С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 15 фев 2012, 21:33, 7369 прочитания

Продажбите на козметика за лице продължават да растат

Медицинските кремове вече заемат около 19% от общите продажби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

34.2
млн. лв. са продажбите на продукти за лице през 2011 г. През 2010 г. те са били 32.3 млн. лв.

Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.

Двоен ръст за дермокозметиката


Дермокозметиката бележи двуцифрен ръст през миналата година, допълва тя. Причините за увеличения интерес към дермокозметиката са две. Едната е, че потребителите слизат от най-високия клас към средния, където е медицинската. Освен това част от потребителите на масовите кремове при по-сериозен проблем с кожата се преориентират към дермопродуктите. От значение е и самото място на продажба. На самите места за продажба - и хипермаркетите, и аптеките, и магазините се предлагаха множество промоции, намалени, покупки "едно плюс едно" в опит да задържат клиентите си.

Търсят се повече натурални продукти

Нели Николова отбелязва, че европейската тенденция е да се търсят все повече натурални продукти и това се забелязва не само при дермокозметиката, но вече работи и при масовите продукти. "Ако през 2011 г. хит бяха кремовете за хидратация, през тази година се очаква ръст в търсенето при продуктите и против стареене, за проблемна кожа и слънцезащита", прогнозира тя.

Ефектите от кризата




Като цяло козметиката не е сред най-засегнатите от кризата сектори. Въпреки че липсва точна статистика за цялата 2011 г., към края на октомври продажбите се бяха свили с 1.3% по данни на AC Nielsen. Засега аптеките продължават да бъдат основно място за продажба на козметика при кремове и продукти за тялото, през тях се извършват покупките на 38% от продуктите. На следващо място са магазините за козметика и дрогериите, които постепенно заемат доста висок дял – 32%. На трето място с 22% са хипермаркетите.

Пазар

Според статистиката продуктите на Pierre-Fabre са най-продаваните в аптеките с 6.5% пазарен дял. Марка номер едно в аптеките в България обаче остава Vichy (LÒreal), а брандът на Pierre-Fabre – Avene – е втори. С изключение на Vichy, която задържа развитието си на нивата от 2010 г., всички останали марки бележат двуцифрен ръст. Той е най-видим при Bioderma – 48.9%, следват Pierre Fabre с 21.2% и марката медицинска козметика на немския концерн Beiersdorf – Eucerin – с 13.4%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 120 прочитания

След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове

Казусът отваря възможност за възстановяване на ДДС по несъбрани вземания

18 юли 2019, 584 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Песимизмът още владее архитектите

Негативните нагласи за бъдещето продължават да преобладават сред проектантите в Европа

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

Ерата на онлайн списанията

Вицепрезидентът "Mаркетинг, разработки и анализи" в медийната група Condé Nast Стефани Фрийд пред "Капитал"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти