🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Авиацията може да избегне въглеродното бреме с екомерки

Според европейски дипломат търговията с емисии не е дискриминационна

От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии
От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии
От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии    ©  PUNIT PARANJPE
От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии и трябва да се сдобият с квоти, чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии    ©  PUNIT PARANJPE
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Държавите, които се противопоставят на законодателството на Европейския съюз, което таксува авиокомпаниите за техните емисии на въглероден диоксид, могат да бъдат изключени от търговията с емисии като въведат мерки с равносилен екологичен ефект. Това припомни новият представител на ЕС в Индия, цитиран от Reuters.

От 1 януари всички компании с полети от и до летища в общността попадат в Европейската схема за търговия с емисии (ЕСТЕ) и трябва да се сдобият с разрешителни (квоти), чието количество да отговаря на изпуснатите по време на полет емисии. Мярката не се хареса на САЩ, Китай и Индия, чиито превозвачи не искат да плащат за замърсяването на Европа. През 2012 г. Брюксел ще раздаде 85% от необходимите квоти безплатно, след което те постепенно ще намаляват. Останалото количество ще се купува на търгове. Всяка година компаниите предават в регистрите толкова квоти, колкото са били емисиите им (1 квота = 1 тон CO2). Фирма, която не изпълнява задълженията си, ще трябва да плати по 100 евро за всеки тон въглероден диоксид, за който не разполага с квоти. Ако провинението се повтаря често, ЕС има право да забрани на компанията да работи на летища в общността.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар