Бизнесът за 2012: Производителите плахо се надяват на ръст
2012 г. ще е добра за износителите, но слаба за компаниите с фокус върху местния пазар


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Антон Петров, "Виохалко"
"Очаквам около 5% ръст на броя туристи, но печалбите вероятно ще спаднат с 5% заради увеличени разходи"Венцеслав Танчев, "Алтурс"
"Едва ли тази година ще е по-добра от миналата, която беше най-лошата за последните години"Мариан Колев, "Хиполенд"
"При нарастваща безработица и намаление на доходите няма как да се очаква ръст на потреблението"Кирил Вътев, "Тандем"
Малко оптимизъм и разбираем страх от твърди прогнози. Това показа допитване на "Капитал Daily" до представители на основни браншове от икономиката. Голямата спънка може да се окаже подновяване на кризата в Европа, а свитите доходи на българите и несигурността ще засегнат всяка компания, разчитаща на местния пазар.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
С други думи, дистрибуторчИтата ще имат поредната лоша година. Който работи за световния пазар, все ще се наложи да поразмести един пазар от списъка с друг, но пак ще мине метъра. Правете си изводите.
Не съм съгласен, че ще се търсят по-евтини храни. В момента с каквито евтинии е наводнен пазарът, трудно някой може да ги надмине. За чудовищен дял стоки по рафтовете мога да се обзаложа, че опаковката струва междувременно повече като себестойност, отколкото е храната вътре. Че то наелон, тетрапак, буркан, етикет, консервена кутия - няма с какво да ги подмениш. Докато в съдържанието вече се прилагат всичките варианти - помпане с вода, вкарване на тебешир и кварцов пясък (наричани "минерални добавки"), захарин, аспартам и какво ли още не. Тоест от "Дядо Либен" лекичко пускат мухи на конкуренцията, да почне оттук насетне да слага ако иска направо лайна в храната, ама те си копат в съвсем друга посока....И в един момент като се осетят хората...
До коментар [#2] от "cinik":
Точно днес гледах реклама на лютеницата на "Дерони" и чак наистина ми се дояде - как си отглеждали хората зеленчуците, как ги обработвали, как ги стерилизирали и как се получавала едросмляната им лютеница...Та си рекох: "Ей сега ако беше и вярно..." Ама не е, много си прав, че ядем боклуци и си плащаме като попове.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.