Авиацията може да избегне въглеродното бреме с екомерки

Според европейски дипломат търговията с емисии не е дискриминационна

От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии
От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии
От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии    ©  PUNIT PARANJPE
От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии    ©  PUNIT PARANJPE

Държавите, които се противопоставят на законодателството на Европейския съюз, което таксува авиокомпаниите за техните емисии на въглероден диоксид, могат да бъдат изключени от търговията с емисии като въведат мерки с равносилен екологичен ефект. Това припомни новият представител на ЕС в Индия, цитиран от Reuters.

От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии (ЕСТЕ) и трябва да се сдобият с разрешителни (квоти), чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии. Мярката не се хареса на САЩ, Китай и Индия, чиито превозвачи не искат да плащат за замърсяването на Европа. През 2012 г. Брюксел ще раздаде 85% от необходимите квоти безплатно, след което те постепенно ще намаляват. Останалото количество ще се купува на търгове. Всяка година компаниите предават в регистрите толкова квоти, колкото са били емисиите им (1 квота = 1 тон CO2). Фирма, която не изпълнява задълженията си, ще трябва да плати по 100 евро за всеки тон въглероден диоксид, за който не разполага с квоти. Ако провинението се повтаря често, ЕС има право да забрани на компанията да работи на летища в общността.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар