Zynga ще прибере поне 1.15 млрд. долара от борсата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Zynga ще прибере поне 1.15 млрд. долара от борсата

Associated Press

Zynga ще прибере поне 1.15 млрд. долара от борсата

Разработчикът пуска на фондовите пазари 11% от акциите си при цена от 10 долара за бройка.

Юлиян Арнаудов
3841 прочитания

Associated Press

© Associated Press


След месеци бавене и отлагане, разработчикът на игри в социалните мрежи Zynga най-накрая ще дебютира на борсата. Компанията фиксира началната цена на своите акции на 10 долара. Те ще започнат да се продават свободно днес при старта на търговията на фондовата борса в Ню Йорк под символите ZNGA в технологичния индекс Nasdaq.

При тази стойност на книжата Zynga ще събере до 1.15 млрд. долара капитал от борсовия си дебют, като компанията пуска в продажба дял в размер на 11% от цялото дружество. Това дава пазарна оценка на компанията от 8.9 млрд. долара и го превръща в най-голямото първичното публично предлагане (IPO) на технологично дружество от излизането на Google на финансовите пазари през 2004 г.

Неофициално Zynga се оценяваше на 14 млрд. долара през ноември, но сумата спадна поради опасения, свързани с намалелите приходи през последните месеци на компанията, което охлади ентусиазъма на инвеститорите. Това наложи първоначалната оценка на книжата й да бъде направена в границите на 8.50 до 10 долара за бройка.

IPO–то на Zynga се очаква с голям интерес от инвеститорите, защото по този начин те индиректно ще монетаризират ръста на социалната мрежа Facebook, преди тя да излезе на борсата. От петте най-популярни игри във Facebook, четири са на Zynga и те събират над 200 млн. потребители месечно, коментира "Ройтерс". Най-голямата социална мрежа прибира 30% от приходите на тези игри. Facebook се очаква да направи борсов дебют през 2012 г.

От друга страна последните няколко дебюта на интернет компании оставиха смесени чувства у инвеститорите. Groupon излезе на борсата преди малко повече от месец – на 4 ноември. Тогава сайтът за групово пазаруване онлайн пусна едва 5.5% от капитала си при цена от 20 долара за акция. Компанията събра 700 млн. долара от IPO-то си, а след дебюта стойността на книжата се покачи с 46%. Но след като отмина първоночалната еуфория, в началото на декември книжата паднаха под номиналната си стойност.

Но за разлика от Groupon, Zynga е компания, която е на плюс. Тя отчете нетна печалба от 12 млн. долара през третото тримесечие и е на път да достигне 1 млрд. долара приходи за цялата 2011 г. Но компанията е изложена на рискове, които са свързани с продуктите и платформите й. В момента 95% от приходите идват чрез Facebook. Ако мрежата започне да отчита забавяне на растежа, то това неминуемо може да се отрази и на Zynga.

Разработчикът трябва да убеди Уолстрийт, че може да диверсифицира продуктите си и платформите за разпространение. Ръстът на печалбата обаче започна да намалява поради факта, че компанията инвестира в разработката и разпространението на нови игри. Също така се забелязва и намаляване на ръста на приходите от продажбата на виртуални стоки. Това подсилва опасенията на инвеститорите, коментира "Ройтерс".

След месеци бавене и отлагане, разработчикът на игри в социалните мрежи Zynga най-накрая ще дебютира на борсата. Компанията фиксира началната цена на своите акции на 10 долара. Те ще започнат да се продават свободно днес при старта на търговията на фондовата борса в Ню Йорк под символите ZNGA в технологичния индекс Nasdaq.

При тази стойност на книжата Zynga ще събере до 1.15 млрд. долара капитал от борсовия си дебют, като компанията пуска в продажба дял в размер на 11% от цялото дружество. Това дава пазарна оценка на компанията от 8.9 млрд. долара и го превръща в най-голямото първичното публично предлагане (IPO) на технологично дружество от излизането на Google на финансовите пазари през 2004 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK