Собственикът на British Airways купува дъщерна авиокомпания на Lufthansa
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на British Airways купува дъщерна авиокомпания на Lufthansa

Очаква се след сделката British Airways да държи 53% от слотовете на "Хийтроу" по данни на Guardian. Компанията на Ричард Брансън контролира само 3%.

Собственикът на British Airways купува дъщерна авиокомпания на Lufthansa

Загубилият наддаването Virgin Airines на милиардера Ричард Брансън ще се опита да спре сделката

2181 прочитания

Очаква се след сделката British Airways да държи 53% от слотовете на "Хийтроу" по данни на Guardian. Компанията на Ричард Брансън контролира само 3%.

© Stefan Wermuth


Собственикът на British Airways (BA) - IAG ще купи авиокомпанията BMI от Lufthansa за 172.5 млн. паунда, съобщиха световните медии. В резултат от споразумението IAG, която притежава и испанската авиокомпания Iberia, ще получи нови 56 слота (права за излитане и кацане) на летище "Хийтроу".

От авиокомпаниите обявиха, че очакват сделката да приключи през първите три месеца на 2012 г. Оферта за авиопревозвача бе подала и компанията на милиардера Ричард Брансън Virgin Airines, като според BBC той ще се противопостави на сделката, преди да бъде одобрена от регулаторните власти.

Битката за BMI

BMI извършва полети до Европа, Близкия Изток и Африка. Тя държи 8.5% от слотовете на "Хийтроу", като това е една от основните причини за атрактивността на компанията, въпреки натрупаните й загуби, които към края на 2010 г. възлизат на 153 млн. паунда.

BA вече доминира на "Хийтроу", а тази сделка само засилва позициите на компанията на най-натовареното летище в света, коментира Брансън. "Ние ще се борим срещу този монопол, защото смятаме, че е лош за потребителите, лош за индустрията и лош за Великобритания", казва Брансън.

Очаква се след сделката BA да държи 53% от слотовете на "Хийтроу" по данни на Guardian. Компанията на Ричард Брансън контролира само 3%, отбелязва изданието.  

Съкращения и преструктуриране

"С придобиването на бизнеса на BMI купувачът IAG получава уникална възможност за растеж на "Хийтроу", едно от ключовите ни летища", казва главният изпълнителен директор на IAG Уили Уолш. С разширяването на портфолиото си компанията ще може да си позволи и да открие нови маршрути до ключови търговски дестинации. В същото време обаче плановете на IАG включват съкращения и преструктуриране на компанията, което ще протече през следващите три години.

"Като се има предвид размерcj на загубите на BMI, има спешна нужда от преструктуриране на бизнеса", коментира Уолш. За съжаление това ще означава и известни съкращения, но ние ще създадем редица висококвалифицирани работни места във Великобритания, което ще направим и в бъдеще. Към момента служителите на BMI са повече от 3600.

Lufthansa ще отбележи загуба от продажбата, но ще извлече ползи от премахването на поделение, което й носи загуби, коментира Стефан Кик, анализатор от компанията Silvia Quandt. "Очакваме сделката несъмнено да бъде в полза на акционерите на Lufthansa", казва Кик.

Към обяд акциите на IAG отбелязаха ръст от 2%, а тези на Lufthansa поскъпнаха с 1.9%.  

Собственикът на British Airways (BA) - IAG ще купи авиокомпанията BMI от Lufthansa за 172.5 млн. паунда, съобщиха световните медии. В резултат от споразумението IAG, която притежава и испанската авиокомпания Iberia, ще получи нови 56 слота (права за излитане и кацане) на летище "Хийтроу".

От авиокомпаниите обявиха, че очакват сделката да приключи през първите три месеца на 2012 г. Оферта за авиопревозвача бе подала и компанията на милиардера Ричард Брансън Virgin Airines, като според BBC той ще се противопостави на сделката, преди да бъде одобрена от регулаторните власти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK