Приходите от продажби на групата "Софарма" за първите девет месеца на годината са нараснали с малко над 6% и са достигнали 470 млн. лв. към края на септември. Това показва консолидираният отчет на компанията, който включва резултатите на всички дъщерни предприятия. Групата обаче отчита спад от 19% на нетната печалба за периода, която е в размер на 29.4 млн. лв.
Вътрешният пазар
Фармацевтичната компания отбелязва увеличение на продажбите както на стоки, така и на готова продукция, които достигат съответно 290.8 млн. лв. и 175.7 млн. лв. С най-голям дял в приходите са продажбите на вътрешния пазар, които формират 71% от брутния обем и нарастват с 10% спрямо деветмесечието на 2010 г. Износът се увеличава с 1%, което се дължи основно на компанията майка (70% от продажбите в чужбина). Русия остава вторият главен пазар на групата с 13%, но делът й намалява с 6% на годишна база. С 19% пък се увеличава реализираната продукция в Украйна (4% от общите продажби).
Консолидация
Разходите за дейността на дружеството нарастват с 9.3% до 434 млн. лв. към края на септември. По-голям ръст отбелязват разходите за материали (19.4%) в резултат на увеличения обем на производството. С 25% повече е изхарчила компанията за заплати и с близо 38% повече за осигуровки заради увеличения брой на служителите в групата след консолидацията на "Унифарм", както и заради повишаването на възнагражденията на наетия персонал. В същото време сделката, с която "Софарма" придоби близо 52% от предприятието през октомври 2010 г., е понижила разходите за изработка в групата с 5.8 млн. лв.
Приходите от продажби на групата "Софарма" за първите девет месеца на годината са нараснали с малко над 6% и са достигнали 470 млн. лв. към края на септември. Това показва консолидираният отчет на компанията, който включва резултатите на всички дъщерни предприятия. Групата обаче отчита спад от 19% на нетната печалба за периода, която е в размер на 29.4 млн. лв.
0 коментара