Клонингите атакуват

Или как потребителите получават две различни кисели млека "Боженци", но с еднаква опаковка

Открийте разликите (вляво е млякото на "Елви" - Габрово, вдясно - на дистрибутора)
Открийте разликите (вляво е млякото на "Елви" - Габрово, вдясно - на дистрибутора)    ©  Надежда Чипева
Открийте разликите (вляво е млякото на "Елви" - Габрово, вдясно - на дистрибутора)
Открийте разликите (вляво е млякото на "Елви" - Габрово, вдясно - на дистрибутора)    ©  Надежда Чипева

Те изглеждат еднакви и се казват по един и същ начин. Не, не става въпрос за близнаци най-малкото защото между появата им има шест години разлика. Говорим за две кисели млека с една и съща марка – "Боженци", и с еднаква визия. И ако трябва да бъдем точни, между тях има миниатюрни разлики, които са доловими само при внимателно взиране и четене на надписите по кофичките (виж снимките).

Едното мляко е на габровската "Елви", която го произвежда от 2005 г., и на капачката му е изписано името на фирмата. Второто е на пазара от около два месеца и се произвежда по поръчка на доскорошния дистрибутор на "Боженци" - софийската "Герма 95". Точно тук е и първата разлика - в ситен шрифт на капачката пише: "Произведено за "Герма 95" ЕООД", без да е посочено от кого.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


45 коментара
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • -13
    • +118

    Предвидимо и бързо законодателство, а не ниските данъци ще привлекат инвеститори в България. Какво ще правиш на пазар, в който всеки местен дистрибутор може да ти изкопира продукта безнаказано.
    Кодак и Полароид водеха 30 години патентна война за моменталните снимки, но те са производители, и никога не си позволиха еднаква опаковка.

  • 2
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Тука наистина е работа на държавата да реши. Аз още от предишната статия в Капитал по случая не си купувам от това кисело мляко, независимо на кой от двата производителя. Като гледам какви ги вършат може да почнат да си правят саботажи.

  • 4
    ace avatar :-|
    ace
    • -13
    • +131

    Значи някаква фирма произвежда продукт с опреден етикет, а дистрибутора просто една сутрин се събудил и същия етикет му се появил пред очите! 10 процента от оборота ли беше максималната глоба, която може да наложи КЗК?

  • 5
    bgvlado avatar :-(
    БГ Владо

    и аз не съм забелязал - а го купувам редовно


    писна ми всеки да те цака с топла бира :(

  • 6
    gospodin avatar :-|
    Г-н D
    • -13
    • +141

    Класически случай за кражба на търговска марка. Има производител, който от 6 години произвежда млякото, и търговец, който решава да открадне търговската марка, респективно продукта. Преди години с бивш съдружник се съдихме за набързо регистрирана от него след раздялата ни търговска марка. СГС отсъди в моя полза, позовавайки се на преждеползването на марката.
    Надявам се производителите да не се откажат да търсят справедливост. Не бива на мошениците-търгаши да им остава дори лека надежда, че могат да присвояват всичко, което поискат.

  • 7
    daks avatar :-|
    ДАКС

    Напълно споделям мнението на Емил Бенатов. (в сивото каре).
    Явно в министерството на КУЛТУРАТА цари тотална ПРОСТОТИЯ. Въобще как е възможно да не знаят какви са им правомощията и как да ги упражнават. Че даже щели да питат експерт по въпроса. Чиста проба протакане от тяхна страна, докато ментето обира парса от заблудени купувачи и подбива пазара, а и марката на производителя (в крайна сметка марката е разпознаваемия знак за качеството на труда на производителя. По същия начин и "марката" ГЕРМА за ме вече е знак за измама и нечестна игра). Като се замисля, това си е май и чиста проба измама по смисъла на наказателния кодекс. Не мога да се сетя за причина, поради която не се сезира и прокуратурата. Ако някой се сеща - нека драсне някой ред.

  • 8
    balcanmaster avatar :-?
    Майстор Балкански (00:00–24:00)

    Отново чудесно заглавие, както и това на предходната публикация по същата тема /"Кисела история с мляко"/. Това мляко се търси на пазара, може би именно поради благозвучното название "Боженци". Казуса е сложен и оплетен, и може да бъде решен единствено в съда. Във всяка "пазарна" икономика има подобни случаи, и такива публикации са интересни не със своята конкретика, а като илюстрация на "балканското", или по-точно "българското", разбиране за "свободен пазар".

  • dnevniklive
    • -16
    • +107

    Много ме е яд! Боженци на Елви Габрово е едно от най-добрите кисели млека в България. Защо в държава от ЕС се допуска най-подло китайско копиране на търговска марка и продукт?!? В крайна сметка ще се получи патова ситуация от която потърпевш отново ще е потребителят.

  • 10
    email avatar :-|
    email

    Бе хора, тази тема сме я коментирали доста обстоятелствено и ожесточено според мен... даже бая се пооплюхме в "Киселата история с мляко",
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2011/08/26/1145228_kisela_istoriia_s_mliako/
    Дали има какво още да кажем? Трябва ли пак да повтаряме всичко каквото сме казвали пак и пак и пак? А в отговор на коментар [#8] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)" Мога да кажа, казуса не е толкова сложен и оплетен даже е много елементарен откъдето и да го погледнеш, виж мненията ми в "Киселата история"... нямам какво повече да кажа... правото не е на страната на дистрибутора въпросът е - кой и защо позволява това да се случва?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход