Airbus изпревари Boeing по всички показатели, но очаква по-скромна 2012 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus изпревари Boeing по всички показатели, но очаква по-скромна 2012 г.

Reuters

Airbus изпревари Boeing по всички показатели, но очаква по-скромна 2012 г.

Американската компания ще увеличи поръчките през следващата година

3814 прочитания

Reuters

© Christian Charisius


Airbus е на път да отчете една наистина добра година в сравнение с Boeing, увеличавайки получените поръчки за търговски самолети до абсолютен връх през 2011 г. Американският производител на самолети обаче няма да се предаде така лесно и подготвя силно контранастъпление срещу европейския си съперник през следващите две години, пише в. Financial Times.

Главният филиал на EADS - Airbus, се радва на добра 2011 г. благодарение най-вече на силното търсене на подобрената версия на A320. През 2010 г. Airbus реагира бързо и адекватно на търсенето на авиокомпаниите, които поради високите цени на горивата поставиха като конкретно условие при подбора си на нови машини да харчат по-малко. Така европейците подготвиха модела A320neo, който гори с 15% по-малко гориво, отколкото A320.

От Airbus правилно прецениха, че най-бързият начин да се отговори на новото търсене е да се преработи A320, а не да се реализира скъпата и далеч по-амбициозна идея за изграждането на нов самолет. Освен това, за да са конкурентни на канадската Bombardier, китайската Comac, бразилската Embraer и руската Irkut, европейците свалиха и цените.

Въпреки че данните все още не обхващат цялата година, до края на ноември "Еърбъс" има 1378 твърди поръчки за търговски самолети, от които 1196 са за A320neo, или това са общо около $ 140 млрд. по ценоразписа на компанията, въпреки че авиокомпаниите обикновено си осигурят значителни отстъпки. Толкова добра година е била 2007 г., когато компанията получи 1341 поръчки.

В същото време през тази година до 20 декември, "Боинг" си е осигурил 778 поръчки за самолети, без да има публична информацията за общата им стойност. Така през 2011 г. за девета поредна година "Еърбъс" ще достави повече въздухоплавателни средства отколкото Boeing. До 30 ноември, европейците вече са доставили 477 самолета спрямо 426 от Boeing.

След като бяха надминати по продажби, американците още през август съобщиха, че ще произвеждат по-икономична версия на своя модел 737 с една пътека, като самолетът беше наречен - 737 Max. Преди шоуто в Бурже от Boeing бяха обявили, че ще изграждат нов по-икономичен самолет, но тази идея бързо беше изоставена.

С новия 737 Max Boeing се надява да си осигури до 1500 поръчки през 2012 г., докато Airbus очаква нейните поръчки да паднат в сравнение с 2012 г.

А през ноември Джим Албоуг, ръководител на отдела за търговски самолети в Boeing, заяви, че те трябва да изпреварят Airbus по доставени машини през 2013 г., тъй като вече постепенно повишават производството си.

Airbus е на път да отчете една наистина добра година в сравнение с Boeing, увеличавайки получените поръчки за търговски самолети до абсолютен връх през 2011 г. Американският производител на самолети обаче няма да се предаде така лесно и подготвя силно контранастъпление срещу европейския си съперник през следващите две години, пише в. Financial Times.

Главният филиал на EADS - Airbus, се радва на добра 2011 г. благодарение най-вече на силното търсене на подобрената версия на A320. През 2010 г. Airbus реагира бързо и адекватно на търсенето на авиокомпаниите, които поради високите цени на горивата поставиха като конкретно условие при подбора си на нови машини да харчат по-малко. Така европейците подготвиха модела A320neo, който гори с 15% по-малко гориво, отколкото A320.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    aussie avatar :-P
    aussie

    В следващите години Боинг ще удари Еърбъс в земята с новия 787 та затова европейците не се радват толкова много на поръчките тази година.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.