Renault откри фабрика за евтини миниванове в Мароко
Вдъхновен от успеха на Dacia, френският автомобилостроител се насочва към сегмента на нискобюджетни коли


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
В четвъртък френският автомобилостроител Renault отвори нова фабрика в Мароко, чрез която ще се опита да задоволи търсенето на по-евтини автомобили и да компенсира цялостния спад на европейския пазар, съобщава Reuters. Този ход на компанията, която е частично държавна собственост, може да разгорещи дебата за работните места само три месеца преди президентските избори.
"Изграждането на такъв завод в Европа изобщо не е обмисляно. Това би било несъвместимо с концепцията за нискобюджетни автомобили", коментира главният изпълнителен директор на Renault Карлос Госн. По-късно през годината новата фабрика, намираща се в близост до Танжер, ще започне производството на минивана Lodgy. Неговата цена ще е значително по-ниска от тази на конкурентните модели като Touran на Volkswagen. Lodgy също така ще е по-евтин и от еквивалентния модел на Renault – Kangoo, който се сглобява в Северна Франция.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Европа трябва най-после да разбере, че трябва да е конкурентноспособна. След като един французин има 4 пъти по-висока заплата от един мароканец има само 2 възможни варианта. Или французина ще има 4 пъти по-висока производителност от мароканеца за да запази заплатата си или ще получава 4 пъти по-ниска заплата ако има същата производителност.
С това изнасяне на производството в Китай и т.н. Европа а след нея и САЩ сами изкопаха гроба си. Но в условията на световната глобализация те и нямаха друг избор. Време е Запада да разбере, че времето на охолството свърши. И първи трябва да го усетят свръхбогатите защото те докараха нещата до тук.
А у нас :"Великата стена"....
Абе изнасянето на производства в бедни страни е логично. Но ниско платения труд е фактор до едно време. В Япония от 20 години вече се запънаха а в миналото бяха същите като китайците сега.
Европа не може да направи нищо по въпроса. Производствата ще се местят и това няма как да го спрат. Трябва да се намери друг източник на манги!
До коментар [#1] от "Fred":
Значи европейците да се откажат от социалните си придобивки, за които са се борили столетия наред, за да увеличат печалбите на корпорациите? А когато въпросните корпорации закъсат, да биват спасявани с милиарди, взети от джоба на същите тия данъкоплатци? Борбата не трябва да е всички работещи да станат като мароканците, а всички да станат като французите. Решението далеч не е толкова трудно - както Западът казва на страните от "третия свят": "за да си играем с вас, искаме да градите пазарна икономика и представителна демокрация", може да постави и условия за въвеждане на модерно трудово законодателство и социална защита. Използваш детски труд и печелиш от един работник 20 пъти повече, отколкото му плащаш? Значи ще вдигна митата за твоите стоки. В САЩ вече го правят.
До коментар [#2] от "4140 mitko":
А ич?
След, има няма 10 години, ще изместят завода в Горна Волта, а като стане изцяло автоматизирано, завода ще го направят на Луната, въпросът е кой и с какви пари ще купува колите!
До коментар [#4] от "philipotel":
Залповете на Аврора още кънтят в някои глави. И как ще спреш една компания да изнесе производството си там където труда е по-евтин? Оставаш си със социалните придобивки но нямаш заплата, този проблем как ще го решиш? А че свръхпечалбите ще трябва да се орежат то си е ясно, виж ясно от къде казах че трябва да започне реформата.
Само че отново опираш до това как ще задържиш компаниите да отидат там където данъците са по-ниски. Ще сложим граничари по границата с автомати Калашников? Ще вдигаме стачки като гърците и ще искаме лапането да продължава? Ами стачкувайте си колкото искате, те заводите вече са в Мароко и на Рено хич не му пука за стачките във Франция.
Истината е, че Европа отдавна не произвежда в предишните мащаби. А щом не произвеждаш няма и ядене. Гърците успяваха да живеят без да произвеждат но вече им спря кранчето.
До коментар [#7] от "Fred":
Компаниите искат да произвеждат където има евтин труд и ниски данъци, но и искат да продават където е най-скъпо. По тази линия има достатъчно конвенционални лостове за натиск, стига да се намери политическа воля. Мароканците ли ще купуват тия коли или французите?
До коментар [#8] от "philipotel":
Така е, продава се там където са парите. Но обвързаността е взаимна и двете страни са взаимно зависими една от друга. Отделно мощното вътрешно лоби на корпорациите. Засега не виждам признаци износът на производствени мощности да е спрял. Отделно че вътрешният пазар на страни като Бразилия, Китай и подобните се развива с мощни темпове. Така че на Европа и предстоят тежки години.
Всъщност износът на производство в по-бедни държави помага за повишаване на стандарта на живот и квалификацията там.
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход