Продажбите на козметика за лице продължават да растат

Продажбите на козметика за лице продължават да растат

Медицинските кремове вече заемат около 19% от общите продажби

Десислава Николова
8441 прочитания

© Надежда Чипева


34.2

млн. лв. са продажбите на продукти за лице през 2011 г. През 2010 г. те са били 32.3 млн. лв.

Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.

Двоен ръст за дермокозметиката

Дермокозметиката бележи двуцифрен ръст през миналата година, допълва тя. Причините за увеличения интерес към дермокозметиката са две. Едната е, че потребителите слизат от най-високия клас към средния, където е медицинската. Освен това част от потребителите на масовите кремове при по-сериозен проблем с кожата се преориентират към дермопродуктите. От значение е и самото място на продажба. На самите места за продажба - и хипермаркетите, и аптеките, и магазините се предлагаха множество промоции, намалени, покупки "едно плюс едно" в опит да задържат клиентите си.

Търсят се повече натурални продукти

Нели Николова отбелязва, че европейската тенденция е да се търсят все повече натурални продукти и това се забелязва не само при дермокозметиката, но вече работи и при масовите продукти. "Ако през 2011 г. хит бяха кремовете за хидратация, през тази година се очаква ръст в търсенето при продуктите и против стареене, за проблемна кожа и слънцезащита", прогнозира тя.

Ефектите от кризата

Като цяло козметиката не е сред най-засегнатите от кризата сектори. Въпреки че липсва точна статистика за цялата 2011 г., към края на октомври продажбите се бяха свили с 1.3% по данни на AC Nielsen. Засега аптеките продължават да бъдат основно място за продажба на козметика при кремове и продукти за тялото, през тях се извършват покупките на 38% от продуктите. На следващо място са магазините за козметика и дрогериите, които постепенно заемат доста висок дял – 32%. На трето място с 22% са хипермаркетите.

Пазар

Според статистиката продуктите на Pierre-Fabre са най-продаваните в аптеките с 6.5% пазарен дял. Марка номер едно в аптеките в България обаче остава Vichy (LÒreal), а брандът на Pierre-Fabre – Avene – е втори. С изключение на Vichy, която задържа развитието си на нивата от 2010 г., всички останали марки бележат двуцифрен ръст. Той е най-видим при Bioderma – 48.9%, следват Pierre Fabre с 21.2% и марката медицинска козметика на немския концерн Beiersdorf – Eucerin – с 13.4%.

34.2

млн. лв. са продажбите на продукти за лице през 2011 г. През 2010 г. те са били 32.3 млн. лв.

Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    nogica avatar :-|
    nogica

    в ЕС ИМА САНО КОЗМЕТИКА И ЛЕКАРСТВА .Престанете с тези подвеждащи определения,навяват мисли за плащане от определени фирми.

  • 2
    albenna avatar :-|
    albenna

    Такова определение като медицинска козметика НЯМА.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.

    ...сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre..
    ..липсва точна статистика за цялата 2011 г...

    ..Нели Николова..къде един селянин може да види статистика... само част от козметиката , за вана например? Много рекламно -> невярващи и дори обругаващи коментари.
    ..може ли така - да се хвърлят пари на вятъра?
    Хайде, пишете още един читател.
    И друг път повече вярвайте на журналисти, но не всеки ден.

  • 4
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.

    Прощавайте Д. Николова за критиката. Защо не прегледате причините за съкращаването на списъка със занаятчиите. Нали сме туристическа дестинация. Нали ЕС плаща за българско, а не за внос.
    ..от прованса ли сте родом, момичета с еднакви фамилии...хм..а да се направим на кабалер..и ойде..обичайте се и да не ви пука.

  • 5
    maiskiden avatar :-P
    maiskiden

    До коментар [#1] от "nogica":

    Няма, да - има обаче едни продукти, които са хем са козметични - и не лекуват, хем не се продават другаде освен в аптеки, понеже производителят иска така.
    та, кой знае защо им викат медицинска козметика??
    иначе и аз мисля, че е по-перспективно човек да си отвори козметика, а не баничарница, ама още не съм избрала квартала...
    :)

  • 6
    meg.barutchieva avatar :-|
    Meglena

    Жланието за красота не се влияе от криза :) А това с медицинската козметика е много хитър ход. Да си мислиш, че върши чудеса, в сравнение с другата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал