С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 18 ное 2011, 16:46, 7989 прочитания

Влез, излез

Година след като купи Onda Lavazza стартира нова верига - Espression

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дебют на "Витошка" и сбогом (засега) на жълтите павета. Така изглеждат новините около кафе веригата Onda, която през миналата година беше купена от италианската Lavazza.

Първо интересната за потребителите новина. Следващата седмица ще отвори първото заведение от новата верига на компанията, казва мениджърът на "Онда кофи брейк" Виктория Павлова. То ще е под бранда Lavazza Espression и ще е на ъгъла на бул. "Витоша" и ул. "Парчевич". Новото ще е, че за разлика от другите кафе вериги то ще е с по-луксозна и модерна визия, ще предлага повече храни и ще има сервитьори.


Обектът се появява след дълго търсене на локация. Булевардът сега е интересен по две причини - първо, наемите вече са поносими, а и пейзажът е различен - скоро ще е класическа пешеходна зона. Улеснение е било и че обектът е имал един собственик, което си е рядкост за "Витошка". И както вече е традиция - от там се изнася поредната модна марка.

За да стане истинска верига, от компанията гледат и други обекти - например още един в центъра и в съществуващите и строящите се молове. Засега само в столицата, като експанзия в страната се планира за 2013 г. Ще се развива едновременно и съществуващата верига Onda, но пред името й с едри букви ще се добави Lavazza.

Кризата се усеща по-скоро на улицата, защото там миксът от клиенти е много по-шарен – работещи в близост, живеещи наоколо, хора, които минават случайно или им е удобно за среща. "Променя се и поведението на клиентите - преди си взимаха кафе с нещо, сега само кафе. Идваха 2-3 пъти на ден, сега веднъж, сутрин", сочат наблюденията на Виктория Павлова. Затова пък в криза бизнес локациите са изключително стабилни, защото това са хора със стабилни бюджети за храна и напитки. Onda имат четири заведения в Бизнес парк София и в района на офис центровете на бул. "Никола Вапцаров". В преговори са за откриване на още един обект от този тип - в офисния комплекс "Мегапарк" на бул. "Цариградско шосе".



Като цяло според мениджъра на веригата пазарът на кафе-заведенията още не наситен. Това ще е факт, когато започнат да отварят кафетерии на по-малко от 100 метра една от друга.

Компанията не само търси нови обекти, но явно и отсява печелившите си. Най-вероятно по тази причина отскоро не работи и един от най-известните обекти на Onda. Тук предположенията за затваряне са две - висок наем и спад в потока от хора най-малкото заради затварянето на няколко банки и други фирмени офиси в съседство. Onda беше буквално в съседство на бившата сграда на "Минерал сувенир" (виж текста за Денил - Fancy). От няколко седмици изпразненото от веригата заведение се предлага на пазара - за около 400 квадрата исканият наем е 12 хил. евро, което участниците на пазара определят като нереално високо.

Затова пък в момента кафе веригата преговаря за малка Onda в новонаетото от Fancy съседно пространство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 968 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1394 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В капана на празните магазини

ЦУМ търси нова концепция и разчита на бъдещата пешеходна зона, за да си върне клиентите

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10