Ръководството на Philips гледа с песимизъм на 2012 г.

Philips се отказа от губещия си телевизионен бизнес, за да се концентрира върху останалите направления в своята дейност.

Ръководството на Philips гледа с песимизъм на 2012 г.

Ръководството на компанията обаче не се отказва от амбициозните си цели за 2013 г.

2755 прочитания

Philips се отказа от губещия си телевизионен бизнес, за да се концентрира върху останалите направления в своята дейност.

© Reuters


Ръководството на Royal Philips Electronics обяви, че е е притеснен за перспективите си, след като отписванията, спадащите продажби, както и разходите за излизането от телевизионния бизнес доведоха до най-голямата загуба на компанията за последното десетилетие, съобщава Bloomberg. В понеделник Philips, които са най-големият производител на електрически крушки в света, съобщиха, че върху печалбите им ще натежат и инвестициите в ремонт и повишаване на ефективността на фабриките им.

За миналата година компанията отчете загуба от 1.29 млрд. евро, при 1.45 млрд. евро печалба през 2010 г. Въпреки това, от Philips уверяват, че остават "напълно ангажирани" с поставените финансови цели за 2013 г. Основните конкуренти на компанията, сред които е и Siemens, също отчитат забавяне. "Предпазливи сме в очакванията си за 2012 г. заради несигурността в глобалната икономика и Европа в частност", заяви главният изпълнителен директор Франс ван Хутен, който оглави Philips през април миналата година.

Франс ван Хутен заяви по-рано този месец, че печалбите са намалели почти наполовина заради намаленото търсене на осветителни тела и медицинско оборудване в Европа. Акциите на Philips са спаднали с над 32% и пазарната й стойност спадна до 15.7 млрд. евро откакто Франс ван Хутен е начало на компанията. През декември Philips започна съкращения на над 4500 служители, чрез което се очаква да бъдат спестени 800 млн. евро.

Ръководството на компанията си е поставило амбициозната задача до 2013 г. да увеличи печалбите преди облагане с данъци до 10-12% от приходите, както и да увеличи продажните си с 4-6%. Анализаторите обаче отбелязват, че тези цели може да се окажат прекалено амбициозни. За четвъртото тримесечие на 2011 г. загубата на Philips възлиза на 160 млн. евро, при 465 млн. печалба година по-рано.

Ръководството на Royal Philips Electronics обяви, че е е притеснен за перспективите си, след като отписванията, спадащите продажби, както и разходите за излизането от телевизионния бизнес доведоха до най-голямата загуба на компанията за последното десетилетие, съобщава Bloomberg. В понеделник Philips, които са най-големият производител на електрически крушки в света, съобщиха, че върху печалбите им ще натежат и инвестициите в ремонт и повишаване на ефективността на фабриките им.

За миналата година компанията отчете загуба от 1.29 млрд. евро, при 1.45 млрд. евро печалба през 2010 г. Въпреки това, от Philips уверяват, че остават "напълно ангажирани" с поставените финансови цели за 2013 г. Основните конкуренти на компанията, сред които е и Siemens, също отчитат забавяне. "Предпазливи сме в очакванията си за 2012 г. заради несигурността в глобалната икономика и Европа в частност", заяви главният изпълнителен директор Франс ван Хутен, който оглави Philips през април миналата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    Индустрията има реална преценка,за разлика от 'оптимистите' във финансовата сфера.

  • 2
    john_law avatar :-P
    john_law

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Кажи по-скоро финансови спекуланти, няма да сбъркаш. То други финансисти не останаха ;) Всички залагат на зарове пари, които даже ги няма, а после сметката я плаща индустрията.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал