Краят на държавната гравитация

Пет години след приватизацията на "България ер" свободата пред собственика "Химимпорт" е пълна

От компанията твърдят, че целта им е експанзия
От компанията твърдят, че целта им е експанзия    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
От компанията твърдят, че целта им е експанзия
От компанията твърдят, че целта им е експанзия    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА

На 14 февруари в далечната 2007 г. една българска компания има доста по-сериозен повод да празнува от Деня на влюбените или Трифон Зарезан. Тогава групата "Химимпорт" купи държавната авиокомпания "България ер". Само след броени седмици изтича петгодишният следприватизационен период на сделката и държавата губи златната си акция в дружеството. Собственикът вече няма да има например задължения да запазва определения брой работни места или да инвестира фиксираните в договора суми. Накратко, "Химимпорт" получава пълната свобода да прави каквото пожелае с компанията.

Промените в "България ер" са в ход. Пилотите, които летяха на Boeing, от 1 ноември 2011 вече не са на работа, тъй като се променя самолетният парк. Другата авиокомпания на групата - "Хемус ер", или ще се влее в "България ер", или ще се преориентира към карго превози.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


23 коментара
  • 1
    1951 avatar :-|
    1951

    Прекалено оптимистична статия за полупрогнилата ТИМ еър.
    Защо не погледнете пазарния дял на "великата" авиокомпания?
    2008 г. - 25,9%
    2009 г. - 22,2%
    2010 г. - 20,7%
    За 2011 г. е рано да се каже, но според мен пазарният им дял ще падне под 20% :)
    На вътрешния пазар с мръсни хватки разкараха Уиз, но на външния Уиз ги бие при бюджетните пътници, а практически всяка друга нормална авиокомпания им краде пътниците. През лятото ТИм се опитваха френетично да продадат компанията на Луфтханза, но германците не са прости.
    А бразилските Ембраери, може и да не дойдат. И тн.
    Та от Капитал очаквах по-сериозен анализ :)

  • 2
    ikar82 avatar :-|
    ikar82

    Поръчкова статия.

  • 3
    sandman avatar :-|
    sandman

    Дори и да дойдат бразилските самолети,те са отвратителни!Много тесни и ниски!Тъпа алуминиева тръба.Може да са добри като оперативни разходи,но това не топли пътниците.
    Статията наистина изглежда поръчкова,но ще поживеем,ще видим.

  • 4
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    мръсни, мазни, рушняшки... кинтите са си кинти... щом имат достатъчно акъл да коландрят самолетаджийска компания в тоя пазар, начи имат шанс... от квото съм видел... нее най-читавият сървиз на света... ма човек не очаква от селския рейс нищо повече от туй да го закара до село... некомфортно... :)

  • 5
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Статията е написана така, че все едно трябва да ми е жал че държавата няма авиокомпания. След като не могат да я стопанисват добре я продават на някой който може. Дали ще е ТИМ или някой който я купи от тях е все едно.

  • 6
    ktulhu avatar :-|
    228

    До коментар [#1] от "1951":

    Ти откъде знаеш, 51ви? Да не си на мястото на изпълнителния директор, запознат в детайли?

  • 7
    oddvin avatar :-|
    Минуса

    мутрата колкото и да се напъва бизнес не може да прави...няма акъл за дългосрочна стратегия, визия и последователност. гледа само как да убие конкуренцията, монополизира, въобще увива се в собствения си пашкул, в който накрая ще се и задуши.

    вижте им числата на хемус...цирк..приходи<загуа за последните 2-3 години...май ги ползват за да напомпят финансовите отчети на бгеър...после изниква въпроса кой луд би консолидирал с бизнес който генерира толкова големи загуби?

  • 8
    rumen_s avatar :-|
    rumen_s

    естествено, че чрез отчетите на Хемус Еър (а и с други хватки от типа измислени приходи и вземания) се покрива реалната загуба на БгЕр; истината е, че царя е гол, мутри бизнес не могат да правят; жалко, че Капитал се излагат с такава поръчкова статия, а не са си направили труда да попроучат и напишат какви са задълженията на БгЕр; а защо няма нищо написано за проекта им в Татарстан? или не е хубаво да напишеш, че мутрите докараха тамошната компания до фалит, ама местните се усетиха накъде са нещата и ги изритаха!

  • 9
    vn avatar :-|
    vn

    До коментар [#1] от "1951":

    Защо не погледнете пазарния дял на "великата" ТИМ !!!

    ТИМ е поредната пирамида !
    Погледнете акциите на техните основни дружества Холдинг Варна (Алея Първа) обезценили се над 5 пъти за период от 1г. още преди кризата

  • 10
    dzver avatar :-|
    Веселин

    Три неща, които ми харесват в България Еър:

    - Имат хубави стюардеси. Не съм виждал в никоя друга авиокомпания по-хубави, сигурно има, но нашите са като модели.

    - Имат повече място за краката на седалките от обичайното.

    - Никога не съм имал проблеми с тях.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал