Агенцията за приватизация вече подготвя продажбата на "БДЖ-Товарни превози"
Адвокатско дружество "Камбуров и съдружници" подготвя анализ, по който ще се определя цената


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Министерството на транспорта вече е изпратило всички необходими документи на "БДЖ-Товарни превози" до Агенцията за приватизация, която скоро трябва да подготви раздържавяването му, съобщиха от министерството. Оттам посочиха, че в документите има заложени високи критерии за кандидатите, а самата процедура ще е прозрачна, с равен достъп на всички, които отговарят на изискванията.
Анализ на "Товарни превози" ще бъде направен от адвокатско дружество "Камбуров и съдружници", казаха още от министерството за capital.bg. От самата Агенция за приватизация (АПСК) само потвърдиха, че писмата за превозвача са пристигнали при тях, но не могат да коментират служебната си комуникация. Те посочиха, че окончателните критерии за кандидат-купувачите и цената ще се определят от агенцията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
32 коментара
Уфффф.... "Според "Труд"", та "според "Труд"... защо го цитирате този вестник? Всички знаем чия собственост е. Поне вашата медия е адекватна, недейте така!
Повече от 51-55% не бива да се приватизират.
Логично е сумата за оборота и активите да е висока,за да се привлекат само сериозни инвеститори и не мисля,че тя ще е проблем за който и да е голям товарен превозвач в Европа.По горе ви казаха,как не ви е срам да цитирате Труд,като знаете на кого е собственост и че води целенасочена кампания срещу Цветан Василев.Не виждам какъв е проблема,който предложи най-добрите условия ще спечели и ще се надяваме,да престукторира,оздрави и развие добре компанията.
Тези искат окончателно да затрият БДЖ, определено!!!!
Защо все замесвате Цветан Василев и КТБ,не разбирам честно.Нещо лично ли имате или просто бизнес :) То и зад приватизацията на Булгартабак стоеше КТБ,а пък май излезе,че си е инвестиция на ВТБ.Не виждам какъв е проблема с приватизацията на БДЖ-Товарни превози,много ясно,че трябва да се приватизира и новия собственик да го превърне в един модерен превозвач,а не като е сега една черна дупка.
Много лошо подбран момент. В момента стратегическите инвеститори нямат пари за инвестиции. Ако Министерство на транспорта на знае какви са особеностите на ЖП бизнеса (а той май не знае, като гледам БДЖ), ЖП компаниите притежават вагони. Те са еднакво скъпи независимо дали се движат или не. При криза те не се движат и не изкарват пари, но разходи за тях има (добре де, в държавите, където някой обръща внимание на изискванията за безопасност, а не в България). Когато обаче икономиката расте и има много товари, най-вече от стоманопреработващата индустрия и подобните, същите вагони и локомотиви и заплати изкарват много повече пари и тогава би могло да има пари за инвестиции.
А сега няма как да ги има тия пари, защото компаниите карат на акумулатори, товарите са малко, малкИ (от по 1-2 вагона, тоест изискват много прекомпозиране, което е страшно трудоемко) и изключително непечеливши.
Освен това австрийските железници безмалко да фалират преди няколко години като купиха унгарските. Хората изобщо не бяха допускали по колко много начини може да се губят пари. А БДЖ е компания, която е още по-добра в прахосването на пари. НИКОЙ не иска да има това ноу хау във фирмата си. :)
Историята с КТБ и ТИМ се връзва. Купиха си БГЕър, сега управлява техен човек. Защо да не си купят и БДЖ-ТП? Аз нямам против, стига да го превърнат в свястна ЖП компания.
Като не го приватизираха навреме,сега ще са принудени да го приватизират,заради заема от Световната банка,а и заради батака в БДЖ-Пътнически превози,няма друг начин.А,това,че Цветан Василев и Корпотративна търговска банка били кандидати,не знам дали са слухове или е вярно,но аз не виждам нищо лошо в това.Стига да предложи най-добрите условия и да се подпише добър договор с определени задължения и отговорности,всичко ще е наред,а и има необходимите ресурси и опит да инвестира в БДЖ и да го превърне в една добра и жизнеспособна железопътна компания.
До като не се приватизира БДЖ, ще продължава да задлъжнява. Толкова пъти им се подаряват държавни/наши пари и пак същото. Дълговете им скоро ще стигнат 1 млрд. лева. Както винаги има един основен проблем, колко ще "намажат" мазните политичета, чрез недоказуемата злоупотреба с положение. За паричките от приватизиранията не се притеснявам, съществуват безброй начини да се стопят...което гарантирано ще се случи.
До коментар [#8] от "peshokev":
А същите тези пари биха могли да се използват България да има обществен транспорт кукличка! Стига да се харчеха както трябва.
В България пари има бол. Няма кой да ги харчи като хората.
хайде по- бързо да стават нешата,че...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход