Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

"БДЖ Товарни превози" маневрира към коловоза "Булгартабак"

Дъщерното дружество на БДЖ най-вероятно ще се приватизира в конкурс с кандидати - стратегически и финансови инвеститори

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Държавата ще продава "БДЖ Товарни превози" по модела на "Булгартабак холдинг". Макар все още да няма обявен метод от Агенцията за приватизация, най-вероятната процедура ще е конкурс. В него ще има отделни критерии за стратегически и финансови инвеститори. Тази форма е пълно копие на продажбата на държавния дял в цигарения холдинг.

"Най-вероятно продажбата ще е под формата на конкурс и със сигурност механизмът няма да е чрез листване през борсата", обясни за "Капитал Daily" министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. В конкурса ще има отделни критерии за финансовите и стратегическите инвеститори. Първите ще трябва да имат минимум по 1 млрд. евро оборот за всяка от последните три години, докато стратегическите ще трябва да покажат поне 500 млн. евро. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 16
    • + 7

    И на децата беше ясно, защо е цялото упражнение с фалирането на БДЖ (толкова кризи изкара тази компания, воглаве с кражбите в нея и с лошото управление, а пък сега Борисово/Дянковата криза уж не можела да изкара...). Всичко е еквилибристики да се открадне и тази държавна структура, както стана с Булгартабак-а и да се подари на някой "ЧЕЗ" (тоест - на някоя чужда държавна компания) от сферата на ЖП-транспорта и/или на свои хора. До тука беше с пътуването на що-годе поносими цени, макар и при абсурдни условия. Настъпи времето на масовото закрепостяване и на работата до смърт (без пенсия)... Да им честит Борисов на будалите и да го преизберат пак (заедно с Дянков), щом си падат по тъпото мазо!

    ------------------------------------------------------
    Който се интересува, може да погледне, извършването на какви гнусотии поддържат българските управляващи (тези на власт и тези в опозиция, заедно):

    http://theworld.blog.bg/politika/2008/08/20/sledeneto-na-choveshkite-misli-veche-stana-i-publichno-na-za.224664

    И нещо не толкова "екзотично", не но не по-малко опасно или защо Борисов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от "Шеврон" на шистов газ в Добруджа и в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпо чв ените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=jUzxnQiFvyc

    Нередност?
  • 2
    ventsy avatar :-|
    ventsy
    • - 9
    • + 13

    Абе Янков, след като БДЖ е такава апетитна хапка, защо тогава винаги е на загуба? Товарните превози и те. Ами защото държавата е лош стопанин. Раздут щат, ниска продуктивност, яко кражби от най-ниския до най-високия пост и пълна безнаказанност.

    Дали щеше да е така ако беше частна компания? А отгоре на всичко, държавата ще пребира данъци върху печалбата ...

    Нередност?
  • 3
    pavlin0511 avatar :-|
    pavlin0511
    • - 5
    • + 11

    До коментар [#2] от "ventsy":
    Нищо няма да прибере държавата ами разни пионки като Московски и Недев ще си облажат гушите пък на други тарикати като Милен Велчев ще им подарят кокошка където снася златни яйца. Абе една шайка мошенници съвсем безогледно се разпореждат с активи за които не са си мръднали и малкият пръст.

    Нередност?
  • 4
    npaine avatar :-?
    NPaine
    • - 1
    • + 9

    "Държавата ще продава "БДЖ Товарни превози" по модела на "Булгартабак холдинг"

    Демек на тъмно и на предварително договорен играч?

    Нередност?
  • 5
    tony avatar :-|
    Darth Plagueis
    • - 2
    • + 5

    До коментар [#2] от "ventsy":

    Далеч не е проблема в приватизирането, и вида собственост. Проблема е в умишления фалит, към който се кара, за понижаване на цената и отделянето на пътнически от товарни превози. И е сериозен проблем.

    Нередност?
  • 6
    byrtolet avatar :-?
    Yavor Vutov
    • + 3

    Някой може ли да ми обясни, защо името на въпросната руска банка се пише на латиница?

    Нередност?
  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 3

    В това министерство кирливите ризи се оказаха твърде много за нервите на данъкоплатеца. Вече изплува и следващият скандал: РВД, където 160-200 милиона въздушни такси за прелитане над България биват 20 години подредритуално опосквани, а накрая предприятието едва ли не излиза на загуба. Фонд "Работна заплата" е над 100 милона лева при 1200 щатни бройки. Средна заплата 7000 лева, вкл. за чистачката, портиера, шофьора и огняра. От тези 1200 души, повечето са мъртви души по Гогол, зачислени от съответната партийна квота. Напълно същото е положението и в АЕЦ Козлодуй, където се падат по 1000 души на реактор, при 100-200 души в западните аналози. 1000 души не могат физически да се поберат, за да вършат нещо. Но няма и нужда, защото това са разни партийни контингенти, които никога не са стъпвали там.

    Повече по въпроса: http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1143856

    Нередност?
  • 8
    lordvee avatar :-|
    Др. Портокалов
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#3] от "pavlin0511":

    Може би е така, но пък при всички положения, даже и да е златна кокошка, какво да я прави държавата ако не може да я изкара на печалба?

    Нередност?
  • 9
    ventsy avatar :-?
    ventsy
    • + 2

    До коментар [#5] от "Тони!":

    Какъв умишлен фалит? Ами то БДЖ е в плачевно състояние от поне 5 - 10 години. Добрече държавата му осигурява заеми гарантирани от данъкоплатеца, иначе до сега да беше фалирало няколко пъти.

    Единственната разлика е че сегашното правителство отказа да налива сляпо пари в тази каца без дъно и не позволиха новия заем да бъде изтеглен.

    В момента БДЖ има 800 милиона заеми, всичките активи са ипотекирани и отгоре на всичко няма пари дори за лихвите по тези заеми.

    Затова и искаха заем - обаче понеже няма кой да им даде, държавата трябваше да го гарантира. Нали се сещаш кой ще ги връща тези заеми ако нещо не се промени??

    Нередност?
  • 10
    tony avatar :-|
    Darth Plagueis

    До коментар [#9] от "ventsy":

    БДЖ е във отвратително състояние от доста време. Това е въпрос на некадърен мениджмънт до някъде, но много повече - въпрос на източване с цел приватизация. Още Кремиковци като спря да работи беше ясно, че трябва да има някаква промяна в нея, или ще отиде към фалит. Пичовете обаче решиха да отиде към фалит, за да може да се приватизира. И сега, като се създава тая суматоха, ще се отделят товарни от пътнически превози и това ще доубие съвсем всичко.

    Нередност?
Нов коментар