Вестник със сутрешно кафе

След моловете и хипермаркетите френската група Lagardere разширява бизнеса си в България с Cafe Inmedio в болниците

До края на годината трябва да бъдат отворени седем обекта Le Cafe Inmedio
До края на годината трябва да бъдат отворени седем обекта Le Cafe Inmedio
До края на годината трябва да бъдат отворени седем обекта Le Cafe Inmedio    ©  Надежда Чипева
До края на годината трябва да бъдат отворени седем обекта Le Cafe Inmedio    ©  Надежда Чипева

Дори и децата го знаят: ръчните продажби на вестници продължават да падат с всяка година, и то не само в България, а в цял свят. Печатните медии от години се опитват с променлив успех да променят бизнес модела си. Същото се отнася и до големите разпространители на дребно на вестници. Един от тях е френският гигант Lagardere Services чрез българското си подразделение "Ел Ес травъл ритейл", който продължава да диверсифицира бизнеса си в България.

Компанията, която от 2008 г. развива различни формати за търговия на дребно със списания и вестници като Inmedio и Relay (виж карето), започва нов тип бизнес - Cafe Inmedio. Новата концепция е на базата на кафенетата Inmedio Cafe в Полша и Relais H във Франция, но в България ще бъде развивана не в търговски центрове, а в болници. Първият обект започна работа в края на ноември във Военномедицинска академия във Варна, а в началото на февруари ще бъде официалното откриване на този във ВМА - София. Той се намира на мястото на старата лавка на приземния етаж. Но продажбата на преса няма да е основната му дейност (макар че клиентите ще могат да си купят вестници), а приготвените на място сандвичи и салати, както и пакетирани храни и напитки. Идеята на компанията е да предлага хранителни продукти както на медицинския персонал в болницата, който ще получи карти за отстъпки, така и на посетители и пациенти, като за последните ще има румсървиз. От "Ел Ес травъл Ритейл България" заявиха, че са развивали новия формат според спецификите на българския пазар и компанията майка им е дала пълната свобода. "По-скоро инициативата за формата на обектите тръгна от България. Да, колегите във Франция или Полша също имат подобна дейност в болнични заведения, но в България ние избрахме как да изглежда, какви цветове да се ползват и създадохме насоките. И сега дори колегите в Румъния гледаха от нас, когато отварят подобни кафенета", казва Александрина Христова, търговски и маркетинг директор на "Ел Ес травъл ритейл България". Фирмата преговаря и с други болници за Cafe Inmedio, като скоро ще бъде открито заведение и в многопрофилна болница "Свети Иван Рилски", а до края на годината трябва да има седем подобни обекта.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gligi avatar :-|
    gligi
    • - 1
    • + 6

    Още по-удачен бизнес модел ще е БОЛНИЦА В КАФЕНЕ. Хем пийваш кафе, хем ти мерят кръвното.
    Или аптека в шкембеджийница - хем сърбаш чорба, хем си купуваш аспирин. Те и без това болниците ни са на нивото на квартални кръчми, където се очаква да си носиш приборите от вкъщи.
    Хит на пазара ще е и автомивка във фризьорски салон, както и библиотека в казино.

    Нередност?
Нов коментар