С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 яну 2012, 21:30, 11953 прочитания

Корпоративната социална отговорност навлиза в по-зрял етап през 2012 г.

За все повече компании това ще се превърне в начин за осигуряване на устойчив и печеливш бизнес, прогнозират специалистите

Иглика Филипова | Капитал Daily
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


- Ако се прилага правилно, КСО може да доведе до ползи както за бизнеса, така и за обществото, което е много по-устойчиво

Отношението на бизнеса към корпоративната социална отговорност (КСО) ще претърпи метаморфоза през новата година и от често пиарска дейност ще се превърне основно в стратегическа. Все по-малко значение ще има дали компаниите харчат пари за благотворителност, а все по-важен ще става начинът, по който ги изкарват.

С времето това ще се превърне в единствения подход, който може да им осигури устойчивост и дългосрочна печалба. Това прогнозират специалисти и ръководители на компании, които от години развиват КСО инициативи. Въпреки негативния ефект, който кризата оказва върху всички други сфери на живота, в случая тя по-скоро ще изиграе положителна роля като един от двигателите на тази трансформация, смятат още те.


Стратегическа дейност

"КСО става все по-стратегическа дейност, което означава, че най-накрая започваме да се отдалечаваме от обикновената благотворителност и да възприемаме по-усъвършенствания подход към това как всъщност правим бизнес и как това се отразява на заинтересуваните страни, околната среда и обществото", коментира един от създателите на международния стандарт ISO 26000 Мартин Нойрайтер.

Според него, освен че създава лоялност сред потребителите и клиентите, това улеснява дейността на компаниите и трябва да се разглежда като инвестиция, а не като разход. Значителна промяна на отношението към КСО през тази година прогнозира и управителят на "TNT България" Иван Василев.



"От лъскав фетиш и магнит за сноби тя ще започне да се изпълва със смисъл и да придобива гражданственост", смята той. По думите му компаниите все повече осъзнават, че отговорният бизнес е този, който оцелява и се развива.

Корпоративна социална възможност

В същата посока е и новото определение за КСО, което Европейската комисия даде в последното си комюнике от края на октомври, според което става въпрос за основна бизнес цел и стратегическа визия за начина, по който компаниите печелят парите си. В документа се посочва, че КСО е "отговорността на предприятията за въздействието им върху обществото". Това означава да се ограничат до минимум отрицателните екологични, социални и икономически ефекти и максимално да се използват положителните.

От Брюксел отбелязват, че ако се прилага правилно, КСО може да доведе до ползи както за бизнеса, така и за обществото, което е много по-устойчиво. За постигането на тази т.нар. споделена стойност, или това, което някои експерти определят като "корпоративна социална възможност", се препоръчва комбинация от закони, пазарни инициативи и колективни саморегулации.

Една от интересните идеи е включването на специални изисквания към кандидатите за държавни поръчки. Още през миналата година ЕК публикува насоки за социално отговорните обществени поръчки, в които обясни как такива елементи могат да бъдат добавени в процедурите, без да се нарушават европейските закони. Според Брюксел тази практика може да се използва от правителствата и за насърчаване на участието на някои недостатъчно представени бизнес организации като малките и средните предприятия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив Мария Топчийска е новият директор на завода на Schneider Electric в Пловдив

Тя ръководи проекта за превръщане на българското предприятие в "умна" фабрика

29 яну 2020, 387 прочитания

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 615 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на "Софарма" за миналата година достигнаха 210 млн. лв.

Промяната спрямо 2010 г. е минимална, като ръст има на вътрешния пазар

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10