"Мини Марица-изток" възстанови подаването на въглища към централите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Мини Марица-изток" възстанови подаването на въглища към централите

Ръководството на мините изчислява щетите свързани с наводненото си оборудване и ще търси обезщетение от застрахователите си

"Мини Марица-изток" възстанови подаването на въглища към централите

Доставките за брикетната фабрика все още не са възстановени, заради наводняване на ж.п. линията, по която се транспортират

5213 прочитания

Ръководството на мините изчислява щетите свързани с наводненото си оборудване и ще търси обезщетение от застрахователите си

© Георги Кожухаров


"Мини Марица-изток" ЕАД възстанови подаването на въглища към ТЕЦ "Ей И Ес - Гълъбово" и ТЕЦ "Контур Глобал Марица-изток 3". "В следобедните часове ще възстановим  подаването на въглища и към ТЕЦ "Марица-изток 2", обеща  зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.  Първоначално те ще бъдат по-малко от необходимото, но от утре доставките ще бъдат възстановени на 100%.

Рудник 1 и Рудник 3 работят нормално, остава да се реши  проблема с част от железния път, който е подкопан заради големия приток на вода в рудниците.

Някои проблеми остават

ТЕЦ "Ей И Ес - Гълъбово" работи само с единия си блок. Причината за това е технически проблем, който ще бъде разрешен до ден или два, съобщи по-късно днес изпълнителният директор на централата Рой Рийд.

Остава проблемът със захранването на брикетна фабрика. На този етап "Брикел" ЕАД получава само въглищата, необходими за функциониране на централа си. Проблемът с доставката на въглища за брикетна фабрика е свързан с наводнената ж.п. линия между Рудник 1 и Рудник 3, която е собственост на ТЕЦ "Контур Глобал Марица-изток 3".

"Би трябвало централата да предприеме необходимите мерки. Когато тя реши този проблем, ние ще възстановим подаването на въглища",  каза изпълнителният директор на "Мини Марица-изток"  инж. Евгени Стойков. 

Застрахователни щети

Цялото оборудване на "Мини Марица-изток" ЕАД е застраховано, съобщи зам.-министър Добрев. Днес кризисният щаб в мините е взел решение да  поиска обезщетение от застрахователите за нанесените щети вследствие на лошите природни условия. Размерът на застрахователните щети все още се изчислява.

Проблемите, довели до кризисната ситуация в най-голямото въгледобивно дружество, са свързани най-вече със заливането на основната  подстанция "Изток" с вода, както и свличането на част от ж.п. линията от Рудник 2.

Пропуснати ползи

"На този етап пропуснатите ползи са само за "Мини Марица-изток", каза зам.-министър Добрев. Те са свързани с въглищата, които трябваше да се добият през вчерашния и част от днешния ден – към 140-150 хил. т. "Централите през този период работиха с нормалния си капацитет, защото имат необходимите количества запаси от въглища", допълни Добрев.

Вчера стана ясно и че за "Брикел" пропуснатите ползи възлизат на 175 хил. лв. на ден, заради блокираното производство на брикети.

Още вчера влезе в ход аварийния план на действие на "Мини Марица-изток", а няколко часа по-късно беше въведен в действие и съвместния план за реагиране при аварии между предприятие "Язовири и каскади", "Мини Марица-изток" и ТЕЦ "Марица изток 2". Причината бе достигането на кота високо ниво от 131.85 м на язовир "Ковачево".

"Мини Марица-изток" ЕАД възстанови подаването на въглища към ТЕЦ "Ей И Ес - Гълъбово" и ТЕЦ "Контур Глобал Марица-изток 3". "В следобедните часове ще възстановим  подаването на въглища и към ТЕЦ "Марица-изток 2", обеща  зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.  Първоначално те ще бъдат по-малко от необходимото, но от утре доставките ще бъдат възстановени на 100%.

Рудник 1 и Рудник 3 работят нормално, остава да се реши  проблема с част от железния път, който е подкопан заради големия приток на вода в рудниците.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    cezar_cezar avatar :-?
    есе

    поне това се оправи. дано миньорите нямат някоя изненада


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK