"ЕВН България" и ползите от диалога
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ЕВН България" и ползите от диалога

Капитал

"ЕВН България" и ползите от диалога

3469 прочитания

Капитал

© Надежда Чипева


Когато през 2005 г. "ЕВН България" стана мажоритарен собственик на електроразпределителното предприятие в Пловдив, компанията наследи няколко много тежки проблема - крайно остаряла електрическа мрежа в ромския квартал "Столипиново", почти пълна липса на навици за плащане от страна на жителите му и милиони левове висящи вземания.

Днес проблемът на практика не съществува, а уникалното решение, което компанията намери в сътрудничество с властите, представители на ромите и НПО-та, може да бъде определено като отличен пример за ползите от диалога със заинтересуваните страни.

Първото нещо, което "ЕВН България" направи, беше да влезе в контакт с другите фирми за комунални услуги, които имат същите проблеми, и заедно с общината и ромската общност да съгласуват декларация, че искат "Столипиново" да стане нормален квартал.

Компанията установи, че нежеланието на ромите да си плащат сметките се дължи на недоверието им към начина на отчитане, тъй като електромерите бяха монтирани високо на стълбовете. "ЕВН" свали електромерите и показа на хората как да си следят потреблението. Подменени бяха 6400 стари електромера, беше модернизирана и значителна част от мрежата.

Компанията организира и курсове в квартала по планиране на семейния бюджет. Постигнатите резултати са достатъчно показателни за успеха на този модел. Делът на хората, които редовно си плащат сметките за ток, е нараснал от 3 на 85%, а загубите по мрежата от кражби са намалели от 40 на 5%.

Когато през 2005 г. "ЕВН България" стана мажоритарен собственик на електроразпределителното предприятие в Пловдив, компанията наследи няколко много тежки проблема - крайно остаряла електрическа мрежа в ромския квартал "Столипиново", почти пълна липса на навици за плащане от страна на жителите му и милиони левове висящи вземания.

Днес проблемът на практика не съществува, а уникалното решение, което компанията намери в сътрудничество с властите, представители на ромите и НПО-та, може да бъде определено като отличен пример за ползите от диалога със заинтересуваните страни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK