С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 18 ное 2011, 16:46, 8101 прочитания

Влез, излез

Година след като купи Onda Lavazza стартира нова верига - Espression

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дебют на "Витошка" и сбогом (засега) на жълтите павета. Така изглеждат новините около кафе веригата Onda, която през миналата година беше купена от италианската Lavazza.

Първо интересната за потребителите новина. Следващата седмица ще отвори първото заведение от новата верига на компанията, казва мениджърът на "Онда кофи брейк" Виктория Павлова. То ще е под бранда Lavazza Espression и ще е на ъгъла на бул. "Витоша" и ул. "Парчевич". Новото ще е, че за разлика от другите кафе вериги то ще е с по-луксозна и модерна визия, ще предлага повече храни и ще има сервитьори.


Обектът се появява след дълго търсене на локация. Булевардът сега е интересен по две причини - първо, наемите вече са поносими, а и пейзажът е различен - скоро ще е класическа пешеходна зона. Улеснение е било и че обектът е имал един собственик, което си е рядкост за "Витошка". И както вече е традиция - от там се изнася поредната модна марка.

За да стане истинска верига, от компанията гледат и други обекти - например още един в центъра и в съществуващите и строящите се молове. Засега само в столицата, като експанзия в страната се планира за 2013 г. Ще се развива едновременно и съществуващата верига Onda, но пред името й с едри букви ще се добави Lavazza.

Кризата се усеща по-скоро на улицата, защото там миксът от клиенти е много по-шарен – работещи в близост, живеещи наоколо, хора, които минават случайно или им е удобно за среща. "Променя се и поведението на клиентите - преди си взимаха кафе с нещо, сега само кафе. Идваха 2-3 пъти на ден, сега веднъж, сутрин", сочат наблюденията на Виктория Павлова. Затова пък в криза бизнес локациите са изключително стабилни, защото това са хора със стабилни бюджети за храна и напитки. Onda имат четири заведения в Бизнес парк София и в района на офис центровете на бул. "Никола Вапцаров". В преговори са за откриване на още един обект от този тип - в офисния комплекс "Мегапарк" на бул. "Цариградско шосе".



Като цяло според мениджъра на веригата пазарът на кафе-заведенията още не наситен. Това ще е факт, когато започнат да отварят кафетерии на по-малко от 100 метра една от друга.

Компанията не само търси нови обекти, но явно и отсява печелившите си. Най-вероятно по тази причина отскоро не работи и един от най-известните обекти на Onda. Тук предположенията за затваряне са две - висок наем и спад в потока от хора най-малкото заради затварянето на няколко банки и други фирмени офиси в съседство. Onda беше буквално в съседство на бившата сграда на "Минерал сувенир" (виж текста за Денил - Fancy). От няколко седмици изпразненото от веригата заведение се предлага на пазара - за около 400 квадрата исканият наем е 12 хил. евро, което участниците на пазара определят като нереално високо.

Затова пък в момента кафе веригата преговаря за малка Onda в новонаетото от Fancy съседно пространство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1188 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 667 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В капана на празните магазини

ЦУМ търси нова концепция и разчита на бъдещата пешеходна зона, за да си върне клиентите

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10