Kodak – как носталгията превърна една компания в музей
Съсредоточаването върху славното минало осуети възможностите на технологичния гигант да се превърне в дигитален лидер
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Зад продължителното западане на Eastman Kodak, завършило с фалит, всъщност стои една основна причина – неспособността на бившия крал на фотографията да преоткрие същността си в дигиталната епоха. Развръзката в 132-годишната история на компанията, която поиска защита от кредиторите си, не е неочаквана – развитието на Kodak и допуснатите от мениджмънта й стратегически грешки отдавна са учебникарски пример за студентите в магистърските програми по бизнес администрация, пише Reuters.
За разлика от компании като IBM и Xerox, които съумяваха да открият нови източници на приходи, когато оригиналният им бизнес започна да запада, Kodak търпи критики заради твърде бързото изоставяне на нови проекти, заради твърде мащабните си инвестиционни програми в дигитални технологии, както и заради факта, че се задоволява със стабилните позиции на централата си в Рочестър, Ню Йорк, и не търси развитие на други пазари.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Много скъпо е да си производител на фототехника в САЩ. Живият труд там е много скъп. Ако се бяха изнесли навреме в Китай, сигурно щяха да оцелеят. Кодак е легенда и със сигурност ще има римейк. Азиатците обаче много дръпнаха, не само Япония..
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.