С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 6 фев 2012, 15:05, 7863 прочитания

Още едно дружество на Васил Божков беше обявено в несъстоятелност

Активи на "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия"-Свищов вече са обявени за продажба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Още една компания, контролирано от Васил Божков, е обявено в несъстоятелност – това е "Завод за стоманобетонови конструкции и изделия"-Свищов, съобщиха от собственика му "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество. Решението е взето от Окръжния съд във Велико Търново на 27 януари и за начална дата на неплатежоспособността е определена 14 юли 2011 г.

В края на октомври холдингът обяви, че е поискал обявяването в несъстоятелност на трите си основни дъщерни предприятия – завода в Свищов, "Ремонтно-възстановително предприятие Кьоне" АД и "Национален изследователски институт по транспорта" ЕООД. Техни активи вече бяха обявени за продажба от съдия-изпълнители заради дълг от от 33 млн. евро към ОББ. В момента в регистъра на частните съдебни изпълнители няма обява за "ЗСКИ".


От холдинга обясниха, че от датата за несъстоятелност досега "ЗСКИ" не е теглило заеми и не е залагало активи като обезпечение. Заради възможността тя да се обявява месеци и години назад за много компании се оказва, че банковите им обезпечения отпадат, ако са разписани след датата за несъстоятелност.

Дългът от 33 млн. евро към ОББ беше посочен като причина да се поиска несъстоятелност на дружествата на "Железопътна инфраструктура-ХД". Групата има задължения към Националната агенция за приходите, за местни данъци и такси, задължения към Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, както и към множество доставчици.

Според последния публикуван отчет на холдинга инвестицията му в "ЗСКИ" се оценява на 6.36 млн. лв. към края на септември 2011 г. Самото дружество не обявява тримесечни отчети, тъй като не е публично. В доклада за дейността на "ЖП инфраструктура" се посочва, че най-големият им проблем е липсата на работа за дружествата й. Това е станало причина за забавените плащания към доставчици, кредитни институции, както и към персонала. Голяма част от служителите са започнали да напускат още преди няколко месеца заради забавени заплати.



Към края на септември дългосрочните задължения на железопътния холдинг са 990 хил. лв., от които към 500 хил. лв. са в графа "Други", а почти всички останали са пасиви по отсрочени данъци. Холдингът обаче има 85.3 млн. лв. банкови задължения с падеж до края на септември тази година, показва още консолидираният му отчет. Почти 2 млн. лв. са дълговете към персонала, а всички текущи задължения надминават 108 млн. лв. Загубата за периода е 40 млн. лв., повече от пет пъти над тази за деветмесечието на 2010 г.

Случаят на "Железопътна инфраструктура-ХД" е подобен на този на "Мостстрой" - друга пътна компания, контролирана от Васил Божков. Тя поиска и получи несъстоятелност заради дългове, основно към ОББ и лизингови дружества, като в несъстоятелност бяха обявени и основните й дъщерни дружества. Те трябваше да прекратят работа, защото лизинговите компании си прибраха и машините, за които не са правени вноски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1142 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1394 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mitsubishi затваря завода си в Холандия

Производството ще бъде прекратено до края на годината

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10