Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Напред към интернет

Традиционните вериги за техника ще залагат все повече на онлайн продажби, въпреки че сега те носят малко от оборота им

Телевизорите са сред най-продаваните стоки онлайн
Телевизорите са сред най-продаваните стоки онлайн
Телевизорите са сред най-продаваните стоки онлайн    ©  Цветелина Белутова
Телевизорите са сред най-продаваните стоки онлайн    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В края на миналата година американското списание Forbes публикува на сайта си суперкритична статия за най-голямата верига за техника в САЩ Best Buy. Авторът дори предрече, че до няколко години компанията ще изчезне. Причините за апокалиптичните му прогнози бяха изоставането на компанията от онлайн гиганти като Amazon и Apple въпреки налетите огромни суми за разширяване на интернет бизнеса. Критиките предизвикаха яростна реакция от страна на изпълнителния директор на Best Buy Браян Дън, който естествено предрече светли бъднини на компанията си. Независимо каква е съдбата на конкретната фирма на всички е ясно, че онлайн търговията променя изоснови бизнеса на традиционните вериги, и то не само на тези за електроника.

В България интернет пазаруването тепърва ще набира скорост. За съжаление все още няма подробни проучвания колко голям е този пазар по сегменти. Водещите вериги за електроника също променят модела си, за да се възползват от този все още неразвит пазар и да не последват предречената съдба на Best Buy, особено в години на спад на продажбите.   


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 1
    • + 5

    Като човек който се занимава с това съм наясно че онлайн пазаруването тепърва набира скорост. При нас специално е 10% от оборота, което никак не е малко. Продавам машини и за съжаление повечето неща наистина трябва да се пипнат преди да се купят. Отделно има много голяма група хора които могат само да разглеждат сайтове, без да знаят как да си напишат правилно името и адреса. На някои хора трудно можеш да им обясниш че трябва да натиснат бутона "купи" и да си попълнят данните и го правят по телефона.

    Нередност?
  • 2
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev
    • + 8

    "По наши изчисления цените в България са силно занижени спрямо тези в Европа"

    Я пак ???

    Нередност?
  • 3
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube
    • + 4

    "Предлаганите онлайн отстъпки от 5% са пределните, на които потребителите могат да се надяват, казват от веригите"

    Хахаха ... сега какво казаха - че не печелят ли ? Аз пък знам за отстъпки от 10-15% за фирми-партньори на тези вериги. Понякога се дават и на големи клиенти. Така че има какво да се желае още, веригите да не се правят на късопаметни, защото специално Техномаркет в разгара на кризата беше пуснал онлайн магазина си на -10% и плоска доставка от 10лв.

    Нередност?
Нов коментар