С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 ное 2011, 21:27, 2243 прочитания

Ростислав Псота, маркетинг директор за Централна и Източна Европа на "Федерал-могул": Кризата е добър момент за представяне на нови продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Федерал-могул" е основана в Детройт през 1899 г. Една от основните дейности на компанията е производството на части за автомобили, камиони и автобуси за оригинално вграждане и вторичния пазар. Сред по-популярните марки, част от портфолиото на "Федерал-могул", са "Феродо", "Шампион", "Берал", "Муг", "Вагнер" и др. Седалището на компанията се намира в Саутфийлд, Мичиган. В световен мащаб компанията има приблизително 43 000 служители в 34 държави, а оборотът за миналата година е над 6 млрд. долара. Ростислав Псота е маркетинг директор за Централна и Източна Европа на "Федерал-могул".

- Цената невинаги е определяща

- Типично за българския пазар е повишеното търсене на части по окачването

- Продуктите ни имат пет вида защити срещу фалшифициране

Финансовата криза от 2008 г. удари сериозно автомобилните компании. Засегна ли тя и производителите на резервни части?
- Моите наблюдения върху ситуацията в Централна и Източна Европа показват, че първата реакция дойде от дистрибуторите и търговците на дребно. Те намалиха складовите си запаси, което естествено се отрази и на производителите. Пазарите реагираха още преди реално кризата да е факт, още при подозренията, че тя се задава.


Ние съответно трябваше да реагираме на промененото поведение на дистрибуторите, като направим промени в логистиката. Вторият ефект от кризата беше, че клиентите все по-сериозно се замислиха за покупката на части, даващи най-добро съотношение цена - качество. Това е и моментът, когато е добре да представиш нови продукти, които са адекватни на това настроение.

Разбира се, не кризата ни кара да произвеждаме такива авточасти, но това е най-подходящият момент за пускането им на пазара. При нас кризата беше периодът, когато лансирахме спирачните накладки Wagner например.

Какво предприехте вие като компания, за да намалите ефекта на кризата върху вашата работа?
- Както вече казах, променихме някои неща в логистиката с цел по-голяма ефективност, без, разбира се, от това да страдат доставките.



Смятате ли, че кризата даде шанс на производителите на по-евтини авточасти да увеличат продажбите си?
- Според мен много по-важно в нашия бизнес е как ще представиш продуктите си, защото цената невинаги е определяща за клиентите. Освен това кризата не засегна едновременно целия свят и глобална компания като нашата успя да компенсира намалялото търсене в някои страни с продажбите на други пазари.

Какво показват финансовите резултата на "Федерал-могул" за първите девет месеца на тази година в сравнение със същия период на миналата?
- Като цяло всички основни показатели са по-добри от миналата година, така че може да се каже, че сме се справили в условията на криза.

В България забелязва ли се преориентиране на клиентите към по-евтините марки от вашето портфолио?
- Има известно пренасочване към по-евтините продукти. Ние реагирахме на тази тенденция и предложихме на нашите клиенти висококачествени продукти на конкурентни цени, като например накладки Wagner и стъклочистачки Easyvision.

Имате наблюдения върху пазарите в цяла Централна и Източна Европа, има ли нещо, което отличава българския?
- Струва ми се, че в България хората са по-отворени към промоциите, различни инициативи, които популяризират продуктите ни. Като състезанието "Механик на годината" например. Има и нещо друго, като се върви от Полша към България, състоянието на пътната настилка се влошава.

Вероятно това е и причината в България да се търсят повече части по окачването, отколкото в други страни. В държавите с развита мрежа от магистрали например има пък повече продажби на части по спирачната система - дискове, накладки.

Имате фабрики в различни страни в целия свят, може ли да кажете, че те произвеждат резервни части с едно и също качество?
- Хората, които работят за компанията, са едно цяло, така че качеството е едно и също независимо от страната на производство?

България има традиции в производството на резервни части за автомобили, камиони и автобуси, има ли "Федерал-могул" планове за откриване на производство у нас?
- За момента нямаме такива планове.

Фалшивите авточасти, които наподобяват продукти на реномирани производители, са сериозен проблем в България. Как се борите срещу това?
- Този проблем съществува не само в България и Източна Европа, но и в цял свят. Напоследък предприехме няколко стъпки, за да защитим продуктите от всички наши марки. Променихме опаковките, новите имат защитна холограма, уникален код за всяка част, като в интернет може да се провери дали тя е оригинална и дали вече не е регистрирана като продадена. Общо всички наши продукти имат пет вида защити срещу фалшифициране.

В България полицията вече направи една успешна акция срещу фалшифицирани ваши продукти, бихте ли разказали за нея и имате ли представа докъде стигна работата по случая?
- В началото на годината в два магазина в София, във Видин, Силистра и Велико Търново бяха открити фалшиви спирачни накладки за камиони "Берал". Образувани са общо пет дела. Всичките дела от провинцията са прехвърлени към София, софийското дело също е в прокуратурата.

"Федерал-могул" има няколко центъра за проучване и развойна дейност. Какви задачи са поставени пред тях, какви подобрения се търсят?
- Производителите на резервни части и автомобилните компании работят в тясна връзка, като в общи линии гледаме да се съобразяваме с техните изисквания. Обменят се и технологии. И при нас стремежът е да предложим един по-зелен продукт, при производството на който се отделят по-малко вредни емисии, води до икономия на гориво, има по-дълъг живот.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Подрязаните крила на Huawei Подрязаните крила на Huawei

Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

23 май 2019, 23 прочитания

Новата дигитална война Новата дигитална война

Битката за търговско надмощие между САЩ и Китай вече вещае нова технологична Желязна завеса

23 май 2019, 217 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Етап Адресс" изплати последната вноска по облигациите си

Компанията е финансирала операцията със собствени средства

Бай Ганьо - европейски прокурор

Европейската прокуратура е уникална възможност за България да получи независим разследващ орган по корупцията

Рецесията се отлага

Опасенията за бързо влошаване на икономиката на еврозоната се разсейват, а българската икономика расте, но не достатъчно

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си