Още едно дружество на Васил Божков беше обявено в несъстоятелност
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Още едно дружество на Васил Божков беше обявено в несъстоятелност

Дружествата на "Железопътна инфраструктура-ХД" имат непогасени задължения от 33 млн. лв. само към ОББ, отделно са тези към държавата, общини и доставчици

Още едно дружество на Васил Божков беше обявено в несъстоятелност

Активи на "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия"-Свищов вече са обявени за продажба

Весела Николаева
8072 прочитания

Дружествата на "Железопътна инфраструктура-ХД" имат непогасени задължения от 33 млн. лв. само към ОББ, отделно са тези към държавата, общини и доставчици

© Анелия Николова


Още една компания, контролирано от Васил Божков, е обявено в несъстоятелност – това е "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия"-Свищов, съобщиха от собственика му "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество. Решението е взето от Окръжния съд във Велико Търново на 27 януари и за начална дата на неплатежоспособността е определена 14 юли 2011 г.

В края на октомври холдингът обяви, че е поискал обявяването в несъстоятелност на трите си основни дъщерни предприятия – завода в Свищов, "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне" АД и "Национален изследователски институт по транспорта" ЕООД. Техни активи вече бяха обявени за продажба от съдия-изпълнители заради дълг от от 33 млн. евро към ОББ. В момента в регистъра на частните съдебни изпълнители няма обява за "ЗСКИ".

От холдинга обясниха, че от датата за несъстоятелност досега "ЗСКИ" не е теглило заеми и не е залагало активи като обезпечение. Заради възможността тя да се обявява месеци и години назад за много компании се оказва, че банковите им обезпечения отпадат, ако са разписани след датата за несъстоятелност.

Дългът от 33 млн. евро към ОББ беше посочен като причина да се поиска несъстоятелност на дружествата на "Железопътна инфраструктура-ХД". Групата има задължения към Националната агенция за приходите, за местни данъци и такси, задължения към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, както и към множество доставчици.

Според последния публикуван отчет на холдинга инвестицията му в "ЗСКИ" се оценява на 6.36 млн. лв. към края на септември 2011 г. Самото дружество не обявява тримесечни отчети, тъй като не е публично. В доклада за дейността на "ЖП инфраструктура" се посочва, че най-големият им проблем е липсата на работа за дружествата й. Това е станало причина за забавените плащания към доставчици, кредитни институции, както и към персонала. Голяма част от служителите са започнали да напускат още преди няколко месеца заради забавени заплати.

Към края на септември дългосрочните задължения на железопътния холдинг са 990 хил. лв., от които към 500 хил. лв. са в графа "Други", а почти всички останали са пасиви по отсрочени данъци. Холдингът обаче има 85.3 млн. лв. банкови задължения с падеж до края на септември тази година, показва още консолидираният му отчет. Почти 2 млн. лв. са дълговете към персонала, а всички текущи задължения надминават 108 млн. лв. Загубата за периода е 40 млн. лв., повече от пет пъти над тази за деветмесечието на 2010 г.

Случаят на "Железопътна инфраструктура-ХД" е подобен на този на "Мостстрой" - друга пътна компания, контролирана от Васил Божков. Тя поиска и получи несъстоятелност заради дългове, основно към ОББ и лизингови дружества, като в несъстоятелност бяха обявени и основните й дъщерни дружества. Те трябваше да прекратят работа, защото лизинговите компании си прибраха и машините, за които не са правени вноски.

Още една компания, контролирано от Васил Божков, е обявено в несъстоятелност – това е "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия"-Свищов, съобщиха от собственика му "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество. Решението е взето от Окръжния съд във Велико Търново на 27 януари и за начална дата на неплатежоспособността е определена 14 юли 2011 г.

В края на октомври холдингът обяви, че е поискал обявяването в несъстоятелност на трите си основни дъщерни предприятия – завода в Свищов, "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне" АД и "Национален изследователски институт по транспорта" ЕООД. Техни активи вече бяха обявени за продажба от съдия-изпълнители заради дълг от от 33 млн. евро към ОББ. В момента в регистъра на частните съдебни изпълнители няма обява за "ЗСКИ".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Новата книга на издателство "Репортер" - "Първият милион" с автор Крум Благов, излиза днес, 7 ноември. Това е документално разследване за произхода на парите на десет от най-богатите българи: Валентин Моллов, Васил Божков, Георги Гергов, Димитър Барбуков, Добромир Гущеров, Иво Недялков, Илия Павлов, Николай Банев, Славчо Христов и Христо Ковачки.

    С документи от архивите на БКП, комсомола и ДС, се дава отговор на въпроса - раздавани ли са куфарчета с пари след 10 ноември 1989 г. и как са започнали бизнеса си българските олигарси. Особено интересни са разказите на още живите бивши членове на Политбюро и секретари на ЦК на БКП, на секретарите и на други отговорни служители на ЦК на Комсомола, сред които има видни в момента политици.

    По време на изследванията си Крум Благов установил, че характерно за милионерите с т.нар. "червени куфарчета" е, че нямат успешни сделки с друг, освен с държавата. "България не беше ограбена. Грабеж е, когато някой ти опре нож в гърлото. България беше раздадена. Раздадоха я тези, от които се очакваше да се грижат за парите на държавата и да ги умножават", категоричен е Благов.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    С горния цитат исках да кажа, че традицията "да нямат успешни сделки с друг, освен с държавата" продължава. Ето до какво дередже са докарани заводите и ремонтните бази на един от въпросните "бизнесмени", но ако забелязвате накъде вървят нещата, скоро Дянков ще диагностицира проблема като "Липса на ликвидност на борсата, с която да се подкрепи българският бизнес" и жуппппп, ще налее Сребърния фонд от 1 милиард евро на БФБ.

  • 3
    casablanca avatar :-|
    КДС

    Така-а-а-а! Парите беха изпрани неколко пъти с ариел, тайд и каквото още се сетите с бащинската грежа на шефовете на БНБ от 20 години до сега. И вече една по една фирмите на Черепа излизат от употреба.

    А и не само на Черепа. "Държавата" (то пък една държава) щела да помогне и на Гергов: да му изкупи ЦУМ-а за музей на Веждито, щото бил на голема загуба.

    "Мафията", както се нарича БКП/БСП си се разпорежда с държавата, както си иска. "Нашата полиция" я пази, "Главният прокурор" внимава, да не ѝ се случи нещо непредвидено, сменят се президенти, премиери, до един преданни и с червено родословие, даже в ЮНЕСКО имат връзки и посланичката в САЩ е техен човек.

    Надежда всека тука оставете...

  • 4
    casablanca avatar :-|
    КДС

    А съм чул от баща си, че преди преврата от 09.09.44-та всеки "предприемач", както тогава казвали на "бизнесмените", който фалира, директно отива в затвора и там чака присъдата.

    Това било при "Монархофашизма"...

  • 5
    svoboda1 avatar :-|
    svoboda1

    Мдаа трябва да сме много "благодарни" на БКП/БСП !

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#3] от "КДС":

    А, виж, ако купят ЦУМ за целите на музей, това ще е единственото полезно нещо. Както някой написа с ирония, но не без основание, чакахте да дойде на власт пожарната, да почне да ви оправя музеите, оперите и галериите. Преди това от присъствието на много интелектуалци с титли в правителствата ползата не беше толкова видима :-)

  • 7
    ivanko001 avatar :-|
    ivanko001

    За милиони няма закони!!! Ебати и разбойника

  • 8
    izabell avatar :-|
    izabell

    Доста цинични коментари и пак намесена Партията.Както четете банките не искат да отпуснат Овърдрафт, а Бойко се хвалеше че фирмите не ходели да просят.Да разбираме ли,че работата опира до "връзки".

  • 9
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    За едно трябжа да сме му благодарни,свали един банков ореол - ОББ и Стлиян Вълчев отиват в небетието. ЗАВИНАГИ !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 10
    mapto avatar :-|
    mapto

    [quote#8:"xalikarans"]Както четете банките не искат да отпуснат Овърдрафт, а Бойко се хвалеше че фирмите не ходели да просят.Да разбираме ли,че работата опира до "връзки". [/quote]

    Ти може да го наричаш връзки, но всъщност става дума за целесъобразност на заема според това дали кредитополучателя може да си обслужва задълженията. Нещо като ситуацията с Гърция - "ако не си вършиш работата, както си ни казал, че ще я свършиш, няма защо да ти даваме пари".


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK