Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 16 фев 2012, 15:14, 11771 прочитания

Българска фабрика ще произвежда части за "Даймлер" и "Фиат"

"Стандард профил" - Стара Загора, е инвестирала 3.2 млн. лв. в нови машини за гумени уплътнители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Заводът за гумени уплътнители за автомобили "Стандард профил" - Стара Загора, ще увеличи производството си, след като е подписал договори с "Даймлер" и "Фиат", съобщиха от компанията за "Капитал". Очаква се през втората половина на тази година от завода да излязат първите пълни комплекти гумени профили – те ще са за автомобилите с марка Smart, произвеждани от "Даймлер" във Франция, и за Fiat, които италианската компания ще произвежда в сръбския завод на бившата "Застава".

Общата инвестиция е за 3.2 млн. лв, а новите работни места ще са до 120-150 души, съобщи директорът на завода в Стара Загора Петър Ангелов. Досега вече са наети 45 нови служители, останалите трябва да бъдат назначени до юни. С това общият брой служители в завода ще стане около 800, което ще направи предприятието един от най-големите работодатели в региона след дружествата от сектора на енергетиката.


Финансирането на инвестициите си от "Стандард профил" правят основно със собствени средства. Очаква се с новите производствени мощности, които са на 90% монтирани, продажбите на завода да се увеличат с 20% и оборотът за тази година да достигне 60 млн. лв.

Договорите с "Даймлер" и "Фиат" са подписани миналата година, след като през 2008 г. от "Стандард" решават да привличат всяка година нови клиенти, за да намалят риска от работа само за един или двама. Петър Ангелов обясни, че това се е случило след един от най-трудните периоди в историята на завода – фалита на "Дженерал Моторс" (General Motors), заради който в началото на 2008 г. се е наложило съкращаването на 38 души заедно с част от производството. Дотогава основният клиент на "Стандард профил" е бил Opel, която е част от GM.

"Opel не е спирал да плаща, но тогава взехме решение да увеличим клиентите си и всяка година да привличаме поне по един", коментира Ангелов.



След оздравяването на американската корпорация производството в Стара Загора е било възстановено, но продажбите за 2008 г. са паднали с общо 11%, сочат финансовите данни на завода. В следващите години те са се възстановили и са нараснали няколко пъти (виж графиката). В резултат и заетостта вече е достигнала 100%. В момента българската "Стандард Профил" работи с почти всички големи производители на автомобили – GM, "Фиат, "Рено", "Фолксваген", "Ауди", "Сааб", "Дачия", Vauxhall.

Българският завод на "Стандард профил" е част от едноименната международна компания със седалище в Истанбул. Първата фабрика на компанията е основата през 1977 г. в турския гр. Бурса и в момента производствените мощности са разположени в още два турски града, един завод работи в Китай, един в ЮАР и от 2006 г. - в България. В момента заетите в цялата група са около 4500 души. Мажоритарният пакет акции в групата е собственост на инвестиционен фонд, управляван от компанията за дялово инвестиране Bancroft Group.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 423 прочитания

Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция Геновева Христова, "Лигна груп": Продължаваме да доставяме мебели на пазарите в Германия и Франция

Най-важното е да не спираме, защото производството се рестартира много трудно, казва съдружничката във фирмата пред "Капитал"

8 апр 2020, 412 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Motors отчете рекордна печалба

Американският автомобилен производител има 7.6 млрд. долара печалба за 2011 г.

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10