General Motors отчете рекордна печалба

Американският автомобилен производител има 7.6 млрд. долара печалба за 2011 г.

Червеният светофар пред завода на Opel в Бохум може би е знак, че General Motors вече губи търпение с европейското си подразделение Opel/Vauxhall. Големите загуби може да доведат до затварянето на заводи и съкращения, включително и на завода на Opel в Бохум, писа наскоро Spiegel.
Червеният светофар пред завода на Opel в Бохум може би е знак, че General Motors вече губи търпение с европейското си подразделение Opel/Vauxhall. Големите загуби може да доведат до затварянето на заводи и съкращения, включително и на завода на Opel в Бохум, писа наскоро Spiegel.
Червеният светофар пред завода на Opel в Бохум може би е знак, че General Motors вече губи търпение с европейското си подразделение Opel/Vauxhall. Големите загуби може да доведат до затварянето на заводи и съкращения, включително и на завода на Opel в Бохум, писа наскоро Spiegel.    ©  Ina Fassbender
Червеният светофар пред завода на Opel в Бохум може би е знак, че General Motors вече губи търпение с европейското си подразделение Opel/Vauxhall. Големите загуби може да доведат до затварянето на заводи и съкращения, включително и на завода на Opel в Бохум, писа наскоро Spiegel.    ©  Ina Fassbender

Американският автомобилен производител General Motors (GM) отчете най-високата печалба в цялата си история, въпреки спада в приходите през четвъртото тримесечие на 2011 г. Силните продажби в САЩ и Китай помогнаха на 103-годишната компания да отчете 7.6 млрд. долара печалба, което е с 62% повече от печалбата през предходната 2010 г.

По този начин GM подобри най-доброто си предишно постижение от 6.7 млрд. долара през 1997 г. когато беше бумът в продажбите на пикапи и SUV. Резултатите са изненадващо добри, като се има предвид, че преди три години компанията бе на ръба на фалита.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 1
    • + 4

    Криза, криза, ама за някои. А някои зад океана, както се вижда добре се справят. Пожелавам такъв успех и на останалите компании.

    Нередност?
  • 2
    t_ avatar :-|
    t_
    • + 1

    Мдааа, да му мислят кредиторите. Така се прави. От компания с много дългове, до компания с рекордна печалба.

    Нередност?
  • 3
    byivan avatar :-?
    2leva
    • + 1

    Чудеса няма, след като доведоха компанията до фалит с голямите пенсии и компенсации за ръководството, банкерите казаха повече няма да ви финансираме, докато не стане преструктурирането на дълговете, иначе производителсноста и преди не беше най-голямия проблем на тази компания.

    И то стана, първо разпродадоха всички по слаби марки, затвориха фабриките, обявиха банкрут, след това регистрираха нова компания
    взеха държавен заем, фокусираха се на производството на ключеви пазари за тях като Китай и Европа. Малките инвеститори издухаха супата тотално от старата компания, профсъюзите също издуха старите облаги и се принуди да работи с подновени договори.

    Накратко след тотална преструктуризация производството го вдигнага на крака с много нови заеми. Сега GM е на практика по капитал държавна компания, но по важното е че излиза на печалба, и първа се преструктурира след кризата, това е безусловно добър резултат за всеки автопроизводител по време на криза.

    Нередност?
Нов коментар