Авиобитката за Унгария

Фалитът на Malev изправя един срещу друг Wizz Air и Ryanair

Фалитът на Malev отвори вратата пред конкурентите
Фалитът на Malev отвори вратата пред конкурентите    ©  Reuters
Фалитът на Malev отвори вратата пред конкурентите
Фалитът на Malev отвори вратата пред конкурентите    ©  Reuters

Познат пилот неотдавна смени работата си и от Ryanair се премести в друга авиокомпания. Но каква беше изненадата му, когато през миналата седмица получи спешен мейл с предложение от ирландския нискотарифен превозвач да се върне и да работи от новооткриващата се база в Будапеща. И то при далеч по-примамливи условия отпреди. Причината? Фалитът на унгарския национален превозвач Malev, който отвори вратата пред конкурентите. А който реагира най-бързо, ще спечели и най-много. И по всичко изглежда, че битката ще е изключително оспорвана.

На 3 февруари рано сутринта Malev обяви, че спира полети заради огромни задължения от 60 млрд. форинта (210 млн. евро) и невъзможност от страна на местното правителство да продължава да финансира компанията. Новината предизвика вълна от прессъобщения от лоу-кост превозвачи. Само един час по-късно унгарският нискотарифен превозвач Wizz Air обяви, че срещу 34 евро ще извози всички блокирани пътници на Malev. Изпълнителният директор на Wizz Йозеф Варади, който преди време оглавяваше и Malev, веднага отрече да е имал вътрешна информация за фалита. "Човек просто разбира, когато проблeмите ескалират и че колапсът е близо. В Wizz сме били свидетели на края на други авиокомпании поне пет или шест пъти", заяви той пред Financial Times.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се