Залезът на пощата
Държавното дружество трябва спешно да предприеме мерки, за да не потегли към фалит
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Да те сравнят с БДЖ е гадно. Паралелът с разпадащия се железопътен превозвач сполетя друг един държавен мастодонт - "Български пощи", и беше направен от принципала и на двете компании министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. И докато всички гледат към стачкуващата железница, обратното финансово броене в "Български пощи" също върви с пълна пара. Просто по-тихо.
Приликите са доста. "Български пощи" в момента са компанията с най-ниска производителност, най-голяма мрежа и най-много губещи клонове", коментира министър Московски. Заменете думата "клонове" с "влакове" и изказването на министъра става универсално при описването на подопечните му дружества.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
26 коментара
ИзиПей просто удрят пощите с клонова мрежа, работно време, качество на услугата и удобни мрежови интеграции за компаниите.
Общо взето все неща, които Български Пощи не предлагат.
Да се запази пощата. Неотдавна кметове недоволстваха, че пощите премахнали услугата "телеграма". Един пощенски камион със свирка на покрива стига, да обикаля по веднъж на ден 30-тина села и кой каквото има, да го дава/взема. Такъв пощенски ретроавтобус има в музея на Мерцедес в Щутгарт и е някъде от 20-те години на 20 век. В него имаше даже телефонни кабини. Значи в Зап. Европа още тогава са го минали този етап на развитие, с пощата между всеки 3 керемиди. А за запазването на пощата има и друг фактор - че вътре работят по няколко братовчедки, което прави сигурно 30% от заетостта в селото. И както казва шефът на БДЖ днес, те нямат работа, защото работа няма. Те само взимат заплати
Чудех се аз, как изглеждал "мобилния щракс", а то какво било:
[quote#2:"cinik"]пощенски камион със свирка на покрива стига, да обикаля по веднъж на ден 30-тина села и кой каквото има, да го дава/взема. [/quote]
:)
Те много отдавна са в кома. Пощите не са нищо стратегическо за да са собственост на държавата. Ако тръгне някой да обновява нещо такова ще му излезе по-евтино да го изгради наново. Понеже взимам много пратки от чужбина от кварталната поща имам наблюдения. Всеки път ми записват ЕГН-то на собственоръчно направена тетрадка. Тя е прошнурована с канап и служителките са и начертали редовете. Не искам да се карам с тях за това, защото виждам че правят невъзможното за да обслужват хората. Реално всяка куриерска фирма работи по-ефективно и качествено, вярно е че е малко по-скъпо, но това е реалността. Въобще не и трябва нещо подобно на държавата.
Не знам какво е това "Изипей", но от доста време мога да платя от банкомат повечето неща за смешната такса от 1.25 месечно за подръжка на разплащателна сметка. Дори и на този етап да не може (да ме прощавате ако не съм прав) да плащам от телефона си, в следващите години телефонът или някакъв негов еквивалент ще може да разплаща и информира собственика си - това е незибежно! Плануването в таква сфера, в която технологиите навлизат ударно е просто невъзможно.
На този етап пощите са на поносима загуба, но моето предположение е за скорошно стъпаловидно увеличаване на загубите...
Защо свързвате пощенския клон само с плащане на сметки?
Пощите са си ОК.Малко оптимизация, няколко договора с по-големи фирми и са в играта на пълни обороти.Ако ви кажат нещо друго - значи ви лъжат и се опитват да смъкнат цената за да дойде добрия чичо Костов да ни покаже как се прави приватизация.
Същото важи и за БДЖ.
Но, естествено никой няма полза от това да се оптимизират тия дружества, защото така няма да могат да ги продадат и да хванат тлъстата комисионна и рушвети.
До коментар [#6] от "vojdek":
Аз го свързвам с това по простата причина, чекато вляза в районния клон от 4те гишета, 3 са за сметки... Това някак ме навежда на мисълта, че сметките са едно от основните им пера. Също така пощите са и социален фактор. Подържат услуги в селища, където е нерентабилно. В друга подобна тема дадох примери и за цените на услугите, които са неколкократно по-евтини, а международните десетки пъти по-евтини.
Каквото и да си говорим има международни споразумения, по които България трябва да има поне един задължен оператор, който да предоставя универсалната пощенска услуга. Тъй като се предполага, че тази услуга е възможно да се предоставя на загуба е предвидена възможност държавата да я покрива. Така че, дали ще бъде Български пощи или някой друг, загуба от предоставянето на услугата ще има и тя ще се покрива от държавата. Приватизацията на Български пощи ще няма да реши проблема, само плащането ще става на частно дружество, а не на държавно. Съвсем друг е въпросът, че пощите трябва да се модернизират и работата им да се оптимизира, това наистина е крайно необходимо.
Пощите изтърваха Интернет....
В кварталната поща сякаш влизам в епоха преди 50 години.
Нищо не е мръднало напред.
2 стари РС и мастилено-струен принтер и
две лелки,които търсят къде е запетайката на киборда.
И..въпреки всичко съм за тяхното оставане,
но модернизирани, реорганизирани.
Разполагат и с огромен сграден фонд.
Стига вече разрушаване на Родината.
Класическата Българска лакомия на политиците ни през последните 20 години: 2000-2003 имаше интерес не от приватизация а от концесия към БП (съвместно дружество, което да оперира с Пощенската мрежа без да се приватизират активите) - НО лакомите предни (сини, червени, жълти и ДПСари) не позволиха това да се случи!!!
Е ха познайте сега, когато към земята ни проявяват интерес само Китайците и световната криза удари и западните пощенски оператори - кой ще се върне пак в Бедна БГ да ни даде подобна оферта.....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.