Акциите на Groupon паднаха под емисионната си стойност
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Акциите на Groupon паднаха под емисионната си стойност

Associated Press

Акциите на Groupon паднаха под емисионната си стойност

Изследване показва възможен отлив на търговци от сайтовете за групово пазаруване

Юлиян Арнаудов
3323 прочитания

Associated Press

© Associated Press


Акциите на най-големия сайт за групово пазаруване Groupon се понижиха във вчерашната търговия в Ню Йорк с повече от 7% поради опасения, че компанията може да не отчете очакваните продажби. Причината за това е, че доста търговци започват да се отдръпват от услугите на сайта, съобщава агенция Reuters.

Книжата на компанията се понижиха със 7.4% до 19.10 долара за акция в следобедната търговия на Уолстрийт. До края на работния ден на борсата в Ню Йорк се забеляза леко връщане на позициите до 19.27 долара за бройка. Това обаче е под емисионната стойност на книжата от 20 долара за акция, като в началото на вчерашната търговия те са продават при цена от 20.87 долара.

Миналата година Groupon, заедно със Zynga направиха две от най-големите първични публични предлгания на интернет компании от борсовия дебют на Google от 2004 г. насам. Доста анализатори обаче поставят бизнес плана на Groupon и на сайтовете за групово пазаруване като цяло под въпрос. Ключова част от успеха им е броят на търговците, които решат да използват услугите на тези сайтове.

Скептицизмът на инвеститорите през вчерашната търговия беше активиран основно от изследване на Susquehanna Financial Group и фирмата за проследяване на онлайн сделки Yipit. То показва, че средно 8 от 10 търговци са доволни от подобен тип услуги. Но в проучването се посочва и, че близо 52% от запитаните не планират да правят нови сделки чрез тези сайтове през следващите шест месеца. Близо 24% от търговците пък планират да предложат едва по една оферта през същия този период. Само 10% са готови веднага да сключат нова сделка със сайт за групово пазаруване. Изследването обхваща около 400 търговци, които използват Groupon, LivingSocial и други подобни сайтове.

Акциите на най-големия сайт за групово пазаруване Groupon се понижиха във вчерашната търговия в Ню Йорк с повече от 7% поради опасения, че компанията може да не отчете очакваните продажби. Причината за това е, че доста търговци започват да се отдръпват от услугите на сайта, съобщава агенция Reuters.

Книжата на компанията се понижиха със 7.4% до 19.10 долара за акция в следобедната търговия на Уолстрийт. До края на работния ден на борсата в Ню Йорк се забеляза леко връщане на позициите до 19.27 долара за бройка. Това обаче е под емисионната стойност на книжата от 20 долара за акция, като в началото на вчерашната търговия те са продават при цена от 20.87 долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK