С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
6 15 фев 2012, 21:33, 7426 прочитания

Продажбите на козметика за лице продължават да растат

Медицинските кремове вече заемат около 19% от общите продажби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

34.2
млн. лв. са продажбите на продукти за лице през 2011 г. През 2010 г. те са били 32.3 млн. лв.

Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.

Двоен ръст за дермокозметиката


Дермокозметиката бележи двуцифрен ръст през миналата година, допълва тя. Причините за увеличения интерес към дермокозметиката са две. Едната е, че потребителите слизат от най-високия клас към средния, където е медицинската. Освен това част от потребителите на масовите кремове при по-сериозен проблем с кожата се преориентират към дермопродуктите. От значение е и самото място на продажба. На самите места за продажба - и хипермаркетите, и аптеките, и магазините се предлагаха множество промоции, намалени, покупки "едно плюс едно" в опит да задържат клиентите си.

Търсят се повече натурални продукти

Нели Николова отбелязва, че европейската тенденция е да се търсят все повече натурални продукти и това се забелязва не само при дермокозметиката, но вече работи и при масовите продукти. "Ако през 2011 г. хит бяха кремовете за хидратация, през тази година се очаква ръст в търсенето при продуктите и против стареене, за проблемна кожа и слънцезащита", прогнозира тя.

Ефектите от кризата




Като цяло козметиката не е сред най-засегнатите от кризата сектори. Въпреки че липсва точна статистика за цялата 2011 г., към края на октомври продажбите се бяха свили с 1.3% по данни на AC Nielsen. Засега аптеките продължават да бъдат основно място за продажба на козметика при кремове и продукти за тялото, през тях се извършват покупките на 38% от продуктите. На следващо място са магазините за козметика и дрогериите, които постепенно заемат доста висок дял – 32%. На трето място с 22% са хипермаркетите.

Пазар

Според статистиката продуктите на Pierre-Fabre са най-продаваните в аптеките с 6.5% пазарен дял. Марка номер едно в аптеките в България обаче остава Vichy (LÒreal), а брандът на Pierre-Fabre – Avene – е втори. С изключение на Vichy, която задържа развитието си на нивата от 2010 г., всички останали марки бележат двуцифрен ръст. Той е най-видим при Bioderma – 48.9%, следват Pierre Fabre с 21.2% и марката медицинска козметика на немския концерн Beiersdorf – Eucerin – с 13.4%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 665 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 644 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Песимизмът още владее архитектите

Негативните нагласи за бъдещето продължават да преобладават сред проектантите в Европа

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов