Продажбите на козметика за лице продължават да растат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на козметика за лице продължават да растат

Продажбите на козметика за лице продължават да растат

Медицинските кремове вече заемат около 19% от общите продажби

Десислава Николова
8266 прочитания

© Надежда Чипева


34.2

млн. лв. са продажбите на продукти за лице през 2011 г. През 2010 г. те са били 32.3 млн. лв.

Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.

Двоен ръст за дермокозметиката

Дермокозметиката бележи двуцифрен ръст през миналата година, допълва тя. Причините за увеличения интерес към дермокозметиката са две. Едната е, че потребителите слизат от най-високия клас към средния, където е медицинската. Освен това част от потребителите на масовите кремове при по-сериозен проблем с кожата се преориентират към дермопродуктите. От значение е и самото място на продажба. На самите места за продажба - и хипермаркетите, и аптеките, и магазините се предлагаха множество промоции, намалени, покупки "едно плюс едно" в опит да задържат клиентите си.

Търсят се повече натурални продукти

Нели Николова отбелязва, че европейската тенденция е да се търсят все повече натурални продукти и това се забелязва не само при дермокозметиката, но вече работи и при масовите продукти. "Ако през 2011 г. хит бяха кремовете за хидратация, през тази година се очаква ръст в търсенето при продуктите и против стареене, за проблемна кожа и слънцезащита", прогнозира тя.

Ефектите от кризата

Като цяло козметиката не е сред най-засегнатите от кризата сектори. Въпреки че липсва точна статистика за цялата 2011 г., към края на октомври продажбите се бяха свили с 1.3% по данни на AC Nielsen. Засега аптеките продължават да бъдат основно място за продажба на козметика при кремове и продукти за тялото, през тях се извършват покупките на 38% от продуктите. На следващо място са магазините за козметика и дрогериите, които постепенно заемат доста висок дял – 32%. На трето място с 22% са хипермаркетите.

Пазар

Според статистиката продуктите на Pierre-Fabre са най-продаваните в аптеките с 6.5% пазарен дял. Марка номер едно в аптеките в България обаче остава Vichy (LÒreal), а брандът на Pierre-Fabre – Avene – е втори. С изключение на Vichy, която задържа развитието си на нивата от 2010 г., всички останали марки бележат двуцифрен ръст. Той е най-видим при Bioderma – 48.9%, следват Pierre Fabre с 21.2% и марката медицинска козметика на немския концерн Beiersdorf – Eucerin – с 13.4%.

34.2

млн. лв. са продажбите на продукти за лице през 2011 г. През 2010 г. те са били 32.3 млн. лв.

Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    nogica avatar :-|
    nogica

    в ЕС ИМА САНО КОЗМЕТИКА И ЛЕКАРСТВА .Престанете с тези подвеждащи определения,навяват мисли за плащане от определени фирми.

  • 2
    albenna avatar :-|
    albenna

    Такова определение като медицинска козметика НЯМА.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.

    ...сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre..
    ..липсва точна статистика за цялата 2011 г...

    ..Нели Николова..къде един селянин може да види статистика... само част от козметиката , за вана например? Много рекламно -> невярващи и дори обругаващи коментари.
    ..може ли така - да се хвърлят пари на вятъра?
    Хайде, пишете още един читател.
    И друг път повече вярвайте на журналисти, но не всеки ден.

  • 4
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.

    Прощавайте Д. Николова за критиката. Защо не прегледате причините за съкращаването на списъка със занаятчиите. Нали сме туристическа дестинация. Нали ЕС плаща за българско, а не за внос.
    ..от прованса ли сте родом, момичета с еднакви фамилии...хм..а да се направим на кабалер..и ойде..обичайте се и да не ви пука.

  • 5
    maiskiden avatar :-P
    maiskiden

    До коментар [#1] от "nogica":

    Няма, да - има обаче едни продукти, които са хем са козметични - и не лекуват, хем не се продават другаде освен в аптеки, понеже производителят иска така.
    та, кой знае защо им викат медицинска козметика??
    иначе и аз мисля, че е по-перспективно човек да си отвори козметика, а не баничарница, ама още не съм избрала квартала...
    :)

  • 6
    meg.barutchieva avatar :-|
    Meglena

    Жланието за красота не се влияе от криза :) А това с медицинската козметика е много хитър ход. Да си мислиш, че върши чудеса, в сравнение с другата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.