Кристиян Куртен-Кларанс: Маркетингът знае какво е било вчера, но науката казва какво ще бъде утре

Председателят на надзорния съвет на Clarins Group пред "Капитал"

Днес в Европа не можем да се конкурираме с цените в Китай, където цената на труда е особено ниска. Но можем да се конкурираме с творчество и с качество, смята Кристиян Куртен-Кларанс.
Днес в Европа не можем да се конкурираме с цените в Китай, където цената на труда е особено ниска. Но можем да се конкурираме с творчество и с качество, смята Кристиян Куртен-Кларанс.
Днес в Европа не можем да се конкурираме с цените в Китай, където цената на труда е особено ниска. Но можем да се конкурираме с творчество и с качество, смята Кристиян Куртен-Кларанс.    ©  Надежда Чипева
Днес в Европа не можем да се конкурираме с цените в Китай, където цената на труда е особено ниска. Но можем да се конкурираме с творчество и с качество, смята Кристиян Куртен-Кларанс.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Профил

Кристиян Куртен-Кларанс е син на основателя на едноименния френски козметичен гигант Clarins Жак Куртен-Кларанс. През 2000 г., след като преди това е бил управляващ директор, заема поста председател на надзорния съвет на групата. Присъединява се към семейната компания през 1974 г. и става говорител на марката по цял свят. Има основна роля за представянето на Clarins в 128 страни.

Портфолиото на групата включва марките Clarins, Azzaro, Thierry Mugler, Kibio и лицензи за парфюмите на Porsche Designs и Swarovski.

През 2008 г. компанията изкупува за 3.6 млрд. долара акциите си от миноритарните акционери и става изцяло частна. Групата е зелена и ангажирана с опазването на околната среда и децата. През 2010 г. Кристиян започва да финансира проекта Solar Impulse - самолет, който лети със слънчева енергия. Той вече е направил 26-часов полет и през 2014 г. ще извърши първото си околосветско пътешествие. Изследователските отдели на Clarins се оглавяват от брата на Кристиян - Оливие, който е лекар. Кристиян Куртен-Кларанс е завършил бизнес училище - Institut Superier de Gestion. Приходите от продажби на Clarins през 2010 г. по данни на D&B са били 179 млн. евро, с ръст от 13.85% спрямо предната година. Основните конкуренти на групата в най-високия клас козметика са Lancome (L`Oreal),  Estee Lauder, Shiseido.

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.