наетия специалист е набиране на екип, избор и въвеждане на постоянен заместник, изграждане на процедурите и политиките на работа.

- организационни преструктурирания, сливания и придобивания. В общия случай ангажиментът е за основни бизнес процеси, интегриране на екипи и управление на промяната.

До ползването на услугата може да се прибегне и при ситуации на управление на криза в компанията, при заместване на временно отсъстващ мениджър или за реализиране на проект, който не предполага дългосрочното наемане на ръководител за него.

Какви са предимствата


При постигане на споразумение временният мениджър може да започне работа веднага, като по този начин компанията получава експертиза, без да губи време в търсене на пазара на труда и възможни проби и грешки в избора. Временните мениджъри са високо отговорни и ангажирани с резултатите, защото репутацията и портфолиото са основен маркетингов инструмент за тях.

Те освен това внасят външен и независим поглед  -  тъй като нямат мотив да се борят за вътрешно израстване или завземане на властови позиции в организацията, са обективни и безпристрастни при търсенето на най-ефективните решения.

Наемането на такива специалисти е по-скъпо от стандартния пакет на постоянен ръководител, но възнаграждението им е обвързано с постигането на конкретни резултати с ясна възвращаемост.

Пазарната ситуация


Според последното проучване (юни 2011) на един от водещите доставчици на услугата във Великобритания - Russam GMS, тя бележи ръст на пазара там спрямо 2010 г. Тенденцията се потвърждава и от Асоциацията за временен мениджмънт (IMA), която отчита нарастване на приходите от услугата и повишаване на броя възложени договори в глобален мащаб.

У нас все още няма специализирано проучване в тази област, а и практиката все още е непопулярна сред българските работодатели - и заради непознаването й, и заради недостатъчно хора на пазара с необходимите опит и експертиза, които искат да работят по този начин.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Тайната държавна сграда Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

20 сеп 2019, 266 прочитания

България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка

Новият домакин на институцията Унгария окрупни дела си с 10 млн. евро инжекция до 14.72%

19 сеп 2019, 1367 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Каолин" отчита 25% по-високи продажби и още по-висок ръст на печалбата

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг