Новият брой: Накъде след вота
Close

Дунавски вълнения

Неефективност или интереси към дейността на агенцията, поддържаща реката, доведоха до кадрови промени в нея

Дунав си остава все така труден за плаване
Дунав си остава все така труден за плаване
Дунав си остава все така труден за плаване    ©  Надежда Чипева
Дунав си остава все така труден за плаване    ©  Надежда Чипева

Нивото на река Дунав - sans changement*. Няма как това съобщение, което се прави всеки ден по Българското национално радио, да не се е запечатало в съзнанието ви още от деца.

Данните за нивото на реката всъщност се подават от изпълнителната агенция "Проучване и поддържане на река Дунав", която е към Министерството на транспорта. След 20 години начело на ведомството обаче ситуацията за вече бившия му изпълнителен директор Георги Георгиев не е sans changement. На 9 декември след работна среща в Министерството на транспорта Георгиев разбира от зам.-министър Камен Кичев и от главния секретар на ведомството, че от 12 декември не е на работа. Било му е обяснено, че има политическо решение за кадровата промяна. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kons avatar :-|
    Viscount Ganyo
    • + 10

    Е, какво излиза? Че са сменили Георгиев с "политическо решение", за да дадат зимовника на тимаджиите?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    alexpp avatar :-|
    alexpp
    • - 1
    • + 7

    Станишката даде зелена светлина на ТИМ, а бат' Бойко продължи традицията. Какво излиза - правителства се сменят, но ТИМ си остава. Скоро ще живеем в една частна държава.
    Та започвайте да четете Закон за робите и Наредба за крепостните селяни.

    Нередност?
  • 3
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel
    • - 1
    • + 7

    Преди БСП, а сега и ГЕРБ прехвърлят цялата инфраструктура на България на руски фирми. Така и да паднат от власт руснаците пак ще ни държат с извити ръце. Циркът, който разиграват с БДЖ цели руснаците да придобият печелившите "Товарни превози". Преди това една от руските крепости у нас - ТИМ придоби цялото крайбрежие пред гр. Варна, че и всичко дето е на север от града. ТИМ взе нашите черноморски летища във Варна и Бургас. Наскоро ГЕРБ подари на ТИМ пристанищата и целите кейови стени във Видин, Русе, Силистра. ТИМ са нашият самолетен превозвач, собственик на БРП, БМФ... ТИМ е концесионерът на Бургаското пристанище. Валентин Златев получи за жълти стотинки и за 35 год. концесия на Нефтопристанище ""Дружба - Бургас... Всичко се случва тихомълком и за много години напред. Шефа на ИА"ПРОУЧВАНЕ И ПОДДЪРЖАНЕ НА РЕКА ДУНАВ" беше сменен, защото отказа да си сложи подписа под мераците на ТИМ, изграденият с европейски пари зимовник на кораби собственост на агенцията, да стане петролен терминал на ТИМ- място където да се точат огромни суми акциз и ДДС. ТИМ са придобили при странни обстоятелства земята над зимовника и затова им трябва този изграден вече зимовник.

    Нередност?
  • 4
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel
    • + 8

    А между другото Мостстрой е собственост на Васил Божков. Но Росилекс е собственост на мъжа на Жени Живкова. В нашата държава където има пари, има само елитни лешояди. Случайни играчи спечелили търгове няма. Тази фирма Росилекс източи огромни пари от зимовника и затова той още не е изграден.

    Нередност?
  • 5
    atlantic avatar :-|
    Атлантик
    • + 1

    Кашата на Дунав и по отношение на агенциите-администрации и по отношение на икономическите субекти-играчи е пълна и гъста като..дунавска мъгла...Да започнем с това, че за безопасността и сигурността на движението на корабите и на самите кораби отговаря....познайте...Морск администрация...А как отговаря? С 5-6 грохнали катера, 2-3 радара по целите 450 км речен район (да не се бърка с морето - по реката един радар обхваща около 10-15 км от нея в най-добрия случай, тоест - радарите покриват точно 1% от района на отговорност) и посредством вездесъщото УКВ, по което служителите говорят на единствено известния им български език с някои елементи на чужди думички...Добре, че отсреща, на корабите, хората поназнайват по нещичко от всичко - немски, унгарски, сръбски, румънски и руски...А най-комичното е, че администрацията отговаря за всичко това до.....средата на реката, което е на около 500 м от брега...оттам нататък са румънците, пък тях дявол ги знае къде са...
    ИА ППД (проучване и поддържане на р.Дунав) е друга "интересна" организация...За проучванията - добре, но честно, не знам какво има да се поддържа на една река, в чиято инфраструктура нищо не е вложено...Това си е като да поддържаш водопад...Белите хора по горен Дунав поддържат - да - но там Дунава е повече канал, отколкото река....При нас е - какво е природата дала, майньо ле....Ни бент, ни шлюз, ни брегова заскалявка, ни напречни укрепления...за плващите и бреговите знаци хич и не ми се говори....Агенцията има и баржа-нефтосъбирач (при положение, че основният отговорник за съблюдаването на опазването на водите от замърсяване е Морската администрация), закотвен някъде из русенския върбаляк....
    Пристанищната инфраструктура се грижи за пристанищата и акваториите им с договори за обществени поръчки, а сама е гола като мишка, има само експерти....Така се грижи, че БРП например е принудено да си купи или наеме собствени дълбачки, а акваторията на едно от големите ни дунавски пристанища е лобно място за корабите...Дори наскоро Дневник публикуваха фотосесия за успешното приключване на една корабна одисея в тази акватория..
    Изобщо с една дума - хаос...Никой не знае кой е и за какво и как да отговаря...А оттатък 500-те по-горе споменати метри, братята румънци имат идентичните паралелни агенцийки...И пак остават само едни тъмни, тъмни интереси за една от мижава по-мижава инфраструктура, но нали ще е без пари....кой ти гледа!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал