"Литекс моторс" стъпи на автомобилния пазар

Автомобилите Great Wall първо ще се продават в България и съседните страни

За първи път през XXI век България има завод за сглобяване на автомобили. Днес компанията на Гриша Ганчев "Литекс моторс" откри край ловешкото село Баховица автомобилното си предприятие съвместно с китайската компания Great Wall Motor. Основната инвестиция е предимно на българската компания, а моделите са на китайската. Това е и първият завод за сглобяване на китайски автомобили в Европа.

Главният консултант по производствения процес Александър Крам обяви, че заводът има възможност за разширяване, като в момента има 84 станции за различните етапи на сглобяване на колите. Дизайните са много гъвкави и така можем да разширим произвежданите модели, отбеляза Крам. На първия етап в предприятието може да се сглобяват автомобили, а до две-три години трябва да приключи и втората фаза - изграждане на цехове за заварка и боядисване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
50 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    thewho avatar :-|
    theWho
    • - 2
    • + 51

    Надявам се скоро да извадят и някое семейно возило

    Нередност?
  • 2
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 3
    • + 59

    Стискам им палци. Като ми дойде времето може да си купя български автомобил.

    Нередност?
  • 3
    bgvlado avatar :-?
    БГ Владо
    • - 3
    • + 38

    на външен и вътрешен дизайн са го докарали, но ме притеснява по-високия разход на гориво и цената не е много конкуретна

    иначе се радвам за Българския сглобяван автомобил

    дано да успеем да се наложи на пазара

    Нередност?
  • 4
    kons avatar :-P
    Viscount Ganyo
    • - 2
    • + 31

    Добре, вече може да се замислим и за втори завод за автомобили

    Нередност?
  • 5
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • + 57

    Да видим дали ще се докажат след 3-4 години и тогава всички държавни институции да се оборудват само с такива коли. В Румъния дупетатите имат за служебни коли Дачия Логан (тва са такситата които са у нас).

    Нередност?
  • 6
    sredkova avatar :-(
    Desislava Sredkova
    • - 64
    • + 11

    Ужас! "Основната инвестиция е предимно на българската компания, а моделите са на китайската." Защо след като по-голямата част от инвестицията е българска, моделите са китайски, при положение, че има много добри български автомобилни дизайнер и проектанти, за жалост реализиращи се единствено в чужбина. И в момента, в който страната ни се явява на "картата на автомоболните производители" трябва да е с китайски продукт?! И това при положение, че български специалисти проектират за грандовете в индустрията.. нямам думи.

    Нередност?
  • 7
    meg.barutchieva avatar :-|
    Meglena
    • - 2
    • + 11

    Супер! Искам и аз кола :)

    Нередност?
  • 8
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 1
    • + 37

    До коментар [#6] от "Desislava Sredkova":

    Производството на собствен модел струва много, много повече пари, ние нямаме толкова капитали.

    Нередност?
  • 9
    the_stig avatar :-|
    The Stig
    • - 1
    • + 44

    До коментар [#6] от "Desislava Sredkova":

    Най-просто казано, защото сглобяването на един автомобил е много, много по-евтино от неговото създаване като модел.

    Нередност?
  • 10
    sredkova avatar :-|
    Desislava Sredkova
    • - 23
    • + 7

    До коментар [#8] от "dreamer":

    До коментар [#9] от "The Stig":

    Ами да произвеждаме тогава в Китай нашите модели, там е по-евтино. Така произвеждаме китайски продукт и се тупаме в гърдите, че имаме производство. Аха.

    п.с. пример за обратният процес: по модел на мой приятел в Азия, тази година започна производство на пътнически автобуси. Би било прекрасно това да се беше случило в Бг, нали?

    Нередност?
Нов коментар