Новият брой: Накъде след вота
Close

Компанията за магистралите ще има бюджет от 1 млн. лв.

Пътният бранш очаква нови правила в процедурите за строители, консултанти и надзор

Капитал    ©  Надежда Чипева
"Средното месечно възнаграждение ще е съизмеримо с това на АПИ. Ако е по-високо, то няма да е много по-високо"

Инж. Асен Антов, изп. директор на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти"

"Твърде рано е да даваме оценки на една идея. Администрацията трябва да решава какви структури да има и те да работят. Първо компанията трябва да поработи и тогава да даваме оценки."

Инж. Стефан Чайков, председател на Българска браншова камара "Пътища"

"Добре е, че ще има компания, която да отговаря само за магистралите. Въпросът е да се намерят подходящите хора, които да работят в нея. В АПИ почти няма пътни инженери и новата компания няма и кого толкова да вземе от там"

Румен Йовчев от "Пътища и мостове", гр. Варна

Бюджетът на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" за следващата година ще бъде около 1 млн. лева, научи "Капитал Daily". До края на годината компанията, която ще отговаря за изграждането на "Струма", "Хемус" и "Черно море", ще има назначен управителен съвет от трима души.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    minimala avatar :-P
    minimala

    Това е компания, която предполагам няма да е и 100% държавна собственост. Нарича се в такъв един случай публично-частно партньорство и реално е единственият начин да се гарантира, че никой няма да злоупотребява, тъй като ще има печалби и за него. Поздравявам българските управляващи за това смело решение - не харесвам полицейщината на това правителство, но в държ. администрация действително има кадърни хора с воля за промяна. Една държавна агенция никога не би могла да бъде толкова гъвкава и продуктивна, колкото една такава фирма, и тази независимост ще донесе само ползи на българската инфраструктура. Напомням, че е добре държавата приоритетно да започне да изгражда модерна високоскоростна (250+ км/ч) ЖП инфраструктура (на местно и национално ниво), и че тя е не по-малко (ако не и повече) важна за развитието на страната, а изобщо не е скъпа. Превозвачите сами ще дойдат, когато има релси, по които да вървят.

    Нередност?
  • 2
    minimala avatar :-|
    minimala

    Напълно подкрепям мнението на Инж. Валентин Зарев.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал