С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 10 фев 2012, 17:15, 15178 прочитания

Огледалният образ на Джобс

Основателят на Amazon Джеф Безос има шанс да е следващият гуру на Силициевата долина. И то създавайки пълната противоположност на Apple

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Има два начина да изградиш успешна компания. Единият е да работиш много, много усърдно, за да убедиш потребителите да плащат за [скъпи] продукти с висока норма на печалба. При другия пак трябва да работиш много, много усърдно, но за да можеш да си позволиш ниски норми на печалба.

И двата подхода са правилни. Ние обаче попадаме в групата на компаниите, които избират втория вариант. Ситуацията е сложна – трябва да премахваш дефектите [в бизнес модела си] и да бъдеш изключително ефективен. 

Всичко това е и въпрос на гледна точка. Предпочитаме да имаме много голяма потребителска база и ниски нива на печалба [от всеки] вместо малко на брой клиенти и високи маржини."


Тези думи на Джеф Безос, основател на Amazon – най-голямата компания за онлайн търговия в света, може би най-добре обобщават неговата бизнес философия. В момента технологичната индустрия отчаяно търси своя нов герой и за много хора това е именно Безос.

Вероятно много от вас вече си задават въпроса защо. От една страна, отговорът е свързан с личността на Безос, приликите с мениджърския стил на покойния Стив Джобс и мястото, което Amazon заема в интернет икономиката.

Управляваният от Безос интернет гигант може да се похвали с 48 млрд. долара оборот за 2011 г. Има реален шанс това да е само началото - през последните години компанията успешно еволюира от интернет книжарница до онлайн продавач на... всичко и сега агресивно се прицелва в необятните възможности на т.нар. PostPC ера. А когато през есента на миналата година Безос се появява на сцената, за да представи революционния си таблет Kindle Fire (превърнал се за няколко месеца в най-продаваното подобно устройство с операционна система Android), голямата част от аудиторията просто възкликна:



"Той е следващия Стив Джобс"

Вероятно не знаете също така, че компанията Amazon e най-големият доставчик на cloud computing мощности в света – благодарение на нейните сървъри съществуват много от популярните онлайн услуги, които може би ползвате – например геолокационната социална мрежа FourSquare, видеоуслугата Netflix, медиите Newsweek/The Daily Beast, Yelp, Virgin Atlantic NASA Jet Propulsion Lab, американското Министерство на земеделието...

Не на последно място Джеф Безос, както повечето визионери, е "протегнал ръка към звездите". В неговия случай това е съвсем буквално – милиардерът е инвеститор в компанията Blue Origin, която се опитва да комерсиализира космическите полети в околоземна орбита.

Въпросът дали Безос може да заеме мястото на покойния Стив Джобс като визионер на технологичната индустрия има и поколенчески измерения. В момента бизнесът от Силициевата долина до голяма степен е заседнал в пукнатината между две генерации. На практика единственият жив визионер от предишното поколение е основателят на Microsoft Бил Гейтс. Той обаче до голяма степен се е оттеглил от активна дейност, фокусирайки се върху благотворителната дейност на своята фондация.

От друга страна, младите технологични лидери като основателите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин или пък създателя на Facebook Марк Зукърбърг притежават потенциала един ден да се превърнат в гурута, но им трябва още време. За момента като че ли им липсва красноречието и харизмата на хора от ранга на Джобс. Освен това те все още не са доказали, че всяка тяхна идея се превръща реални продукти, които са машина за пари. Като че ли им липсва смелост и размах. Или както казва анонимен програмист от Facebook в интервю за технологичното списание Wired: "В момента потенциалът на гениалните мозъци от моето поколение е впрегнат да създава алгоритми за по-ефективно таргетиране на интернетреклама..."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Хрус-Хрус" е Superbrand "Хрус-Хрус" е Superbrand

Създаването на нови вкусове и избор за клиента е пазарна политика в полза на потребителя

13 дек 2019, 475 прочитания

Cordeel инвестира 52 млн. лева в логистичен център за Orbico в София Cordeel инвестира 52 млн. лева в логистичен център за Orbico в София

Комплексът до Северната тангента ще е 36 хил. кв. м и трябва да е готов през пролетта на 2021 г.

12 дек 2019, 1981 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Растеж с руски адрес

Туристическият сектор в България приключи 2011 г. с един от най-добрите резултати в Европа. Заслугата е основно на руския пазар

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10