"Литекс моторс" произведе първия си автомобил
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Литекс моторс" произведе първия си автомобил

"Този автомобил ще бъде разглобен и сглобен 150 пъти, след което ще бъде предаден за скрап. Така ще се тестват хората и поточната линия", обяви Илия Терзиев, изпълнителен директор на "Литекс моторс"

"Литекс моторс" произведе първия си автомобил

Тестовият модел ще бъде разглобен и сглобен 150 пъти, след което ще отиде за скрап

Иван Михалев
8410 прочитания

"Този автомобил ще бъде разглобен и сглобен 150 пъти, след което ще бъде предаден за скрап. Така ще се тестват хората и поточната линия", обяви Илия Терзиев, изпълнителен директор на "Литекс моторс"

© Литекс Моторс


Първият китайски автомобил от марката "Great Wall" беше произведен в завода на "Литекс моторс" в ловешкото село Баховица, съобщи компанията. Произведеният тестов автомобил е от модела Voleex C10. Частите в него са изцяло китайски, а българска е сглобката, уточни за "Капитал" Илия Терзиев, изпълнителен директор на "Литекс моторс".

"Това е първият автомобил, който беше сглобен в Ловеч. Изработен е изцяло от китайските ни партньори, но е сглобен в България. Този автомобил ще бъде разглобен и сглобен 150 пъти, след което ще бъде предаден за скрап. Така ще се тестват хората и поточната линия", обясни Терзиев.

Тестовете на поточната линия ще продължат до 15 декември. След това ще започне същинското производство, обясни изпълнителният директор на "Литекс моторс". Официалното откриване на завода е планирано за 18 февруари. "Откриването ще бъде малко по-късно, защото искаме да спазим и китайската Нова година", обясни Терзиев.

"Литекс моторс" ще произвежда три модела в завода край Ловеч. Капацитетът на линията е 50 000 автомобила на година. От "Литекс моторс" обаче още не са заявили колко автомобила смятат да произвеждат. "Колко ще произвеждаме - колкото успеем да продадем", заяви Терзиев, като не пожела да коментира към какви пазари ще е насочено производството. Цените на моделите вече са качени на интернет страницата на компанията. Така например моделът Voleex C10 е обявен на цена 15 990 лева с ДДС. Пикапът Steed е на цена 24 499 лева с ДДС, а джипът Hoover се предлага на цена от 28 699 лева с ДДС.

Компанията вече започна продажба на автомобили от предлаганите модели, които обаче са произведени в Китай. До момента има над 150 заявки за различните модели, заявиха днес от "Литекс моторс".

Първият китайски автомобил от марката "Great Wall" беше произведен в завода на "Литекс моторс" в ловешкото село Баховица, съобщи компанията. Произведеният тестов автомобил е от модела Voleex C10. Частите в него са изцяло китайски, а българска е сглобката, уточни за "Капитал" Илия Терзиев, изпълнителен директор на "Литекс моторс".

"Това е първият автомобил, който беше сглобен в Ловеч. Изработен е изцяло от китайските ни партньори, но е сглобен в България. Този автомобил ще бъде разглобен и сглобен 150 пъти, след което ще бъде предаден за скрап. Така ще се тестват хората и поточната линия", обясни Терзиев.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    cenka_chokova avatar :-|
    cenka_chokova

    Нищо против китайските автомобили, но при цени съизмерими с тези останалите кой би купил от тях?

  • 2
    1951 avatar :-|
    1951

    До коментар [#1] от "cenka_chokova":

    Къде ги съизмерихте тези цени Чокове или наизуст?
    Тия автомобилчета са в класа на Дачиите и на украинските Шевролети, но цените са 10 - 20% надолу.

  • 3
    ivakis avatar :-|
    ivakis

    Сега трябва да произведат модел за такси, който да измести Hyundai, Chevrolet, Dacia, Skoda и KIA.
    След това трябва да направят комби на същия модел с дизелов мотор, с което да заработят БГ фирми и техните търговски представители и сервизи.
    Маркетингова политика, която не е насочена към българския пазар, ще бъде провал. Спомнете си Rover преди години.
    Аз искам да има български производител на автомобили, дори и да е joint venture между Ганчев и китайци. Успех!

  • 4
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично

    Качих се на Хувъра на Пловдивския панаир и честно да си призная е съвсем приличен джип. Естествено, че всичко е пластмаси и т.н. но за цената си е наистина много много приличен. Остава поддръжката да е евтина и окачването да е здраво и ще избият рибата. Много хора казват, че е по-добре 5-10 годишна западна кола, но поддръжката на масовите западни коли е безбожна (освен ако не си губим времето да търсим по морги и пр.)

    Та така де - успех от мене.

  • 5
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev

    Лятото в Монте Карло видях Хувър с италианска регистрация.
    Докато извадя фотопарата светна зелено и не можах да го щракна.
    Явно ги клатят и по пътищата на доста по бели държави :-)
    Доколкото изтече информация от "Литекс Моторс" имат предварителен договор за няколко хиляди бройки именно за Италия.

  • 6
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Айде хаирлия да е. Лично аз се качвах във Voleex на автосалона и не е лоша кола за цената си, изглежда съвременно и има всичко. За толкова пари ще купите Dacia с остарял дизайн и ръчни стъкла, за климатик забравете. Или някоя дребна Kia Picanto, която обаче е доста по-малка. Ето вижте, напълно нормална за парите си:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VbIEDjTNW2c
    За 16 000 лв с ДДС дават 5 години гаранция или 100 000 км. Целят се точно в евтините коли на пазара. Пикапа е малко недодялан, но той е кола за работа. Джипа струва 30 000 лв, за толкова може да купите добре оборудвано Polo или постен базов Golf. Недостатък е че няма дизелова модификация, но предлагат газова уредба за около 2000 лв. Тя е силно препоръчителна, защото средния разход по книга е 10.3/100, това лесно се превръща в 18/100 в града или по баирите.

  • 7
    reckless avatar :-P
    Consumer

    Original copy from China? Да по Микренски.

  • 8
    sasvirco avatar :-|
    sasvirco

    Без хубав дизел са за никъде. Китайският бензин е евтин, те имат нефт.

  • 9
    finland avatar :-|
    Finland

    Супер! Нови работни места в един изоставащ район и бъдещи данъчни постъпления за държавата (а можеше да са за друга държава - Словакия, Чехия, Унгария, Румъния).

    Едно оптимистично начало. Дано след време и други производители да открият обекти в България.

  • 10
    finland avatar :-|
    Finland

    Дано потръгне работата, да се следи за качество и завода да подпомогне износа на държавата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK