Facebook описаха най-големите заплахи пред себе си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook описаха най-големите заплахи пред себе си

Успехът на Facebook извън САЩ може да й създаде и проблеми, признават от социалната компания.

Facebook описаха най-големите заплахи пред себе си

Социалната мрежа признава, че настоящият й ръст не може да бъде поддържан вечно и евентуално ще спадне

3737 прочитания

Успехът на Facebook извън САЩ може да й създаде и проблеми, признават от социалната компания.

© Reuters


Едно от по-неприятните задължения при подаване на документи за иницииране на първично публично предлагане е необходимостта всяка компания да посочи факторите, които могат да навредят на нейния бизнес. Същото са направили и Facebook в своята заявка до Комисията по ценни книжа на САЩ, съобщава технологичният блог Mashable.

Социалната мрежа е описала 35 рискови фактора, които могат да окажат негативно влияние върху състоянието на Facebook. Това е подробен списък на всички заплахи, пред които е изправена компанията. Някои са очевидни, но други разкриват малко коментирани до момента фактори.

Броят на факторите на пръв поглед е голям, но не и в сравнение със скорошните IPO-та на други технологични компании. LinkedIn посочиха 42 риска в своите документи, Zynga - 44, а Groupon – 55. Дали това означава, че Facebook е по-сигурна инвестиция, не може да се каже.

Mashable са изчистили списъка от сложната правна терминология:

1. Компанията може да изгуби потребители или да не успее да привлече нови.

2. Може да загуби рекламодатели или появата на нова технология да позволи на потребителите да блокират реклами.

3. Мобилното приложение на Facebook не показва реклами – колкото повече се използва то, толкова повече ще губи компанията.

4. Платформата за Facebook приложения може да се окаже неуспешна.

5. Конкуренцията от страна на Google, Microsoft и Twitter може да се засили, както и тази на чуждите алтернативи.

6. Повече правителства могат да ограничат достъпа до Facebook.

7. Потребителите могат да не харесат новите продукти на компанията.

8. Културата на Facebook е съсредоточена върху бързите иновации и взаимодействието с потребителите, което може да навреди на приходите.

9. Неопределени бъдещи събития могат да навредят на репутацията на компанията.

10. Различни бъгове могат да предоставят на хора достъп до информация, която не е предназначена за тях.

11. Медиите могат да се обърнат срещу компанията.

12. Финансовите резултати за тримесечие са трудни за прогнозиране.

13. 12% от приходите на Facebook идват от Zynga. Ако двете компании се разделят, това може да окаже значителен негативен ефект.

14. Приходите на компанията са нараснали с 88% миналата година, а компанията не може да поддържа този темп. Растежът рано или късно ще спадне.

15. Законите и регулациите в САЩ, с които се съобразява компанията, могат да бъдат променени.

16. Ако заявките за патенти и запазени марки на компанията не бъдат одобрени, това може да навреди на Facebook.

17. Компанията води няколко съдебни дела, които могат да завършат зле.

18. Срещу компанията са заведени няколко групови дела, които също могат да бъдат загубени.

19. Марк Зукърбърг има голям брой акции, което концентрира властта в ръцете на един човек.

20. Данъкът върху вида акции, които компанията възнамерява да пусне, е много висок – цели 45%.

21. Ако компанията има нужда от допълнително финансиране, може да не получи добри условия.

22. Разходите могат да започнат да растат по-бързо от приходите.

23. Много от сървърите на компанията са управлявани от трети лица и могат да претърпят повреди.

24. Компанията е започнала да изгражда множество собствени центрове за данни – област, в която има ограничен опит.

25. Софтуерът на Facebook е невероятно сложен и може да съдържа грешки и бъгове.

26. Компанията не може да каже със сигурност, че ще управлява растежа си ефективно. В момента Facebook има над 3000 служители и ситуацията може да излезе извън контрол.

27. Ако компанията загуби лидерите си, като изпълнителния директор Зукърбърг и оперативния директор Шерил Сандберг, това ще доведе до загуби.

28. Срещу компанията могат да започнат дела за всякакво съдържание, публикувано във Facebook – интелектуална собственост, запазени права, клевета и т.н.

29. Компанията е податлива на вируси, хакерски атаки, фишинг и друг зловреден софтуер.

30. Системите за разплащане, използвани от Facebook приложенията, могат да доведат до нови правителствени регулации.

31. Компанията постоянно се развива в чужбина и може да не разбира всички рискове в нови държави.

32. Facebook планира да купува множество други компании, което може да попречи на процеса на работа.

33. Възможно е компанията да не успее да плати дълговете или заемите си.

34. Данъчната тежест на компанията е по-голяма от предполаганото до момента.

35. Ако бъде извършена промяна в американското данъчно законодателство, това може да навреди на компанията.

Едно от по-неприятните задължения при подаване на документи за иницииране на първично публично предлагане е необходимостта всяка компания да посочи факторите, които могат да навредят на нейния бизнес. Същото са направили и Facebook в своята заявка до Комисията по ценни книжа на САЩ, съобщава технологичният блог Mashable.

Социалната мрежа е описала 35 рискови фактора, които могат да окажат негативно влияние върху състоянието на Facebook. Това е подробен списък на всички заплахи, пред които е изправена компанията. Някои са очевидни, но други разкриват малко коментирани до момента фактори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    ricardo avatar :-|
    ricardo

    ако това.,ако онова и прочие.важно е сега че прави много пари а утре не се знае,може и америка да потъне

  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "ricardo": Засега НИКАКВИ пари неправи. Приходите от търговска дейност, вкл. реклама не покриват разходите :-)

  • 3
    ricardo avatar :-|
    ricardo

    До коментар [#2] от "kardinalat":

    Точният размер на броя и цената на акциите не е обявен, затова оценката може и да се промени, но всички прогнози са за 75-100 млрд. долара.мисля че такава прогноза за непечеливш, не може да се направи.От както Goldman Sachs инвестира $450 млн. във Facebook и обеща основаването на допълнителен страничен фонд за по-малки инвеститори, медиите не спират да търсят нови детайли около социалната мрежа. До Wall Street Journal достигна един от тайните email-и, които разкриват доста интересни данни за представянето на Facebook.



    Оказва се, че компанията печели доста повече, отколкото се предполагаше. Според данните, през 2009 г. общите й приходи са били на стойност $777 млн., като от тях $200 млн. са били нетните приходи. Информацията разкрива още, че Facebook разполага с 25% маржин на нетната печалба, което е много впечатляващо за толкова млада компания. За сравнение маржинът на Google за третото тримесечие на 2010 г. е 30%.



    През 2010 г. компанията е генерирала още по-големи печалби. Общите приходи са почти $2 млрд., което означава около $500 млн. печалба. Очаква се скоро Goldman Sachs да обяви още данни около Facebook, които да привлекат инвеститорите. За момента се очертава, че няма да липсват кандидати за дял от социалната мрежа, още повече ако гореспоменатите данни бъдат потвърдени и от нея.

  • 4
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#3] от "ricardo": Съотношение на приходи към капитализация от 1 към 1000 :-)

    Честито на акционерите :-) Препоръчвам ти да си закупиш малко акцийки, ако имаш скътани пари. Поне с кеф ще ги загубиш :-)

  • 5
    godmouth avatar :-|
    Постовете на някой друг

    Освен да им пожелаем всички тези точки да се случат и да последват съдбата на myspace!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK