Tуроператорите с чартърни програми ще плащат по-високи застраховки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tуроператорите с чартърни програми ще плащат по-високи застраховки

Tуроператорите с чартърни програми ще плащат по-високи застраховки

Много малка част от клиентите на "Алма тур" ще получат обезщетения

Деница Ватева
10334 прочитания

© Юлия Лазарова


По данни на "Армеец", при която е сключена застраховката на "Алма тур":

Досега са предявени претенции за обезщетение от над 1300 души за около 1.3 млн. лв.

Между клиентите ще бъдат разпределени едва 130 хил. лв.

Останалите 70 хил. лв. са били платени за 3 чартъра, с които са прибрани 198 туристи на компанията

Праговете на застрахователните суми по застраховка за отговорност на туроператора ще бъдат увеличени, като за първи път ще има разделение между компаниите, които имат чартьорска дейност, и другите. Това са новите промени, които икономическото министерство планира да направи. Застраховката за отговорност на туроператора е задължителна и се сключва в полза на крайните клиенти в случаи на неразплащане с контрагент или несъстоятелност. Промените ще бъдат заложени в наредба, като все още се обсъждат конкретните прагове.

Повечето клиенти на "Алма тур" няма да получат обезщетение

По темата работи и Весела Николаева

По данни на "Армеец", при която е сключена застраховката на "Алма тур":

Досега са предявени претенции за обезщетение от над 1300 души за около 1.3 млн. лв.

Между клиентите ще бъдат разпределени едва 130 хил. лв.

Останалите 70 хил. лв. са били платени за 3 чартъра, с които са прибрани 198 туристи на компанията

Праговете на застрахователните суми по застраховка за отговорност на туроператора ще бъдат увеличени, като за първи път ще има разделение между компаниите, които имат чартьорска дейност, и другите. Това са новите промени, които икономическото министерство планира да направи. Застраховката за отговорност на туроператора е задължителна и се сключва в полза на крайните клиенти в случаи на неразплащане с контрагент или несъстоятелност. Промените ще бъдат заложени в наредба, като все още се обсъждат конкретните прагове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим

    Трайков беше убеден, че имаме идеална система за застраховки а дори руснаците били виновни за блокираните в Бургас, защото тяхната система не работила.

    Ето ги и резултатите. Да си търсиш парите от фалирало дружество на опашката на кредитори и то чрез брилянтния български съд е като от умрял писмо. И както винаги прецакани са единствено хората, събирали цяла година пари за да успеят да си позволят нискокачествен ол инклузив в Турция.

    Никога почивка през туроператор!!!

  • 2
    vnn avatar :-|
    vnn

    хубава статия ,остава и да се направят промените

  • 3
    onzisa6tia123etc avatar :-|
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт

    [quote#1:"Дим Дим"]Никога почивка през туроператор!!![/quote]
    Не си много прав. Ако се плаща с кредитна/дебитна карта, но на платежи, винаги може да се блокират платежите след като се установи че не си получил услугата (пътуването и престоя за които си платил). После кютека е между който е издал картата (и е превел цялата сума предварително на търговеца) и търговеца-в случая туроператора. Вярно че струва с няколко % по скъпо, но...

  • 4
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi

    Когато човек тегли ипотечен кредит, доста банки правят застраховка живот според размера на заемът. По подобен начин се застраховат и вноските по кредитните карти, така че намирам за практично застрахователите да искат % от стойността на почивката? Друг вариант е да се откриват банкови акредитиви клиентът дава пари в офис на туроператор, който прехвърля парите по банкова сметка от която не може да харчи. В момента, в който клиентът се върне от почивката потвърждава, че е получил услугата примерно по телефона след обаждане от страна на банката гарант и чак тогава Фирмите си получават парите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK