Затягане на веригата

Пазарът на бързооборотни стоки вече се насити, сега борбата е кой ще предложи най-ниската цена

Кризата и дискаунт веригите определиха посоката на пазара - към ниските цени
Кризата и дискаунт веригите определиха посоката на пазара - към ниските цени
Кризата и дискаунт веригите определиха посоката на пазара - към ниските цени    ©  Надежда Чипева
Кризата и дискаунт веригите определиха посоката на пазара - към ниските цени    ©  Надежда Чипева

В който и столичен квартал да живеете, вероятно можете да изброите поне 3-4 хранителни магазина в радиус до половин километър от дома ви. И със сигурност поне два от тях работят под брандове на големи вериги.

Тенденцията е видима – пазарът е близо до насищане с модерни търговски площи, продажбите на дребно намаляват, конкуренцията расте... Веригите реагират различно. За по-старите имена на пазара агресивната експанзия отстъпва място на оптимизация на мрежата ("Пикадили" и Billa), докато част от влезлите през последните години търговци залагат на бърз растеж (Carrefour, Lidl, Kaufland), а други видимо отстъпват пазарни позиции (Roda, Penny).

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове